Gå til innhold

Dikt eller salmer til kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til hva som kan leses opp i kirken i stedet for vers fra Bibelen? Håoer vi kan dele ideer her. Noen som har forslag til sanger vi kan ha under vielsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut www.orkdalsmenighetene.no

Skrevet

Trodde man måtte ha opplesning fra Bibelen. Er liksom noe av poenget med å gifte seg i et hus som tilhører en religion...

Skrevet

Hei.- Jeg har også tenkt på begge de to. Synes kanskje begge to er like fine. Vi får tenke litt på det,. Vil ha minst mulig fra Bibelen vi da. Lyset er nydelig:)

Skrevet

Vi har bestemt oss for salmer med litt raskt tempo og glade toner, og har foreløpig valgt "La oss vandre i lyset" og "Vi syng med takk og glede". Har nylig hørt at man ikke behøver å ha salmer, noen som vet om det stemmer??

Skrevet

Vi har valgt å leva det er å elska, og kjærlighet fra gud pga tekstene. Men vi lurer på om det finnes noen dikt vi kan få venner til å lese opp istede

Gjest Ingerid
Skrevet

Vi hadde "Frans av Assissis bønn" i tillegg til bibeltekstene. Man må ha en del bibeltekster når man gifter seg i kirken, og en del kan man velge selv. Sjekk http://www.kirken.no/Moteplasser/vigsel.cfm for forslag til tekstlesinger og "minstekrav". Presten vår lot oss forresten velge fritt i Bibelen, og ikke bare i de forslagene som ligger på nettsiden her.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Ja, jeg er ganske sikker på at man MÅ ha skrift fra både NT og GT. Dikt kommer i så fall i tillegg.

Tekstene man kan velge i, er ganske fine syntes jeg.

Skrevet
Vi har bestemt oss for salmer med litt raskt tempo og glade toner, og har foreløpig valgt "La oss vandre i lyset" og "Vi syng med takk og glede". Har nylig hørt at man ikke behøver å ha salmer, noen som vet om det stemmer??

De salmene tenkte jeg også på, meeen min kjære var ikke helt enig der gitt.

Så blir vel Kjærlighet er lysets kilde og Kjærlighet fra Gud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...