AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Er det noe man burde være flau over, eller stolt over? Jeg slet med angst og depresjon på vg1. Var på nippet til å ta selvmord og måtte komme meg gjennom alt helt alene. Selv om jeg prøvde så godt jeg kunne på skolen, fikk jeg aldri gode nok karakterer. Endte med en 4'er, to 3'ere og en 2'er. Dette vil påvirke karakterene mine fra vg2 og vg3 så snittet blir ikke veldig høyt til tross for at jeg sikter på 5'ere (er ikke 6'er elev så 6 får jeg ikke). Hva tenker dere? Anonymkode: c6379...45f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Mitt var 2,7 ! så i mine øyner burde du vær stolt! :D Anonymkode: 7feab...29f 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Det kommer jo an på hvilke mål du har? Hva er du fornøyd med, og hva vil du bli? Selv gir jeg blaffen i hvilke karakterer andre har, så lenge de ikke har bedre karakterer enn meg. Anonymkode: 4feb6...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Jeg tenker at det er helt gjennomsnittlig. Og helt ok. Anonymkode: 606c9...934 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det noe man burde være flau over, eller stolt over? Jeg slet med angst og depresjon på vg1. Var på nippet til å ta selvmord og måtte komme meg gjennom alt helt alene. Selv om jeg prøvde så godt jeg kunne på skolen, fikk jeg aldri gode nok karakterer. Endte med en 4'er, to 3'ere og en 2'er. Dette vil påvirke karakterene mine fra vg2 og vg3 så snittet blir ikke veldig høyt til tross for at jeg sikter på 5'ere (er ikke 6'er elev så 6 får jeg ikke). Hva tenker dere? Anonymkode: c6379...45f Du har vært kjempeflink og har all grunn til å være fornøyd og stolt av deg selv! Anonymkode: e5707...37a 15
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 Jeg hadde det også dritt på VGS med depresjon osv pga mishandling hjemme. Flyttet bort fra foreldrene mine, og det hjalp. Kom inn på høyere utdanning og gikk ut med A på bacheloroppgaven og B på masteroppgaven. Lykke til, det klarer du også hvis du vil, du må bare få ryddet opp i det som er negativt rundt deg. Anonymkode: 52dfc...e9a 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 Syns det er dritbra, jeg. Jeg hadde 3,5 Anonymkode: 666f6...b87 6
stan Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 Nei, det er ikke noe å skamme seg over. Tvert imot, det at du har klart å få såpass gode karakterer er noe å være stolt over, og ikke minst at de har blitt bedre. Det er viktigere å finne ut hva du har lyst til å gjøre videre.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo an på hvilke mål du har? Hva er du fornøyd med, og hva vil du bli? Selv gir jeg blaffen i hvilke karakterer andre har, så lenge de ikke har bedre karakterer enn meg. Anonymkode: 4feb6...0f9 Drømmen er å bli barnepsykolog eller ta phd i psykologi... Ser ikke akkurat så lyst ut Ts Anonymkode: c6379...45f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Drømmen er å bli barnepsykolog eller ta phd i psykologi... Ser ikke akkurat så lyst ut Ts Anonymkode: c6379...45f Kommer du ikke inn på årsstudium i psykologi da? Da ser det vel litt lysere ut? Anonymkode: 4feb6...0f9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 Jeg slet også psykisk på vgs, og gikk ut med et snitt på 4,2. Men jeg kom inn på studiet jeg ville og går master med toppkarakter. Karakterene fra videregående kunne ikke brydd meg mindre Anonymkode: 1f391...a7e
Gjest Kaffekrus Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 Jeg ville vært veldig fornøyd med det resultatet, spesielt omstendighetene tatt i betraktning. Om du får problemer med å komme inn på det studiet du ønsker, har du alltids muligheten til å ta opp fag
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe man burde være flau over, eller stolt over? Jeg slet med angst og depresjon på vg1. Var på nippet til å ta selvmord og måtte komme meg gjennom alt helt alene. Selv om jeg prøvde så godt jeg kunne på skolen, fikk jeg aldri gode nok karakterer. Endte med en 4'er, to 3'ere og en 2'er. Dette vil påvirke karakterene mine fra vg2 og vg3 så snittet blir ikke veldig høyt til tross for at jeg sikter på 5'ere (er ikke 6'er elev så 6 får jeg ikke). Hva tenker dere? Anonymkode: c6379...45f Jeg tenker at man må lære seg å bli litt mer fornøyd med seg selv istedenfor å jakte på hva vilt fremmede mennesker mener. Anonymkode: 72a4c...920 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 Du har ingenting i skamme deg over! Syns du har klart deg veldig bra med tanke på de forutsetningene du har hatt Det er ikke veldig vanskelig å komme inn på BA psykologi avhengig av hvilken institusjon du ønsker å gå på. Derfra handler det ikke om hva du har med deg inn fra før, men hvordan du utvikler deg gjennom studiet. Hvis du trives og gjør det bra på BA, kan du søke master og videre til Phd Det er heller ingen skam å ta opp fag, samle alderspoeng, eller gå på folkehøyskole i mellomtiden - Hilsen psykologistudent Anonymkode: 694ee...a4a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 Det avhenger av målene dine. Det er ingen objektiv sannhet på hva som er et godt vitnemål. Dette avhenger av dine forutsetninger og mål. Jeg forstår at et slikt karaktersnitt er bittert når du har høye mål. Anonymkode: dc245...933
Supernova17 Skrevet 10. april 2016 #17 Skrevet 10. april 2016 Det kommer an på hvilken person du er og hvordan din situasjon var. Hvordan var motivasjonen? Var du skolelei? Gjorde du alltid alt du kunne? Fokuserte du mye på russetid? Et realistisk mål for deg kan være noe helt annet for noen andre.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #18 Skrevet 10. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer du ikke inn på årsstudium i psykologi da? Da ser det vel litt lysere ut? Anonymkode: 4feb6...0f9 I psykologi har jeg hørt at årsstudium ikke er lurt å velge - Dette av folk som selv studerer psykologi. Ellers er det jo ikke mange steder som tilbyr årsstudium, og om jeg ikke tar helt feil, så er det er universitet i Bergen som ikke tar imot studenter med årsstudium (altså, de ser på karakterene fra vgs og ikke årsstudium) Et øyeblikk siden, Kaffekrus skrev: Jeg ville vært veldig fornøyd med det resultatet, spesielt omstendighetene tatt i betraktning. Om du får problemer med å komme inn på det studiet du ønsker, har du alltids muligheten til å ta opp fag Jeg vil helst ikke ta opp etter vgs for jeg ivl ha førstegangsvitnemål. Og jeg vet ikke om jeg klarer å ta opp 2-3 fag ekstra i vg3... TS Anonymkode: c6379...45f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #19 Skrevet 10. april 2016 Du bør forresten ikke tenke at du ikke er en 6'er-elev og derfor ikke klarer å få 6'ere. Det dreier seg om å knekke koden og utfordre seg selv. Jeg synes ikke du bør sette en stopper på deg selv. Anonymkode: dc245...933 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #20 Skrevet 10. april 2016 Jeg slet psykisk på vgs for mange grunner, blant annet mobbing av mattelærer. Jeg gikk ut med bare 3.5 eller noe sånt. Jeg skammer meg mest for fraværet mitt. MEN jeg får nå nesten bare B (noen C og noen A også) på universitet. Jeg tenker at hvis du ikke trenger et høyt snitt for å komme inn på et studie, så spiller det ikke noe rolle. Hvem bryr seg om hva man fikk på vgs? Jeg studerer med folk som hadde mye bedre karakterer enn meg på vgs og de får E, D og kanskje en C i blant. Anonymkode: 50ae3...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå