Gå til innhold

IKEA saueskinnsfell setter stygge flekker

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har kjøpt saueskinnsfeller på IKEA som jeg har lagt på vår mørkburgunder IKEA sofa. Resultatet er en ytterst dårlig kombinasjon, læret på baksiden har nå satt flekker. Vet noen hvordan jeg kan få det bort? Det er umulig å tørke eller børste bort, og jeg kan ikke fjerne skinnfellene, for sofaen har store, hvite områder...

IMG_6292.JPG

IMG_6293.JPG

IMG_6294.JPG

Endret av benipe
skrivefeil
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå måtte jeg virkelig reise meg og løfte på sauen her, men her er det ingenting. Fellen ligger opp på en mørk skinnsofa. Og har lagt der i hele vinter. Men jeg har vasket Ikea fellen min og smurt baksiden med Decubal krem, for å "fette" skinnet opp igjen. 

Du får finne frem støvsugeren. 

Anonymkode: 748ef...9bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med det smale børstemunnstykket til støvsugeren? Gni og børste rundt og rundt mens støvsugeren går?

Anonymkode: ba915...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Støvsuge kanskje?!

Anonymkode: 18824...cbf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå måtte jeg virkelig reise meg og løfte på sauen her, men her er det ingenting. Fellen ligger opp på en mørk skinnsofa. Og har lagt der i hele vinter. Men jeg har vasket Ikea fellen min og smurt baksiden med Decubal krem, for å "fette" skinnet opp igjen. 

Du får finne frem støvsugeren. 

Hm, så rart det var. Jeg tenkte ikke på å behandle skinnet før jeg la det på sofaen, men det skal sies at sofatrekket vi har valgt suger til seg ALT av støv, og vi er ikke fornøyd. Er redd for at hvis jeg vasker trekket, så sitter lærsmusset fast etterpå. Takk for svar :))

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støvsuge kanskje?!

Anonymkode: 18824...cbf

;) Joda, det støvsuges opptil flere ganger, men det er som om læret har satt seg nedi vevingen.  

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med det smale børstemunnstykket til støvsugeren? Gni og børste rundt og rundt mens støvsugeren går?

Anonymkode: ba915...0c8

Jeg skal forsøke med mer støvsuging ;) Evt be om å få låne en teppestøvsuger.

• 2 uker senere...
Skrevet
Den Saturday, April 09, 2016 at 18.02, benipe skrev:

Hei!

Jeg har kjøpt saueskinnsfeller på IKEA som jeg har lagt på vår mørkburgunder IKEA sofa. Resultatet er en ytterst dårlig kombinasjon, læret på baksiden har nå satt flekker. Vet noen hvordan jeg kan få det bort? Det er umulig å tørke eller børste bort, og jeg kan ikke fjerne skinnfellene, for sofaen har store, hvite områder...

IMG_6292.JPG

IMG_6293.JPG

IMG_6294.JPG

Prøv med klesrulle!?! :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Optimist! 

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde det samme hos meg. Jeg reklamerte på stoffet til sofaen, og krevde det byttet. Fikk det uten problem. Jeg sendte bare bilde av nuppene, de spurte ikke hva som hadde ligget der. Det er de som selger saueskinnet og viser det i mange bilder i katalogen samt i utstillinger på varehusene at de ligger i sofaen, så hadde de kverulert på det så hadde de ikke kommet noen vei. 

Anonymkode: bdf14...3b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk ikke tenkt på å reklamere, men siden det er to artikler fra IKEA, burde det faktisk være mulig å prøve. Problemet er ikke støv oppå sofa stoffet, det er at partikler fra baksiden av skinnfellene har satt seg mellom fibrene i sofastoffet, og det er nesten umulig å få bort.

Takk for godt tips!! :) 

Anonymkode: 792c8...e6c

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Optimist! 

Oh yeah! Klart det, evig optimist!  :fnise: Hørtes nok naivt ut å foreslå klesrulle, men har faktisk ved liknende tilfeller prøvd alt som støvsuge osv uten hell, og endt opp med forsøke klesrulle, da utrolig nok med heldig resultat! ;) Tenkte det derfor var verdt å slenge ut tipset. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Eller Gaffatape?

Anonymkode: bce8d...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...