Gå til innhold

Hvordan vaske krystallysekrone, effektivt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vanligvis hatt sterkt salmiakkvann på sprayflaske, og så rent vann etterpå.  Tørket og gnidd.  Men det er jo et grusomt arbeid, og helt ren ble den aldri. 
Nå var den så skrekkelig (kjøkkenpeisen står like ved), at jeg hektet alle prismekjeder og dingeldangel av.  Smart, som jeg trodde jeg var, tok jeg bilde av lampa før jeg gjorde det.  Vel, det var en bommert..  Krystallene og lampa er gullende ren, men mange kjeder delte seg under vaskingen.  Bildene var ikke gode nok, bare kaos, om sant skal sies.  Så nå har jeg et puslespill foran meg.. 

Så hvordan vasker man slike enklest mulig?  Kan jo ikke putte i dusjen heller når det er strøm & greier?? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm, husker foreldrene mine hadde en spesialspray til dette når jeg bodde hjemme. Spray på rikelig fra alle kanter så prismene blir jevnt våte, og la spray og skitt dryppe av i balje, over aviser e.l. Ferdig! 

Jeg fant! :) 

Resultatet blir nok ikke like perfekt som ved å vaske og pusse hver prisme for seg, men med tanke på hvor mye drittjobb man sparer vil jeg tro det blir bra nok i massevis. Og så kan man heller gå over etterpå og ta enkeltflekker som måtte stå igjen. Det er fremdeles mye enklere enn å demontere krona eller pusse en og en prisme.

Anonymkode: 6e8b7...d51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Usj, uflaks. Håper du får skikk på lysekrona. Lykke til.

Anonymkode: 85383...807

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, husker foreldrene mine hadde en spesialspray til dette når jeg bodde hjemme. Spray på rikelig fra alle kanter så prismene blir jevnt våte, og la spray og skitt dryppe av i balje, over aviser e.l. Ferdig! 

Jeg fant! :) 

Resultatet blir nok ikke like perfekt som ved å vaske og pusse hver prisme for seg, men med tanke på hvor mye drittjobb man sparer vil jeg tro det blir bra nok i massevis. Og så kan man heller gå over etterpå og ta enkeltflekker som måtte stå igjen. Det er fremdeles mye enklere enn å demontere krona eller pusse en og en prisme.

Anonymkode: 6e8b7...d51

Tusen takk! :)  Jeg har allerede bestilt!  Skal aldri mer ta den fra hverandre igjen i hvert fall, for det var et tålmodighetsarbeid.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usj, uflaks. Håper du får skikk på lysekrona. Lykke til.

Takk!  Alt er på plass nå, men du snakker om puslespill..!  :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få spørre om hvor tid du brukte? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...