Gå til innhold

Oppmerksomhet fra jobben vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake gikk mor bort, og søstrene mine fikk blomster fra sine arbeidsplasser. De reagerte på at jobben min ikke ga meg noen oppmerkshet. Hva er det egentlig som er vanlig?

Anonymkode: 6eb5e...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Det er vel kanskje ikke noe som er vanlig? Hos oss gir bedriften blomster og gaver i de tilfellene vi får vite om bryllup, fødsler og begravelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er flinke til dette, andre gør ingenting. Tror det hele er avhengig av evnen til empati....

Anonymkode: 7acf6...746

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er vanlig gi oppmerksomhet når kolleger/ansatte mister en i nær slekt. Syns det var litt smålig av arbeidsstedet ditt og ikke gi deg en liten oppmerksomhet når din mor gikk bort.

Kondolerer så mye av tapet av din mor forresten :klem:

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.4.2016 at 14.11, AnonymBruker skrev:

For en tid tilbake gikk mor bort, og søstrene mine fikk blomster fra sine arbeidsplasser. De reagerte på at jobben min ikke ga meg noen oppmerkshet. Hva er det egentlig som er vanlig?

Anonymkode: 6eb5e...269

Kondolerer! Visste ledelsen/overordnede på arbeidsplassen din at din mor var død, da? Eller tenker du på dine kolleger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De visste om dødsfallet, ja, siden jeg behøvde velferdspermisjon pga. begravelsen.

 

Anonymkode: 6eb5e...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10. april 2016 at 14.14, AnonymBruker skrev:

Noen er flinke til dette, andre gør ingenting. Tror det hele er avhengig av evnen til empati....

Anonymkode: 7acf6...746

Ja, du sier noe der. Sånn er det nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er mye som spiller inn. Bl.a størrelsen på arbeidsplassen, policy, alder på den som er død, omstendighetene rundt dødsfallet, hvor nær slekt vedkommende var osv.

Mer vanlig å få blomster om et forholdsvis ungt menneske dør plutselig enn om et gammelt menneske dør etter en tids sykeleie f.eks. Også mer vanlig å få blomster fra en liten arbeidsplass enn en større f.eks, mens store konsern har klare regler på hvem som får og ikke får. 

Anonymkode: cdab2...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske tilfeldig hos oss, også andre oppmerksomheter (ved fødsler, sykdom og runde tall). Noen ganger går de ansatte sammen, noen ganger bestiller ledelsen, noen ganger  minner noen ansatte ledelse på det, noen ganger husker noen i administrasjonen på det, noen ganger ikke. Men vi er en veldig stor arbeidsplass, så HR-avdelingen har ikke noe ansvar der, selv om velderdspermisjon kommer inn. Og det er ikke noe automatikk i det hele. Kanskje du får en blomst når du er tilbake på kontoret? Mange kan nok ha dødsfall i nærmeste familie uten at den som rekvirerer blomster vet om det. Eller at de ikke pleier gjøre det ved din arbeidsplass. Helt uvanlig er det ihvertfall ikke å IKKE få.

Anonymkode: 7a23d...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være de på jobben rett og slett ikke vet hvem sin "jobb" det er å sende blomster. Hos oss er det avdelingsleder som er ansvarlig for å ordne slike ting, men han er en surrekopp, så han har glemt både 60- og 70-årsdager selv om vi bare er 10 stk på avdelingen. Det kan være at alle tror at det er noen andre sin jobb, og at noen andre har gjort det. 

Anonymkode: cd14b...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...