AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Jeg sliter i perioder med spiseforstyrelse, og nå har jeg en veldig dårlig periode hvor jeg er helt tom.. jeg vet at det er viktig at maten jeg spiser må være næringsrik og ha næring som taes opp over lenger tid og bruker litt tid på å "dø" ut så det varer lenger, men hva kan jeg spise for å få mest mulig ut av det? Anonymkode: 26d3c...8a9
Tekopper Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Ernæringsfysiolog er løsningen på problemet ditt. De kan hjelpe deg å finne ut av hva og hvor mye du må/bør spise. En time eller to med en slik vil jeg anbefale til deg på det sterkeste.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 5 timer siden, Tekopper skrev: Ernæringsfysiolog er løsningen på problemet ditt. De kan hjelpe deg å finne ut av hva og hvor mye du må/bør spise. En time eller to med en slik vil jeg anbefale til deg på det sterkeste. Det er ingen dum ide, men dessverre har jeg ikke økonomi til det, så hadde håpet det var noen som kanskje hadde hatt mer konkrete tips:) Anonymkode: 26d3c...8a9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen dum ide, men dessverre har jeg ikke økonomi til det, så hadde håpet det var noen som kanskje hadde hatt mer konkrete tips:) Anonymkode: 26d3c...8a9 Fastlegen din har du kanskje råd til? Ellers: spis nok, spis sunt og spis variert. Unngå for mye raske karbohydrater som fin pasta og mat med sukker i. Mat som potet og ris har en høy glykemisk indeks, så mange på lavkarbo kutter ut det, men helsedirektoratet anbefaler fortsatt slik mat da vi trenger karbohydrater i prosesser i kroppen i tillegg til at spesielt poteter metter lenge. En middag som f.eks ovnstekt laksefilet på grønnsaksseng med poteter ved siden av vil mette lenge. Til frokost, lunsj og kvelds vil f.eks omeletter eller skive med egg eller makrell i tomat eller leverpostei være veldig bra Prøv også å drikke melk så får du i deg kalsium. Anonymkode: 52dd7...c21
Anglofil Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Kjære trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Yvonne (mod) 1
Fremhevede innlegg