AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Er du redd for terror på 17. mai? Ønsker du bevæpning i barnetoget? Jeg må ærlig innrømme at jeg bekymrer meg litt for det.. Spent på å høre hva dere mener Anonymkode: 38167...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Buekorps med armbryst er løsningen. Anonymkode: 036c4...bb4 1
Cleopatra. Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Nei, det er jeg ikke redd for. Forstår at man kan tenke tanken, jeg bare orker ikke "å gå rundt" og være redd. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 Nei i grunnen ikke. Men jeg kjenner at jeg har blitt litt mer observant og ikke liker menn med skjegg og ryggsekker for nær meg. Egentlig tragisk at man skal gå rundt å kjenne på slikt, da jeg anser meg for å være relativt fordomsfri. Men slik har det blitt og mange har det langt vanskeligere i sin hverdag med tanke på å leve i virkelig frykt. Anonymkode: 2a9af...e65 1
Kanutte Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Nei, jeg er ikke spesielt redd for terror på 17. mai. Barna mine går i toget i Oslo sentrum og det samme gjør jeg (jobb). 1
Smookiekins Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Jeg har ikke tenkt tanken før du skrev det. Men jeg tenker at det ikke nytter å være redd, skjer det så skjer det! Vi kan ikke slutte å leve 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 Jeg er ikke redd for terror på 17.mai. Blir det et terrorangrep i barnetoget så blir det terrorangrep i barnetoget, og det vil være en kjempetragedie, men ikke faen om det skal hindre meg i å feire at vi har et fritt land. I tillegg, barnetoget er langt, de trenger mange bomber for å ta hele toget, så sansynligheten for at de tar den biten der jeg eller mine er er liten selv om det skulle bli et terrorangrep, og sannsynligheten for terrorangrep er ikke så veldig høy. Anonymkode: 02a97...67f 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Ja skal feire i Oslo uansett, bor her tross alt, og kommer nok til å glemme det selve dagen, men jeg er generelt redd for å gå ute alene om kvelden (voldtekt) og for store menneskesamlinger, spesielt under spesielle begivenheter. (Men glemmer det som oftest når jeg er der, og dropper ikke ting. Eneste gangene jeg er redd er når jeg går hjem alene i mørket, men jeg har blitt overfalt og forsøkt voldtatt før, så er jo derfor... Anonymkode: 2d3a8...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 Nei, jeg er ikke redd terror. Anonymkode: 79205...ee0
jabx Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 Å angripe barnetoget ville jo vært noe av det nedrigste de kunne finne på da. Men de er vel villige til å gjøre hva som helst, disse taperne. 3
Anciol Skrevet 9. april 2016 #12 Skrevet 9. april 2016 Blir på den lokale 17 mai feiringen , holder meg unna Bergen sentrum! 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 Nei. Jeg skal feire 17. mai i Oslo sentrum i år også, og jeg kommer ikke til å tenke over noen terrorfare. Den finnes, men den påvirker ikke hverdagen min. Forøvrig er vel normalt sett terrorangrep noe man heller gjør en tilfeldig hverdag enn akkurat på nasjonaldagen. Poenget er jo å spre frykt, og da er det ikke særlig taktisk klokt å angripe en helt spesiell dag, da skremmer man jo stort sett bare folk på 17. mai hvert år. Da tar du heller et tilsynelatende helt tilfeldig sted på et tilsynelatende helt tilfeldig tidspunkt. Men det kan selvsagt skje, altså. Jeg bare kommer ikke til å gå rundt og bekymre meg for noe sånt. Vi er omgitt av så mange mye større farer hele tiden uansett. Anonymkode: 0251c...25c
jabx Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forøvrig er vel normalt sett terrorangrep noe man heller gjør en tilfeldig hverdag enn akkurat på nasjonaldagen. Poenget er jo å spre frykt, og da er det ikke særlig taktisk klokt å angripe en helt spesiell dag, da skremmer man jo stort sett bare folk på 17. mai hvert år. Da tar du heller et tilsynelatende helt tilfeldig sted på et tilsynelatende helt tilfeldig tidspunkt. Eh, denne logikken må du lenger ut på landet med. 1
Vulpes Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Hadde ikke tenkt tanken før jeg så denne tråden, og er ikke redd nå heller. Føler vel ikke at det er særlig sannsynlig, og det er dessuten utenfor min kontroll. Ang. politiet klarer jeg ikke helt å ta noen klar stilling til det uten å kunne mer om situasjonen og argumentene for og i mot.
Tekopper Skrevet 9. april 2016 #17 Skrevet 9. april 2016 Nei, men jeg feirer uansett dagen med en fjelltur som vanlig.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #18 Skrevet 10. april 2016 Jeg er vel ikke redd, men ingen blir vel overrasket over om disse svina vil benytte akkurat en slik dag. På selveste nasjonaldagen, men først og fremst pga store folkemengder som er samlet tett sammen. Jeg har uansett som hovedregel at jeg unngår de størtse folkemengdene, holder meg som regel litt tilbaketrukket, men det har like mye med at jeg ikke takler å bli "flatklemt" mellom mange fremmede mennesker. Samtidig tror jeg nordmenn er litt naive. Vi tror at det ikke skjer oss. Vel, det har faktisk skjedd oss (ABB), og jeg tror det kun er spørsmål om tid før det smeller i en norsk by. Det er prisen vi dessverre må betale for friheten vår. Anonymkode: 56978...730
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #19 Skrevet 10. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du redd for terror på 17. mai? Ønsker du bevæpning i barnetoget? Jeg må ærlig innrømme at jeg bekymrer meg litt for det.. Spent på å høre hva dere mener Anonymkode: 38167...c3e Nei. Jeg går ikke rundt og er redd. Anonymkode: 07dca...182
Perelandra Skrevet 10. april 2016 #20 Skrevet 10. april 2016 Nei, det har jeg aldri tenkt på i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå