Gå til innhold

Strandet hval prøver å bli fabulerende


Severus

Anbefalte innlegg

Ho ho jeg er Severus, å er en strandet hval føles det som. Dette er min dagbok der jeg prøver å gå fra strandet hval til fabulerende flott, jeg er så lat at IKEA burde leie meg inn som sengetester. 21.03 bestemte jeg meg for å kutte ned på Red Dull drikkinga drastisk, å har siden da drukket kun 3 små bokser. Jeg har en sånn der fitbit charge hr ting fra den 20.mars til 4.april har hvilepulsen min gått fra 83 til 69, bare med å kutte Red Bull å gå litt.

12974466_10153473085576570_7601693425359

Dette er meg idag, å går jeg ikke ned minst ett kilo til sommeren så begynner jeg å grine. Jeg prøver å gå rundt 8 km i ukedagene, har klart det alle dagene uten om Tirsdag siden det er begrenset med gåing når man tilbringer dagen i bilen. Gidder ikke en gang å tippe vekt, men jeg får iallefall ikke på meg Levis buksene mine i str 32 lengre. Idag ble det en gåtur på rundt 10,6 km, men hvor faen skal jeg hente motivasjon fra? Velkommen til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet dere jeg spiste på BK, å drakk vann til maten. For å spare inn kaloriene på Colaen lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Severus skrev:

 21.03 bestemte jeg meg for å kutte ned på Red Dull drikkinga drastisk, å har siden da drukket kun 3 små bokser. 

Du er flink :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Testosteron skrev:

Du er flink :klappe:

Takk ass testo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere det er så jævlig å prøve å gå langt når man har feil truse på seg, fy faen man blir så sår i bomull. Mest bare lyst til å gi opp hele prosjekt gå mer. Prøver meg på jogging også, men jeg suger sånn på det at uff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jævla sårene gjør fortsatt stygg ondt, skjønner godt hvorfor småbarn med bleieutslett gråter og er utilpass. Vil gråte selv hver gang jeg går,snur meg eller bøyer meg for å plukke opp noe fra gulvet. Hallæ missdior.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrgghhh latskap har tatt over min kropp, for idag blir det ovnsbakt laks med urter og potetstappe. Dill,gressløk og sitronskiver så rett i ovnen. Potetstappa er bare vanlig mandelpotet med litt smør og lettmelk. Har også hatt både dill,gressløk,sitron og rødløk i en boks creme fraiche. Håper den smørja her blir god ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av laksen har jeg spist kald i sånn der 99 kalorier tacolefser som jeg fant på Rema 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!:heiajente: Bare å stå på! Litt kutting i usunt inntak, og økning i aktivitet så er man raskt på rett spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Må si jeg er lite imponert over størrelsen din til selverklært hval å være, da. Så liksom for meg noe mye større og mer majestetisk da jeg leste overskriften ;)

Hva som motiverer varierer fra person til person. For meg er det mer motiverende å bruke målebånd enn vekt. Liker å se fremgang over tid. Det er jo hyggelig å gå ned en halv cm rundt midjen i løpet av en uke, men det føles mye bedre å se tilbake på tallene jeg skrev ned i starten av livsstilsendringen og se at det faktisk har blitt ganske mange cm etterhvert. Da gjør det heller ikke så mye om jeg skulle legge på meg litt etter et par slappe uker, fordi jeg vet at det ikke er verre enn å justere kostholdet/treningsmengde igjen.

Synes også det er supermotiverende å gradvis kjenne at formen blir bedre. Jeg har benyttet meg mye av hjemmetrening med videoer på youtube, og der jeg i starten måtte avslutte etter 5 minutter, kommer jeg meg nå lett gjennom hele rutinen på 45 minutter (joda, jeg svetter fortsatt som en gris og blir sliten, men mister ikke pusten eller frykter å falle død om lenger). Dette skjedde ikke over natten, det var snakk om å orke bittelitt mer hver gang, eller i alle fall ikke mindre enn sist gang. Om du går, sykler, svømmer, eller følger treningsvideoer - før en slags logg over antall minutter og/eller distanse, så du kan se forbedringen svart på hvitt. Kjekt å ha en påminnelse om at man klarer mye mer enn man skulle tro, når man har en dårlig dag. Men ikke overdriv, da! "Jeg gikk 9 timer i strekk i går, så da skal jeg klare 10 i dag" blir liksom litt i overkant.

Vær mentalt innstilt på at det kan ta tid før du legger merke til større endringer. Bonusen er at ved å snu på dårlige vaner (fremfor å bare gå på en toukers sultekur), vil endringene være mer varige og sunne for både kropp og sinn. Om du spiser "for mye" en dag, så har du ikke ødelagt noe som helst, du har bare spist mer enn du trengte. Det er dessverre mange som gir opp etter en slik - i det store og hele - ubetydelig glipp, og tenker at det betyr at de uansett ikke har nok kontroll til å fortsette. Pass deg for den lille stemmen i hodet som sier at det ikke er noen vits i å prøve, at du like gjerne kan gi opp, at du aldri kommer til å få det til. Den lille stemmen er nemlig en notorisk løgner, og du har allerede bevist at det nytter å gjøre en innsats. Supert at du har fått ned hvilepulsen :)

 

PS: Også voksne rumper kan ha godt av en omgang med denne når de blir såre:

Zink-big.png?preset=image-products

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen på onsdag gikk jeg 40 000 skritt bare for å knuse fostermoren min i en fitbit konkuranse. Å igår ble det bare 15.000, så senere idag må det bli 20.000 så jeg banker henne og veninnene. Er imponert over at jeg faktisk klarer å spise grønnsaker, tidligligere anså jeg ketchup som den eneste jeg likte. Strandet hval kommer av at jeg tenker på hvordan jeg hadde sett ut om jeg lå på stranda i dykkerdrakt. Dessuten er det folk som har ropt etter meg på gata at jeg er feit. 

Endret av Severus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12718010_10153484103036570_5783903583871

Ja det er 29 kilometer 

Endret av Severus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet alt for hardt, så nå har jeg måttet ta det med ro hele uka. Har så vondt i muskler og gnagsår på begge føttene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 time siden, Severus skrev:

Jeg har startet alt for hardt, så nå har jeg måttet ta det med ro hele uka. Har så vondt i muskler og gnagsår på begge føttene.

Hva med annen type trening som ikke belaster ømme føtter som for eksempel sykling? Tenkte å foreslå svømming, men det kommer an på hvor vonde gnagsårene er. 

Ellers er det bare å stå på videre! 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Snuppi skrev:

Hva med annen type trening som ikke belaster ømme føtter som for eksempel sykling? Tenkte å foreslå svømming, men det kommer an på hvor vonde gnagsårene er. 

Ellers er det bare å stå på videre! 😊 

 

Kunne ha syklet, men jeg har hull i slangen. Å jeg kan ikke skifte sånt, svømme går helt greit det verste er å ha sko på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Klarte til slutt å gå på meg tretthetsbrudd oppå vrista, det har nå grodd men jeg er framdeles en tjukkas.

tumblr_o9b8s8Pl8d1sks8qho1_540.jpg

De eneste som ser på meg er fulle mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har knapt fulgt noe kosthold, bare prøvd å spise mer grønt. Siden jeg startet denne dagboken har jeg gått fra å være 112 cm på det tykkeste på vomma, til å bli 109 cm.  Dette etter å ha opplevd et stress brudd oppå vrista, så jeg gikk ikke på ukesvis. Det går sakte, men det bryr meg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...