AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Når dere har en dårlig astmadag.... Er der vanlig at dere generelt slitne og orker lite da? Anonymkode: 95c24...c51
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Ja! Sånn som nå, når det er pollen i tillegg så får jeg nesten ikke puste. Dette går ut over energien min og gjør meg utrolig trøtt. Bruker både forebyggende astmaspray (Symbicort) og Ventoline ved anfall. Men nå føles det som ingenting hjelper. Tenkte ringe legen og høre om jeg kan få en sprøyte med kortison eller hva det er som er oppi. Har hørt flere ta disse allergisprøytene med gode resultater.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, Carly-Chardonnay skrev: Ja! Sånn som nå, når det er pollen i tillegg så får jeg nesten ikke puste. Dette går ut over energien min og gjør meg utrolig trøtt. Bruker både forebyggende astmaspray (Symbicort) og Ventoline ved anfall. Men nå føles det som ingenting hjelper. Tenkte ringe legen og høre om jeg kan få en sprøyte med kortison eller hva det er som er oppi. Har hørt flere ta disse allergisprøytene med gode resultater. Takk for svar! Jeg mistenker at det er pollensesongen som gjør meg verre. Våknet i dag, tungpustet og har ikke orket så mye. Forrige uke sov jeg mye, men vet ikke om det var på grunn av astmaen. Har du fått kortisonsprøyte før? Anonymkode: 95c24...c51
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Jeg sover MYE i de verste periodene. Spesielt nå i pollen tiden kan jeg fort sove 18t natta uten problemer. Vondt i hode så fort jeg er våken. Har ikke ordna med kortison sprøyte men syns medisinene har hjulpet endel. For to år siden hosta jeg hele tiden, hvert 2. min hele døgnet. Men nå er største problemet at jeg sover mye og hodepine. Anonymkode: 9c87e...daa
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når dere har en dårlig astmadag.... Er der vanlig at dere generelt slitne og orker lite da? Anonymkode: 95c24...c51 Har alvorlig astma gruppe 4. Ved astma tar lungene dårlig opp oksygen. Da får alle kroppens organer tilført blod med mindre oksygeninnhold enn hos friske eller hos deg når du har bedre dager. (Enkelt forklart). Derfor er ikke astma bare en lungesykdom men en sykdom som rammer hele kroppen. En kropp som går med konstant dårligere eller ikke optimalt oksygenopptak blir mer trett og fungerer heller ikke optimalt. Anonymkode: 3737e...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Så det kan forklare søvnbehovet, ja... Anonymkode: 95c24...c51
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det kan forklare søvnbehovet, ja... Anonymkode: 95c24...c51 Ekstra søvnbehov er ikke uvanlig både på grunn av mer slitenhet i våken tilstand men også fordi søvnkvaliteten blir dårligere. Anonymkode: 3737e...b1e 1
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg mistenker at det er pollensesongen som gjør meg verre. Våknet i dag, tungpustet og har ikke orket så mye. Forrige uke sov jeg mye, men vet ikke om det var på grunn av astmaen. Har du fått kortisonsprøyte før? Anonymkode: 95c24...c51 Man kan helt klart bli i dårlig form av pollensesongen og, det kjenner jeg selv. Klør og klør, og det går bare over når jeg drikker alkohol (noe jeg ikke gjør ofte altså). Jeg har ikke fått kortisonsprøyte før, men oksygenmaske med noe greier i som gjorde at jeg pustet bedre. Egentlig burde man vel gått på en sånn helårs behandling med sprøyter, men jeg pleier ikke bli så dårlig som jeg har blitt i år. Anbefaler uansett å kontakte lege om det ikke hjelper med medisiner du allerede har. Er slitsomt å ikke få puste
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #9 Skrevet 13. april 2016 Ja! Eller jeg tror det. Fikk diagnosen for noen uker siden, og siden medisinene begynte å virke, har jeg hatt et ekstremt lite søvnbehov i forhold til det jeg hadde før. Med andre ord var jeg nok veldig sliten da jeg gikk med daglige plager. Anonymkode: bfd6f...1ed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå