Gå til innhold

Hvordan er trondheims katedralskole? gruer meg!!!


sara2699

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt studiespesialisering på trondheims katedralskole og tror at jeg kommer inn siden jeg har ganske høy snitt. 

Jeg lurte på om dere vet hvordan det er på skolen? vil dere anbefale denne skolen? hvordan er lærerne? er det stor kokurranse og vanskelig å få gode karakterer? :OO

gruer meg og begynner å angre litt på at jeg valgte den skolen egentlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk der! Jeg er helt normal, og det var de fleste andre på skolen også. VELDIG høyt under taket - det vil si veldig godt miljø på tvers av ulike gjenger, det er liksom ikke så splittet der. Folk flest er smarte og flinke men det betyr ikke at du blir konkurrert ut eller må kjenne på det vonde presset, jeg hadde 5ere fra ungdomsskolen og har kjempegode karakterer fra VGS også.

 

Det fristet selvfølgelig å søke på en av de "dårligere" skolene med lavere snitt, bare for å virke smartere enn de andre, men det å ha en flink klasse gjør at man lærer mye mer, timene var rolige uten bråk og alt var bare gøy.

 

Gled deg, det er helt topp :)

Anonymkode: da51a...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på katta, for 20 år siden. Da var det veldig fint der, i allefall. Som AB over skriver, det var godt miljø på tvers av gjengene. Jeg opplevde at folk var mye mer oppegående der enn på den bygdeskolen jeg kom fra. Folk var interesserte i politikk der! Eller var med i interesseorganisasjoner. Eller drev på med kunst og musikk. Der jeg kom fra, på bygda, spilte alle fotball og var kun opptatt av hvilke merkeklær du hadde. Jeg trivdes kjempegodt på katta (men dette var altså lenge siden), og følte at en ny verden åpnet seg!

Anonymkode: 67a16...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg ikke søkte meg inn på Katta, da jeg skulle søke videregående. Jeg søkte meg inn på en skole i utkanten av sentrum, og trodde det var en bra skole, men det var helt ræva. Umotiverte elever, 80 % av klassen min var utlendinger (ikke at det har noe å si, men guttene ble en slags "ghettogjeng" som herjet og sloss og skapte myye uro i klassen) og lærere som nesten gråt etter hver time fordi de var så sliten av å kjefte og få folk til å være stille. Alt dette gjorde meg svært umotivert , selv om jeg var skoleflink fra før av og hadde 5 i snitt fra ungdomsskolen. Ble veldig lat av dette og fikk dårlige vaner på skolearbeidet. Gikk ut VGS med dårlig snitt, og angrer i dag bittert på at jeg ikke valgte en annen skole. 

Hvilken videregående skole du velger har mye å si, og Katta er en kjempegod skole med godt miljø. Veldig bra valg, og du kommer garantert ikke til å angre :) 

Anonymkode: f5f48...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk der et år i 2012/2013. Var litt overgang fra Oslo til Trondheim. Jeg gikk medialinjen som kun var for seg selv. Men var en skole med mange forskjellige personligheter og trivdes det året jeg gikk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...