AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Jeg reagere veldig når folk som har dine og mine barn skal få enda enda ett barn sammen. Attpåtil kaller de det gjerne kjærlighetsbarn. Er ikke alle barn lagd av kjærlighet da? Samtidig så synes jeg at damer som får feks 2-3 barn med 2-3 forskjellige fedre er horete. Gjelder også menn altså. Jeg mener dette i ramme alvor. Har selv 2 barn med samme far og skulle jeg finne meg ny mann en dag, så blir det ikke nytt barn med han, uansett hvor mye jeg måtte elske han. Anonymkode: 730d2...45b 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Nei, ikke alle barn er lagd av kjærlighet. Jeg tenker også mitt hvis noen har 3-4-5 barn med 3-4-5 forskjellige, men det kan være grunner til det. Min samboer har et barn fra tidligere forhold. Vi venter vårt første felles barn når som helst. Ser ikke ned på han fordi han da får 2 barn med 2 forskjellige, men jeg har ingen ønsker om at mitt barn skal få flere halvsøsken. I allefall ikke fra min side. Men hva barn angår så får mor og far bestemme dette selv. Det er ikke noe utenforstående har noe med. Ei jeg kjenner har 5 barn med 3 fedre. En annen jeg vet om har 6 barn med 5 forskjellige mødre. Noen av disse barna har blitt til etter ONS. Jeg tenker mitt, men lar det bli med det. Anonymkode: 931ec...7c7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagere veldig når folk som har dine og mine barn skal få enda enda ett barn sammen. Attpåtil kaller de det gjerne kjærlighetsbarn. Er ikke alle barn lagd av kjærlighet da? Samtidig så synes jeg at damer som får feks 2-3 barn med 2-3 forskjellige fedre er horete. Gjelder også menn altså. Jeg mener dette i ramme alvor. Har selv 2 barn med samme far og skulle jeg finne meg ny mann en dag, så blir det ikke nytt barn med han, uansett hvor mye jeg måtte elske han. Anonymkode: 730d2...45b Det siste der, det vet du ingenting om før du står der med ny mann. Ellers er det lett å fordømme andre for deres valg, men husk på at det er bare dommere som kan dømme noen. Anonymkode: c9424...51e 9
Maleficenta Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Det syns ikke jeg hun er. Man må ikke bli gravid med hver nye kjæreste. 2
Gjest Tekola Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Ryddet for personangrep. Tekola, admin.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 Hvordan andre velger å leve er vell samma faen for deg. Anonymkode: 22ef8...e23
Maleficenta Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan andre velger å leve er vell samma faen for deg. Anonymkode: 22ef8...e23 Men det går jo ut over ungene da... 1
stan Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 Jeg har lurt på om uttrykket kjærlighetsbarn er en feil oversettelse av det engelske lovechild. Siden love kan bety både kjærlighet og elskov. Begrepet lovechild betyr egentlig uekte barn, altså et barn unnfanget utenom ekteskap. 5
Maleficenta Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 Et øyeblikk siden, stan skrev: Jeg har lurt på om uttrykket kjærlighetsbarn er en feil oversettelse av det engelske lovechild. Siden love kan bety både kjærlighet og elskov. Begrepet lovechild betyr egentlig uekte barn, altså et barn unnfanget utenom ekteskap. Merkelig uansett. Høres ut som sex bare er spennende og deilig utenom ekteskap
stan Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev: Merkelig uansett. Høres ut som sex bare er spennende og deilig utenom ekteskap Ja. Men jeg tenker ordet love child er det ordet man selv bruker for å pynte på at man har vært utro. Mens andre vil kanskje velge synonymet bastard
Maleficenta Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, stan skrev: Ja. Men jeg tenker ordet love child er det ordet man selv bruker for å pynte på at man har vært utro. Mens andre vil kanskje velge synonymet bastard Man kan ikke pynte på utroskap syns jeg. Men ville ikke kalt ungen bastard da det å få barn utenfor ekteskap ikke er noe samfunnet fordømmer lengre.. med mindre det er pga utroskap da...
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 5 minutter siden, stan skrev: Jeg har lurt på om uttrykket kjærlighetsbarn er en feil oversettelse av det engelske lovechild. Siden love kan bety både kjærlighet og elskov. Begrepet lovechild betyr egentlig uekte barn, altså et barn unnfanget utenom ekteskap. Skulle til å skrive det samme. Ordet "kjærlighetsbarn" brukes ikke om barn med en ny partner, men barn som kommer som et resultat av en affære. Grunnen til at det er blitt brukt er vel som en motreaksjon mot de negative uttrykkene rundt "uekte barn" - dvs. "bastard", "løsunge" osv. Hvilket jeg for så vidt er enig i, det er jo ikke barnets feil hvordan det ble unnfanget. Men "kjærlighetsbarn" er vel å gå litt for langt i motsatt retning, da man lurer på om det er mer kjærlighet involvert enn under normale omstendigheter. Noen kan vel hevde at det i det minste er mer lidenskap involvert enn det er ved planlagte barn der kvinner sitter og huker av eggløsningsdato i kalenderen og menn ofte har den minst lystbetonte sexen de noensinne har hatt. Men lidenskap og kjærlighet er som kjent ikke nødvendigvis det samme. Ellers TS - jeg er langt på vei enig med deg. Jeg kan på en måte forstå behovet for å "bekrefte" unionen med en ny partner ved et barn, men spørsmålet er jo hvor langt det skal gå og når man skal begynne å begrense seg med tanke på de barna man allerede har. Anonymkode: 50f62...a86 1
stan Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Man kan ikke pynte på utroskap syns jeg. Men ville ikke kalt ungen bastard da det å få barn utenfor ekteskap ikke er noe samfunnet fordømmer lengre.. med mindre det er pga utroskap da... Enig med deg. Men begge begrepene er et par hundre år gamle. Utenomekteskapelig sex var noe mindre akseptert da. I dag bruker vi vel begrepet kjærlighetsbarn om barn som er unnfanget i den hete elskovs perioden til et forelsket par.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 Synes tanken på halvsøsken og sånt er litt ekkel, egentlig. Jeg kjenner mange barn som har blitt utstøtt av den nye familien, og jeg synes det er så trist. Du ser moren/faren din være sammen med noen andre og stifte en ny familie med nye barn, mens du ikke føler noen form for tilhørlighet og bare er til bry. Dessuten tror jeg at folk alltid elsker barna de har med en mann/kvinne de virkelig er glad i mer enn de drittbarna fra fortiden. Også er det jo svært sjelden den nye partneren faktisk ser på ungen man har på slep som sin egen. Anonymkode: e12e1...619 4
Jolene Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 27 minutter siden, stan skrev: Jeg har lurt på om uttrykket kjærlighetsbarn er en feil oversettelse av det engelske lovechild. Siden love kan bety både kjærlighet og elskov. Begrepet lovechild betyr egentlig uekte barn, altså et barn unnfanget utenom ekteskap. Jeg tror du kan ha rett i det. Særlig før i tiden ble barn omtalt som dette - nettopp fordi de var unnfanget utenfor ekteskapet.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #17 Skrevet 10. april 2016 Skjønner ikke de som på død og liv MÅ ha en unge med hver kjæreste de får. Tror de at det er den eneste måten å holde han fanget i forholdet på? Ser de virkelig ikke at den strategien ikke funker etter unge med mann/brudd nummer 2? 3? 4??? Anonymkode: d81ae...174 4
peppermyntete Skrevet 10. april 2016 #18 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, Maleficenta skrev: Men det går jo ut over ungene da... Hvorfor det?
Maleficenta Skrevet 10. april 2016 #19 Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, peppermyntete skrev: Hvorfor det? Fordi, så trist som det enn er, så er det en del som driter i de første ungene sine når de får en ny med nykjæresten. Samt det kan være vanskelig å forholde seg til halvsøsken 1
Maleficenta Skrevet 10. april 2016 #20 Skrevet 10. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke de som på død og liv MÅ ha en unge med hver kjæreste de får. Tror de at det er den eneste måten å holde han fanget i forholdet på? Ser de virkelig ikke at den strategien ikke funker etter unge med mann/brudd nummer 2? 3? 4??? Anonymkode: d81ae...174 Enig. Så mener jeg og at man ikke kan ta lett på et forhold når det er barn i bildet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå