AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Skal på en ukes ferie med kjæresten i slutten av mai. Har noen noe tips eller erfaringer? Noe vi ser etter: * Ikke FOR varmt, gjerne mellom 15-23 grader i skyggen * Ikke for mange turister og at alle kelnere på restauranter roper etter deg på norsk... hehe * Vil i hovedsak ha en solferie, men også mulighet til å: - Leie motorsykkel for å reise rundt - Utforske noe, enten av natur eller historie Vi har tenkt på split i kroatsia - har noen erfaringer fra dette stedet? Anonymkode: 16be9...ef7
ajarRun Skrevet 8. april 2016 #2 Skrevet 8. april 2016 Cappadocia. Jeg har vært rundt om kring i Kroatsia, det sugde. Alle landene rundt er bedre. Var i Dubrovnik, dårligste stedet i Balkans. Bosnia, Serbia, Romania, Albania, Bulgaria og til og med Hellas er bedre. Ungarn er også kult.
John_Felipe Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 Croatia er herlig! Ikke hør på han over her.... Ta aldri med negativ energy når du er på ferie, om en ik klarer å få finne det positive på ferie da er man bare lat og mangler fantasi. Om du flyr fra gardemoen med Norwegian, så går det direkte fly til Dubronik til 550kr. Så kan du ta flyet hjem igjen fra Split for 350kr, 900kr t/r er kjempe billig! Dubronik er en gambleby som er helt nydelig! Det er akkurat som å gå tilbake i tid (700-1300 tallet). Kjempe koselig å gå rundt der på kvelden Anbefaler Makarska <3 et lite sted mellom Dubronik og Split. En topp bakeri som er åpen 24/7 med masse godt! Fine spisesteder 50m fra stranden og bra nattliv for alle alder + det er mindre turister i Markarska enn Dubronik og Split.Jeg var bare en natt i Split for avreise dagen etter så rakk ik så mye her, men det var en vill natt på et utested og hadde det kjempe flott. Jeg vil si 2 dager i Dubronik, 3 i Markarska og 2 i Split God tur. hvor enn du bestemmer deg for å reise til!
Durinur Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 20 timer siden, caroprins skrev: Madeira Støtter forslaget om Madeira. Dette er en rolig, liten Atlanterhavøy eid av Portugal, og er mye mindre "turistifisert" enn naboøyne Kanariøyne. På Madeira har man veldig mye vakker natur, fine strender, koselige byer og relativt lite andre turister. Ulempen er at det er litt kaldere i vannet her enn det er i Middelhavet, ettersom øya ligger i Atlanterhavet. Det er nokså lite partykultur på øya, så dette er en av grunnene til at jeg liker å anbefale det til kjærestepar som reiser. Det er selvfølgelig mulig å ta seg en kveld ute, men det er ikke fest hele døgnet slik som på andre turistbyer. I Hovedstaden Funchal er det mange fine hoteller, men det er heller få landlige hoteller her dersom dere ikke ønsker å bo i byen. For øvrig er ikke Funchal store byen sammenlignet med andre populære turistbyer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå