AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Hei! Jeg er en student som har 1500 kr i mnd å leve på, i mat. Jeg prøver å lage sunne måltider, og har rester til dagen etterpå i kjøleskapet. Det blir ikke så veldig variert i lengden.. Lager en del wok med grønnsaker og gryteretter. Trenger litt mer inspirasjon til gode middager! Noen som har noen tips? Anonymkode: 148ea...522
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Liker du thaimat? Hvis du har en innvandrerbutikk i nærheten f.eks kan du kjøpe kokosmelk og currypaste, legg til de grønnsakene du ønsker og svinefilet eller kylling med ris til. Er supergodt og billig Ellers er f.eks grønnsakssuppe enkelt og billig, omeletter, kyllingkjøttdeig i f.eks taco (på kiwi her jeg bor koster det 17 kr for en pakke med kyllingkjøttdeig), resten kan du bruke i en gryterett f.eks som du kan fryse ned. Mange muligheter.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Et øyeblikk siden, Carly-Chardonnay skrev: Liker du thaimat? Hvis du har en innvandrerbutikk i nærheten f.eks kan du kjøpe kokosmelk og currypaste, legg til de grønnsakene du ønsker og svinefilet eller kylling med ris til. Er supergodt og billig Ellers er f.eks grønnsakssuppe enkelt og billig, omeletter, kyllingkjøttdeig i f.eks taco (på kiwi her jeg bor koster det 17 kr for en pakke med kyllingkjøttdeig), resten kan du bruke i en gryterett f.eks som du kan fryse ned. Mange muligheter. Er veldig glad i thaimat! Og har faktisk innvandrerbutikk i nærheten av her jeg bor så det skal jeg jammen meg gjøre. takk! ts Anonymkode: 148ea...522
Gjest Ravna Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Er du flink til å tenke sesong angående grønnsaker? Det som er i sesong, er ofte billigst. Noe jeg har begynt med, av flere årsaker enn økonomi, er å innføre mer bønner og linser i kostholdet, dette erstatter mye av kjøttet jeg spiste før. Dette er billig, og sunt. Anonymkode: e6f6e...ef4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Kr 375 per uke er ikke mye. Antar du er flinkt il å lage matpakke, ikke kjøper "take-away" kaffe osv. Lapskaus av frossen lapskausblanding og middagspølse (rema sin frosne, pluss Nordfjord pølse) gir deg vel 2 - 3 middager, på kiwi har de pakker med 4 laksefileter til ca kr 40-50. Da jeg var student levde jeg mye på kokt pasta blandet med makrell i tomat, raspet ost på toppen, inn i mokroen. Høres sikkert fælt ut, men det smakte godt syns jeg. Rimelig ihvertfall...... Anonymkode: ddcfe...b32
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 Pasta er ganske billig, og det er grønnsaker også. Grønnsaker + hakkede tomater er f.eks fint som pastasaus. Jeg elsker hvitløk, og sørger for alltid å ha det i kjøleskapet. Gir god smak til mye. Ellers er nudler, woksaus og grønnsaker også god middag. I helgen prøvde jeg en pastarett laget med sjampinjong, sjalottløk, soltørkede tomater (hakkede), fløte og parmesanost. Brukte jukseparmesan som kostet 20,- på butikken. Ingrediensene er ikke veldig dyre, og retten ble kjempegod fant den faktisk her på KG! Når jeg har dårlig råd kutter jeg alltid ned på kjøtt, selv om jeg egentlig er veldig glad i både laks, kylling og biff, og aldri kunne kuttet det fra kostholdet mitt. Anonymkode: e01a4...8c4
Chocoholic Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 Min favoritt er spaghetti med smør, pepper og parmesan, gjerne servert med oppkuttede tomater. Koster ikke så mye, og så tar det 15 min fra vannet settes på plata til det er servert.
Gjest Jessica Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 Tomatsuppe 👌 1 boks hakkede tomater, 2 hvitløksfed, en halv løk,spiseskje med tomatpuré, litt salt og pepper bruk stavmikser til det blir en glatt røre. Serveres med 1 egg delt i to
Tibbie Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 Da jeg var student levde jeg på sprøstekt løk. Posen fra Coop X-tra kostet sånn fire kroner. Det er sånn 10 kr mindre enn merkevarevarianten. Men det er ikke så spennende eller variert Mine venner spiste nudler. Noen hadde spleisekvelder, hvor de annenhver dag samlet seg en gjeng på rundt fem stk hvor de spleiset på ingredienser på å lage noe hjemme. Den 15. hver mnd spleisen min romkamerat og jeg på en pizzadeig og lagde oss ostepizza. Men det var kun på utbetalingsdager vi tok oss råd til det. Nå skal det sies at vi brukte store deler av matbudsjettet på vodka og øl Usj, det er kjipt å være student altså! Jeg vedder på at du finner gode studentmatråd på Youtube med oppskrifter og you name it Har sett en del der... Sjekk det ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå