Gå til innhold

MÅ man behandle hemorider?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har fått en hemoride, og lurer på om det er farlig å ikke behandle den? Den klør litt på kvelden, men jeg klør ikke på den. Er det farlig å bare la den være? I og med at hemoroider er kronisk så vil den jo alltid være der (?) 

Anonymkode: d8307...a37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

??? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig og ikke behandle den. Det stemmer at tilstanden er kronisk, men hemoroiden trenger ikke alltid å være der. Den kan bli mindre eller borte over en periode, men det er blitt en svakhet i endetarmen som gjør at den raskt kan komme tilbake etter en ny episode med økt trykk/press mot endetarmsåpningen. 

Grunnen til at det klør litt er på grunn av avføring. Du kan vaske litt forsiktig med vann på f.eks. en bomullsdott over rumpehullet. da vil mest sannsynlig kløen forsvinne. 

Anonymkode: 32e45...051

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke farlig og ikke behandle den. Det stemmer at tilstanden er kronisk, men hemoroiden trenger ikke alltid å være der. Den kan bli mindre eller borte over en periode, men det er blitt en svakhet i endetarmen som gjør at den raskt kan komme tilbake etter en ny episode med økt trykk/press mot endetarmsåpningen. 

Grunnen til at det klør litt er på grunn av avføring. Du kan vaske litt forsiktig med vann på f.eks. en bomullsdott over rumpehullet. da vil mest sannsynlig kløen forsvinne. 

Skal jeg dytte bomullsdotten inn i rumpa? 

Ts 

Gjest Jørild
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Nei, da risikerer du at den blir der. Dropp det.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Regner med du har en hemoroide som stikker litt ut av rumpehullet? Det er ikke så lett å vaske rundt de, men er enklere hvis man setter seg på huk. Og nei, ikke dytt noe bomullsdott inn, bare på utsiden. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du har en hemoroide som stikker litt ut av rumpehullet? Det er ikke så lett å vaske rundt de, men er enklere hvis man setter seg på huk. Og nei, ikke dytt noe bomullsdott inn, bare på utsiden. 

Den har vært litt utenfor, men fikk dyttet den inn. Nå er den inni rumpa. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har fått en hemoride, og lurer på om det er farlig å ikke behandle den? Den klør litt på kvelden, men jeg klør ikke på den. Er det farlig å bare la den være? I og med at hemoroider er kronisk så vil den jo alltid være der (?) 

Plages du ikke av dem, så er det ikke noen grun til å behandle den. ,an behandler når det er plagsom. 

Anonymkode: 71921...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...