AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Jeg eldes så fort. I dag så jeg igjen hvor mye rynker og furer ansiktet har fått. Renser morgen og kveld. Bruker akkurat nå Ren produktene. Får svie i huden om jeg bruker andre produkter som Aderma eller Euserin. Er nylig blitt alenemor så mulig stresshormoner er årsaken her. Stresser mye og har gått ned i vekt. Hvordan stoppe rynkene som kommer for fullt nå? Er under 40 år. Aldri prøvd botox eller fillere. Anonymkode: cbb7c...a45
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg eldes så fort. I dag så jeg igjen hvor mye rynker og furer ansiktet har fått. Renser morgen og kveld. Bruker akkurat nå Ren produktene. Får svie i huden om jeg bruker andre produkter som Aderma eller Euserin. Er nylig blitt alenemor så mulig stresshormoner er årsaken her. Stresser mye og har gått ned i vekt. Hvordan stoppe rynkene som kommer for fullt nå? Er under 40 år. Aldri prøvd botox eller fillere. Anonymkode: cbb7c...a45 Når det gjelder rynker så er det 2 ting som har dokumentert effekt på eksisterende rynker og 1 ting som forebygger, alt annet er opp til gener. Det er verken å endre kosthold eller kjøpe dyre kremer. Det som faktisk funker på rynker er følgende; 1. Dermapen eller laserbehandling. Minimalt med "nedetid", men ta det i en langhelg sånn at huden har 2-3 dager å komme seg på, og du kan ikke være ut i sol, ikke engang med solkrem. 2. Serum med retinol, men forskjellen er liten og man må bruke det over lang tid for å oppnå noen effekt. Retinol generelt kan aldri fjerne rynker, kun minimere synligheten. 3. Forebyggende mot rynker er solkrem, men dette betyr ikke at du aldri vil få mer rynker, da gener har en del å si uansett. Anbefaler at du prøver dermapen før du går videre til laser.:) Anonymkode: 5a2a4...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Forekomsten av rynker er i stor grad genetisk og kommer utifra hvorvidt du har en tørr eller fet hudtype. Akkurat der kan du ikke endre mye, dessverre. Du kan selvsagt hjelpe deg selv ved å ikke røyke (nr 1), få i deg nok vann samt sunt fett (omega-3). Etter 35 ville jeg pøst på med avocado, fet fisk og nøtter. Du burde selvsagt bruke en dagkrem hver dag tilpasset din hudtype med SPF. Det er sollyset du får daglig som gir deg rynker, ikke den sporadiske ferien. Jeg ville uansett passet på å ikke "overbehandle" huden. Den er flink til å reparere seg selv, den trenger bare litt mer hjelp med tiden. Som ung fornyes hudcellene hyppig, men etterhvert kan du hjelpe til med en mild peeling en gang i uken og retinol-serum iblant når du legger deg. Anonymkode: 3d55d...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Kosthold er utrolig viktig. Spis frukt og grønt Ellers så liker jeg å dermarulle som er en liten rulle med 192 mikronåler. https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html Det øker kollagenproduksjonen og reduserer og forebygger rynker. Det er vel den rimeligste metoden som finnes, og så kan du gjøre den hjemme. Botox er det vel mange som sverger til, men jeg syns det høres skummelt ut Må også nevne barbary fig seed oil, en ansiktsolje som inneholder vitamin E og fettsyrer (omega 6 og 9) og aminosyrer. Den stimulerer kollagen og ny cellevekst. Jeg bruker den under øynene og andre plasser jeg er litt tørr. Anonymkode: ba64d...735
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 Den 4/9/2016 at 22.23, AnonymBruker skrev: Kosthold er utrolig viktig. Spis frukt og grønt Ellers så liker jeg å dermarulle som er en liten rulle med 192 mikronåler. https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html Det øker kollagenproduksjonen og reduserer og forebygger rynker. Det er vel den rimeligste metoden som finnes, og så kan du gjøre den hjemme. Botox er det vel mange som sverger til, men jeg syns det høres skummelt ut Må også nevne barbary fig seed oil, en ansiktsolje som inneholder vitamin E og fettsyrer (omega 6 og 9) og aminosyrer. Den stimulerer kollagen og ny cellevekst. Jeg bruker den under øynene og andre plasser jeg er litt tørr. Anonymkode: ba64d...735 Ville du begynt med 0,5 mm eller kjørt på med 0,75? Hørt at 0,5 mm ikke gir så god effekt. Anonymkode: ba3dc...d73
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 For å hindre mer rynker: solkrem, solkrem, solkrem! Superviktig. Anonymkode: 681cd...245 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 Jævla gendritt. Så jævla irriterende at vi er skapt slik. Anonymkode: 7a817...470 1
michaeline__07 Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 (endret) Ville prøvd fillere hvis det gjør deg veldig deprimert. Ellers: hold deg unna solen. Bruk sunblock. Hvis du vil bli brun er det bedre å bruke selvbruning. Bruk fetere kremer, og ordentlige, men naturlige produkter. Ikke bruk Nivea eller Vichy for eksempel. Endret 12. april 2016 av michaeline__07
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 Røyker du? Soler du? Hvis svaret er ja på begge kan du bare gi opp kampen nå. Anonymkode: f4647...da9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #11 Skrevet 12. april 2016 Den 4/11/2016 at 12.53, AnonymBruker skrev: Ville du begynt med 0,5 mm eller kjørt på med 0,75? Hørt at 0,5 mm ikke gir så god effekt. Anonymkode: ba3dc...d73 Ville ha startet med en 0.5 mm, har en venninne som gikk rett på 0.75 mm men hun synes det var litt før ubehagelig så hun måtte kjøpe en 0.5 mm. Jeg rullet med 0.5 mm et år før jeg fikk på lengre nåler. 0.5 mm har god effekt om du bruker rett rulle og følger bruksanvisningen. Jeg liker også effekten til 0.75 mm som jeg nå bruker. Så lenge nålene er over 0.5 mm så vil det øke kollagenproduksjonen. Men noen butikker selger ruller med 540 nåler, og de gir ikke god effekt da de ikke klarer å penetrere dypt nok selv om de er 0.5 mm. Nålene blir litt som en spikermatte, hvis du skjønner. Så kjøp en med 192 eller 200 nåler og over 0.5 mm, så vil du se forskjellen. Anonymkode: ba64d...735
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #12 Skrevet 12. april 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Røyker du? Soler du? Hvis svaret er ja på begge kan du bare gi opp kampen nå. Anonymkode: f4647...da9 Gener. Og sol. Jeg har røykt i mange, mange år, og har betydelig færre rynker enn mine ikke-røykende venninner. Mens de stekte seg i solarium og på Syden-turer på 80- og 90-tallet, satt jeg hjemme - og røykte ;-) Sola er en mye større fiende for huden enn røyking. Ikke med det å si at røyking er bra, for det er det selvfølgelig ikke. Men sola gjør mye, mye større skade på huden. Hilsen en på nesten 50, storrøyker og nesten rynkefri. Anonymkode: 5b35a...d9e 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #13 Skrevet 12. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gener. Og sol. Jeg har røykt i mange, mange år, og har betydelig færre rynker enn mine ikke-røykende venninner. Mens de stekte seg i solarium og på Syden-turer på 80- og 90-tallet, satt jeg hjemme - og røykte ;-) Sola er en mye større fiende for huden enn røyking. Ikke med det å si at røyking er bra, for det er det selvfølgelig ikke. Men sola gjør mye, mye større skade på huden. Hilsen en på nesten 50, storrøyker og nesten rynkefri. Anonymkode: 5b35a...d9e Har du heller ikke noen slike røykerynker rundt munnen? Er slike som gjør at jeg synes det er lett å se hvem som røyker.. Anonymkode: 5a32d...0a4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #14 Skrevet 15. april 2016 Røyker ikke men jobber i barnehage så er mye ute. Har nettopp prøvd Ren produktene, men ansiktet ble stivt etter bruk. Prøver nå den nye fra Aqua serien. Den inneholder ikke mineralolje. Soler meg aldri i solarium, men gjorde det i ungdomstiden. Nå kommer vel straffen for det... Anonymkode: cbb7c...a45
EmmaDe Skrevet 18. mai 2016 #15 Skrevet 18. mai 2016 Den 9.4.2016 at 19.04, AnonymBruker skrev: Jeg eldes så fort. I dag så jeg igjen hvor mye rynker og furer ansiktet har fått. Renser morgen og kveld. Bruker akkurat nå Ren produktene. Får svie i huden om jeg bruker andre produkter som Aderma eller Euserin. Er nylig blitt alenemor så mulig stresshormoner er årsaken her. Stresser mye og har gått ned i vekt. Hvordan stoppe rynkene som kommer for fullt nå? Er under 40 år. Aldri prøvd botox eller fillere. Anonymkode: cbb7c...a45 Det som kan fungere er enten botox (opp til deg om du vil bruke det) eller laser behandlinger. Men jeg forteller alltid at jeg foretrekker mer naturlige metoder, med lav risiko og minimalt invasive. Da bruker jeg Lefery krem. Jeg kan faktisk se forskjell. http://vardaglige.com/skjonnhet/lefery-day/
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 Har noen prøvd den Lefery? Anonymkode: cbb7c...a45
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #17 Skrevet 19. mai 2016 Når man blir eldre, mister man underhudsfett i ansiktet og dermed "henger" alt mer, så man ser dradd og sliten ut. Fillers kombinert med Botox vil fylle opp tapt volum, samt bremse utviklingen av rynkene. Anonymkode: 86cb6...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #18 Skrevet 19. mai 2016 Den 12.4.2016 at 18.30, AnonymBruker skrev: Har du heller ikke noen slike røykerynker rundt munnen? Er slike som gjør at jeg synes det er lett å se hvem som røyker.. Anonymkode: 5a32d...0a4 Jeg tror jeg har de rynkene der, men jeg har aldri røyket Er kun 25 år... Anonymkode: 9e908...fb1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #19 Skrevet 19. mai 2016 Jeg bruker ørlite med fillers og botox. Er 39. Tar botox i sinnarynken og i smilerynkene rundt øynene. Har litt fillers i noen linjer på haken og så har jeg fått litt "røykerynker" rundt munnen - selv om jeg ikke røyker - som jeg også fyller litt i. Syns faktisk at det er direkte vanskelig å se meg selv i speilet når fillers og botox har gått ut fordi forskjellen er så stor. Bruker 0,5 - 1 ml restylane ca to ganger i året. Det holder heldigvis lenge. Anonymkode: 3ec61...08a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå