AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Vegetarianer, veganer, flexitarianer, semi-vegetarianer, pescetarianer(ikke kjøtt, men fisk).. er det bare meg, eller har det blitt en motesak å informere alt og alle om hva du er? Selv er jeg vel flexitarianer (kjøtt en sjelden gang i blandt, men stort sett vegan). Men det er liksom så plutselig, snakket med venner om dette og, og en venninne vil bli veganer, men hun vet ikke om hun vil klare det. Andre må informere om at de er vegetarianere, fordi det virker som de føler seg som bedre mennesker. For ikke å snakk om veganere. Nå er det sikkert mange som ikke informerer om at de er det. Folk får lov å putte hva de vil i kjeften , velge det kostholdet de vil. Men, tror det er en god del, som gjør det for å gjøre seg mer interessant . Hva er så farlig med rødt kjøtt egentlig? Så lenge dyrene lever under gode forhold, og ikke lider så kan vel ikke kjøtt være så farlig? Så mange "...tarianere" som sier de ikke er oppblåst, blir tynnere og alt det der uten rødt kjøtt. Og hvem sa at fisken har det så veldig bra? Anonymkode: e91bb...cee 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Greia er at dyrene lever ikke under gode forhold.(ikke i norge heller) Nå vil sikkert noen si tull og tøys... Bare sjekk opp i det. Kalver, høner, kyllig... Da eggene klekkes legger de jente kyllinigen på et bånd (de kan gjøre nytte av seg) og hane kyllingene på et annet bånd som blir fraktet bort til kverna. Poff så var de drept. Hvordan mennesker klarer å gjøre dette med god samvittighet aner ikke jeg. Dette var bare et eksempel av flere 1000... Anonymkode: d9a9f...d8e 5
ajarRun Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Greia er at dyrene lever ikke under gode forhold.(ikke i norge heller) Nå vil sikkert noen si tull og tøys... Bare sjekk opp i det. Kalver, høner, kyllig... Da eggene klekkes legger de jente kyllinigen på et bånd (de kan gjøre nytte av seg) og hane kyllingene på et annet bånd som blir fraktet bort til kverna. Poff så var de drept. Hvordan mennesker klarer å gjøre dette med god samvittighet aner ikke jeg. Dette var bare et eksempel av flere 1000... Anonymkode: d9a9f...d8e Men jordbruk dreper jo også masse dyr, hva gjør man med det? Hvis noen forteller meg at de er veganer sier jeg at jeg er kaketerianer og blir fornærmet hvis de ikke lager kake hver gang det serveres mat. 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Men jordbruk dreper jo også masse dyr, hva gjør man med det? Hvis noen forteller meg at de er veganer sier jeg at jeg er kaketerianer og blir fornærmet hvis de ikke lager kake hver gang det serveres mat. Så moden du er Anonymkode: d9a9f...d8e 8
Fredsmegleren Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Tror jeg har nevnt til foreldre og 2-3 venner at jeg er v-ordet (hey here i go again), og resten har de tatt seg av. Driver og introduserer meg som den helsprø ..tarianeren både titt og ofte. Når skal folk slutte å byr seg om hva jeg putter i munnen min? Ps, jeg har ikke sagt at fisken har det bra, derfor jeg ikke spiser den. Logikk. 3
Djungelvrål Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Som mye annet er det en "in" ting. Disse vegetarianerene kjøper med glede skinnvesker og skinnsko så de kan bære rundt på den døde huden til dyret men kan ikke spise kjøttet. Blir for dumt, klarer ikke ta sånne mennesker seriøst. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, DreamOn skrev: Som mye annet er det en "in" ting. Disse vegetarianerene kjøper med glede skinnvesker og skinnsko så de kan bære rundt på den døde huden til dyret men kan ikke spise kjøttet. Blir for dumt, klarer ikke ta sånne mennesker seriøst. Helt enig! Men dette at de kjøper skinn vesker osv... må virkelig være at de mangler kunnskap. Og merker at folk som spiser kjøtt og man forteller dem om hva som skjer med dyra blir sure... som om de ikke hadde klart å legge om feks til vegitarianer. Jeg har ikke noe i mot folk som spiser kjøtt! (Er vegitarianer). Synes det er bra at folk legger om til veganer osv fordi det hjelper jo dyrene så skjønner egentlig ikke hvorfor mennesker skal bli irritert, sur eller sint på de som ikke spiser kjøtt. Akkurat det skjønner jeg ikke. De prøver hvertfall å gjøre noe bra. Og noen gjør det pga mote men ikke legg alle under samme kam. Synes det er trist det er sånn... Anonymkode: d9a9f...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 6 minutter siden, DreamOn skrev: Som mye annet er det en "in" ting. Disse vegetarianerene kjøper med glede skinnvesker og skinnsko så de kan bære rundt på den døde huden til dyret men kan ikke spise kjøttet. Blir for dumt, klarer ikke ta sånne mennesker seriøst. Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik at veggiser må være så mye bedre på alt for at det skal være "greit". Det er for eks ingen som sier noe på at man gir veldedighet til en organisasjon, ingen som sier at da må man gi til ALLE, eller så er man en hykler og det er ikke vits. Nei, når man er veggis må man være 100% gjennomført på alt, det er ikke greit at de har gjort små ting som de anser som bedre alternativ, de må gjøre ALT. Ellers er de hyklere og det nytter ikke å prøve å følge ideologien sin. Det blir som at man aldri kan være litt snill, for da er man en hykler, man må være snill med alt og alle hele tiden. Anonymkode: fad5a...bf9 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Ironien med vegetarianere og veganere er at de er så opptatt av at dyrene blir behandlet respektløst, at de derfor behandler medmennesker som ikke tenker likedan respektløst. Vinninga går opp i spinninga. Anonymkode: a5796...e5f 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ironien med vegetarianere og veganere er at de er så opptatt av at dyrene blir behandlet respektløst, at de derfor behandler medmennesker som ikke tenker likedan respektløst. Vinninga går opp i spinninga. Anonymkode: a5796...e5f Dette gjelder ikke alle! Alle er ikke slik! Umodent sagt. Anonymkode: d9a9f...d8e 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 Jeg tror at en del mennesker i dag er vegetarianere, pescetarianere eller veganere fordi det er bare nok en måte å følge en diett på, men så er det mer innafor å komme med "dyr har det fælt"-argumentet, så de fronter seg selv som dyrevernere uten å egentlig ha satt seg inn i det. For eksempel "jeg er pescetarianer fordi jeg ikke vil støtte kjøttindustrien, og dessuten er fisk mye sunnere enn rødt kjøtt". Goddag mann, ta en titt på den fisken du (stort sett) får kjøpt i norske butikker, oppdrettsfisk som stort sett er foret på ting som ihvertfall ikke vokser i havet. Jeg mistenker at det er de samme menneskene som lager mest styr rundt det faktum at de er ...etarianere også. Nå, det var min femøring. Anonymkode: 9321c...4ed 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #12 Skrevet 9. april 2016 Dritt lei av at alt og alle skal settes merkelapp(er) på. Hva søren liksom, flexitarianer? Bare vær det menneske du ønsker å være så burde vel det være godt nok. Alt trenger ikke merkelapp. Anonymkode: d08d1...929
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dritt lei av at alt og alle skal settes merkelapp(er) på. Hva søren liksom, flexitarianer? Bare vær det menneske du ønsker å være så burde vel det være godt nok. Alt trenger ikke merkelapp. Anonymkode: d08d1...929 Google flexitarianer så ser fu st noe heter det. Og det er jo dette jeg skal frem til å tråden...folk vil ha merkelapp. Fordi det er mote. Anonymkode: e91bb...cee
Plexus Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 Jeg er sjokoterianer. sjokolade fra morgen til kvelds, ja takk! 1
Tekopper Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Hvorfor man informerer om det? Fordi man ikke ønsker å bli servert ting man ikke spiser. Er det så rart? 10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #16 Skrevet 9. april 2016 1 time siden, Fredsmegleren skrev: Tror jeg har nevnt til foreldre og 2-3 venner at jeg er v-ordet (hey here i go again), og resten har de tatt seg av. Driver og introduserer meg som den helsprø ..tarianeren både titt og ofte. Når skal folk slutte å byr seg om hva jeg putter i munnen min? Ps, jeg har ikke sagt at fisken har det bra, derfor jeg ikke spiser den. Logikk. Du bet å nevne det på forumet da Anonymkode: 11d04...77a 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #17 Skrevet 9. april 2016 5 minutter siden, Tekopper skrev: Hvorfor man informerer om det? Fordi man ikke ønsker å bli servert ting man ikke spiser. Er det så rart? Nei. Men det er nok av de som må informere om det i statusen på Facebook . På en eller annen måte skal de få det frem i setningen. Anonymkode: e91bb...cee
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #18 Skrevet 9. april 2016 1 time siden, Fredsmegleren skrev: Tror jeg har nevnt til foreldre og 2-3 venner at jeg er v-ordet (hey here i go again), og resten har de tatt seg av. Driver og introduserer meg som den helsprø ..tarianeren både titt og ofte. Når skal folk slutte å byr seg om hva jeg putter i munnen min? Ps, jeg har ikke sagt at fisken har det bra, derfor jeg ikke spiser den. Logikk. Bryr meg ikke om hva du putter i munnen din, vet ikke hvem du er. Jeg bryr meg om hva folk putter i munnen om jeg synes de har en fin kropp. Anonymkode: e91bb...cee
Tekopper Skrevet 9. april 2016 #19 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men det er nok av de som må informere om det i statusen på Facebook . På en eller annen måte skal de få det frem i setningen. Anonymkode: e91bb...cee Det er en "nyfrelst" greier mange går gjennom det første halvåret eller så. Vanligvis går det over etterhvert, men det er veldig vanlig at folk blir litt militante og misjonerende i starten.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #20 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du bet å nevne det på forumet da Anonymkode: 11d04...77a For å illustrere. Men du har vel aldri en eneste gang skrevet noe om deg selv og ditt liv som var relevant i en tråd, hva? La oss si at jeg mener at alle kvinner snakker bare om seg selv hele tiden. Da kan jeg "bevise" at jeg har rett hver gang en kvinne gjør nettopp det. Det er det du gjør her. Du tar frem et eksempel og sier det er en trend. Akkurat slik kan jeg vise deg en tråd der en kvinne skriver om seg selv og hevde at alle kvinner er selvopptatte og snakker bare om seg selv. Ser du hvor ødelagt logikk det er? Anonymkode: fad5a...bf9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå