Gå til innhold

Steiner-skole - negativt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Hva mener folket her inne om foreldre som ønsker at barna deres skal gå på steiner-skolen?

 Mener dere at dette er noe negativt, sammenlignet med å gå på vanlig offentlig skole?

Anonymkode: 6ea21...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at Steinerskolen helt sikkert passer kjempegodt for noen barn, men ikke for alle. Synes det er flott at foreldre selv kan ta dette valget på vegne av barna sine. Det som kan bli negativt er at barnet ikke går på samme skole som de andre ungene i nabolaget, og derfor risikerer å falle utenfor sosialt etter skoletid, med mindre foreldrene aktivt går inn for å unngå det.

Tenker f.eks. på det med bursdager; de fleste inviterer jo de man går i klasse med. Kjedelig for barnet på Steinerskolen om det ikke blir invitert i samme bursdag som de andre naboungene. 

Dette trenger selvfølgelig ikke å bli et problem, men det er noe jeg ville vært obs på om mine barn skulle gått på en annen skole enn den som hører til i skolekretsen vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det passer for noen barn, passer ikke for noen barn. Foreldre får se an selv, de kjenner barnet sitt best.

Anonymkode: 7c425...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper foreldrene har satt seg inn i livssynet og filosofien bak Steinerskolene, da Steinerskolene strengt tatt er religiøse privatskoler.

Anonymkode: 7a6ba...7a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det blir nå folk av barna som går der også. Tror det faktisk handler mye om nettverksbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Herr Heftig skrev:

Det blir nå folk av barna som går der også. Tror det faktisk handler mye om nettverksbygging.

Hvis de ikke får meslinger, da, og dør. Vaksineskepsis er et fellestrekk ved foreldre som velger å følge antroposofien.

Anonymkode: 7a6ba...7a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner et par som har gått på denne type skoler, og de sliter veldig når de kommer høyere i utdanningssystemet fordi de ikke er vant til at det stilles krav til lekser og innleveringer. De har ikke fått med seg studieteknikker som barn på vanlige skoler lærer, og klarer dermed ikke å sette seg ned og lese til en prøve. Vi har dessverre et utdanningssystem som ikke passer så godt for alle, men jeg tror ikke disse friskolene er løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Steinerskolen presenterer seg selv som et pedagogisk alternativ. Og den er langt mer alternativ enn folk flest tror. Steinerskolen er en religiøs skole, basert på Rudolf Steiners langt fra vitenskapelige åndsvitenskapelige åpenbaringer, argumenterer Ida Jackson for. Og hun ser, med utgangspunkt i sine erfaringer som elev, på organisatoriske og ideologiske problemer ved Steinerskolens virksomhet."

http://arkiv.humanist.no/et_steinerbarns_bekjennelser.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...