rutti Skrevet 24. oktober 2004 #1 Skrevet 24. oktober 2004 Noen som har forslag til hva som kan leses opp i kirken i stedet for vers fra Bibelen? Håoer vi kan dele ideer her. Noen som har forslag til sanger vi kan ha under vielsen?
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2004 #3 Skrevet 24. oktober 2004 Vi skal ha Kahil Gibrans "Profeten- om ekteskapet" til opplesing i kyrkja i tillegg til tekstar frå GT og NT. Halldis Moren Vesaas Lyset er eit nydeleg dikt som også eignar seg til opplesing. Vi skal ha songane Blott en dag og Gje meg handa di ven
Gjest Melk Skrevet 24. oktober 2004 #4 Skrevet 24. oktober 2004 Trodde man måtte ha opplesning fra Bibelen. Er liksom noe av poenget med å gifte seg i et hus som tilhører en religion...
rutti Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2004 Hei.- Jeg har også tenkt på begge de to. Synes kanskje begge to er like fine. Vi får tenke litt på det,. Vil ha minst mulig fra Bibelen vi da. Lyset er nydelig:)
søndagsengel? Skrevet 27. oktober 2004 #6 Skrevet 27. oktober 2004 Vi har bestemt oss for salmer med litt raskt tempo og glade toner, og har foreløpig valgt "La oss vandre i lyset" og "Vi syng med takk og glede". Har nylig hørt at man ikke behøver å ha salmer, noen som vet om det stemmer??
rutti Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2004 Vi har valgt å leva det er å elska, og kjærlighet fra gud pga tekstene. Men vi lurer på om det finnes noen dikt vi kan få venner til å lese opp istede
Gjest Ingerid Skrevet 28. oktober 2004 #8 Skrevet 28. oktober 2004 Vi hadde "Frans av Assissis bønn" i tillegg til bibeltekstene. Man må ha en del bibeltekster når man gifter seg i kirken, og en del kan man velge selv. Sjekk http://www.kirken.no/Moteplasser/vigsel.cfm for forslag til tekstlesinger og "minstekrav". Presten vår lot oss forresten velge fritt i Bibelen, og ikke bare i de forslagene som ligger på nettsiden her. Lykke til!
Lullu Skrevet 28. oktober 2004 #9 Skrevet 28. oktober 2004 Hei! Ja, jeg er ganske sikker på at man MÅ ha skrift fra både NT og GT. Dikt kommer i så fall i tillegg. Tekstene man kan velge i, er ganske fine syntes jeg.
maki Skrevet 29. oktober 2004 #10 Skrevet 29. oktober 2004 Vi har bestemt oss for salmer med litt raskt tempo og glade toner, og har foreløpig valgt "La oss vandre i lyset" og "Vi syng med takk og glede". Har nylig hørt at man ikke behøver å ha salmer, noen som vet om det stemmer?? De salmene tenkte jeg også på, meeen min kjære var ikke helt enig der gitt. Så blir vel Kjærlighet er lysets kilde og Kjærlighet fra Gud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå