Gå til innhold

Pompholyx/ blemme-eksem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 22 år som sliter med en type eksem, primært i hender, men også under føtter, i perioder. Dette er blemmer som klør og brenner noe helt forferdelig, Får dem inni håndflatene og på siden av fingrene. Har vært hos hudlege og vanlig lege, og jeg er ikke veldig imponert over kompetansen når det gjelder hudsykdommer. Har tatt blodprøver men viser ingenting. Legene kaller det bare "eksem", men etter å ha søkt desperat på nett fant jeg ut at dette måtte være pompholyx da alle symptomer stemmer helt perfekt.

Vanligvis fungerer kortisonkrem minimalt, og jeg har prednisolon liggende i tilfelle mer alvorlige utbrudd. Jeg kan få dette utslettet hver måned, eller en gang i året andre ganger. 

Er det noen andre her som sliter med det samme, og som kunne tenke seg å dele litt tips? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be om henvisning til dermatolog. Selvdiagnostisering blir sjelden riktig.

Anonymkode: e9388...65e

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Be om henvisning til dermatolog. Selvdiagnostisering blir sjelden riktig.

Anonymkode: e9388...65e

Hvis du med dermatolog mener hudlege/spesialist, så har jeg allerede vært der. I dette tilfellet så tror jeg at selvdiagnostisering er veien å gå da hudleger og leger ikke har klart å komme med en ordentlig diagnose. Når absolutt alle symptomer og hele sykdomsforløpet passer helt perfekt til min sykdom så er jeg ikke i tvil. 

Takk for svar. :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos bra hudlege? Jeg har selv atopisk eksem, fikk infeksjon i eksemen, og gikk rundt som et vandrende stort sår. Var først hos 3 private hudleger, ingen av de fant ut hva det var. Så kom jeg til Dr. Kramer, og huden min var fin på en uke. Det var bare helt utrolig. Jeg bruker han fortsatt i dag, og er utrolig fornøyd med han. Han holder til i Drammen.

Anonymkode: e2c17...80e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...