Gå til innhold

Om du plutselig blir borte, hva skjer da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil du bli savnet? Vil mange få konsekvenser på grunn av hvor avhengige de er av deg? Hva tror du?

Anonymkode: 367e7...613

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt pes for foreldrene mine å selge og rydde leiligheten min, men ellers får det ingen konsekvenser. Arbeidsgiver må finne en erstatning, forsåvidt.

Anonymkode: be37a...78e

• Liker 1
Gjest Rainy
Skrevet (endret)

.

Endret av Rainy
AnonymBruker
Skrevet

Njæ. Foreldrene mine ville blitt lei seg, og det samme ville vel det som etter alt å dømme er i ferd med å bli kjæresten blitt. Jeg er student, så selv om det sikkert er noen medstudenter som ville tenkt det var trist ville det ikke vært behov for å erstatte meg noe sted. Egentlig helt greit.

Anonymkode: 03cba...464

AnonymBruker
Skrevet

ja dessverre så kommer noen mennesker til å savne meg en god del.

Anonymkode: 2b223...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Barna er vel de som kommer til å savne meg mest. Hvordan barnefar og øvrig slekt tenker, vet jeg ikke. Tror ikke de vil bry seg stort. Kanskje kommer crushen min til å angre stort på at han ikke hørte på meg og ga oss en sjanse. Huset blir vel solgt, gjeld innfridd, og barna tar vel vare på ting som er typisk meg og ingenting annet. Grav blir det ikke, her skal kroppen enten kremeres eller gis til forskning.

Anonymkode: dabad...ea0

Gjest Evans
Skrevet

Jeg tror jo at samboer, nærmeste familie og venner vil savne meg - jeg håper jo at jeg gjør såpass inntrykk med dem jeg er sammen med at de vil savne meg ;) Der i mot håper jeg ikke at savnet vil være så graverende at de ikke går videre. Hunden min vil nok lure på hvor jeg ble av, men det går nok over etter hvert regner jeg med. Han kan vel uansett ikke forstå hvor jeg har blitt av. 

Jobben vil nok få en del arbeidsoppgaver å delegere videre, men jeg er ikke uerstattelig på jobben så de vil nok klare seg bra :)

Skrevet

Arbeidsgiver måtte ha ansatt en ny person, utover det vil det nok ikke bli særlig med konsekvenser eller savn hvis jeg blir borte...

AnonymBruker
Skrevet

Barn,  mann, foreldre, søsken, besteforeldre og venner.  Ja, jeg ville nok blitt savnet av en del.  

Anonymkode: 89a0d...cc4

Skrevet

Ungene sliter vel litt, men regner med at det går seg til, ellers er det vel ett fett for andre.

Gjest Rozes
Skrevet

Mamma, broder'n og noen venninner vil vel syns at det er litt trist, men de vil jo komme seg over det relativt raskt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: e71c6...bc8

Skrevet

Dette var litt skremmende.

Tenker nok relativt likt de fleste her, at nærmeste familie vil sørge noe og at venner og kollegaer vil bli lei seg og deretter går livet videre. Mulig ting vil bli vanskelig på jobben for de som må dele på å overta, men det er jo bare i en overgang. Jeg er selvfølgelig heller ikke uerstattelig, og kan fint ha ferieukene i strekk uten å bli kontaktet av kollegaer. 

Men så er det slik at jeg har så sårt erfart å miste personer rundt meg, og det er slettes ikke alltid man reagerer som vi alle her tenker. Man styrer ikke sorgen og følelsene eller reaksjon. Og den kan være svært mye verre enn påtenkt. Blant personene rundt meg som nå er borte finnes det også selvmord. Og det er skremmende at vi tenker at det påvirker andre så lite. Det gjør det ikke. Ble bare skremt nå.

• Liker 2
Skrevet

Nei, de fleste ville vel tenkt det var deilig å slippe ha meg rundt seg, så eneste konsenvensen blir at foreldrene mine må ta over bikkja mi. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn, så det hadde jo vært dumt for barnet. Men ellers hadde nok ikke så mange brydd seg. Foreldrene mine, kanskje. Og kanskje de 2 nærmeste vennene mine, ellers hadde de andre nok glemt meg ganske fort. Jeg er ganske ubetydelig.

Anonymkode: 9ed72...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange deprimerte mennesker samlet på en gang. 

Anonymkode: bb753...dcd

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff...samme tenkte jeg...Måtte trekke litt på smilebåndet her jeg satt...:fnise:   unnskylder...

Skrevet

Ja. Men en ting er når folk dør i ulykker eller sykdom, en helt annen sak er når folk tilsynelatende bare forsvinner og pårørende aldri får vite hva som skjedde.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Får vel ingen alvorlige konsekvenser. Jeg er ikke sp spesiell og betyr ikke så mye at norn vil legge stort merke til det. Noen kan kanskje savne meg, eller kanskje ikke idk.

Tror faktisk familien min hadde hatt det bedre om jeg ble borte

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg sånn sett ikke var blant de du siktet til, men siden jeg også skrev at det er få som hadde brydd seg: Det er igrunn ikke noe depressivt ved det. Spørsmålet var ikke bare "Kommer noen til å bry seg om du dør?", spørsmålet var vel så mye om hvor avhengige andre er av meg og hvilke praktiske konsekvenser det ville fått om jeg forsvant. Og det er rett og slett ikke så mye som hadde skjedd, utover at noen relativt få hadde blitt veldig lei seg og en del flere litt triste en stund. Jeg er student ved et større studium ved et stort universitet, jeg har ikke barn (eller dyr, for den saks skyld) og det er null problem å få leid ut leiligheten min igjen.

Det gjør meg ingenting, jeg har absolutt ingen planer om å forlate kloden og blir ikke trist av å tenke på at jeg strengt tatt ikke har rukket å sørge for at så mange er avhengige av meg ennå. Det er ikke så rart, ung som jeg er. Kanskje ekstra trist i manges øyne hvis unge mennesker dør (eller blir borte på annet vis, død ble forsåvidt aldri nevnt), men de rent praktiske følgene er ofte tilsvarende mindre. Det bare er en kjensgjerning at jeg pr. i dag ikke er avgjørende for andres hverdag utover at mine nærmeste er glade i meg. Det forandrer seg etter all sannsynlighet med årene.

Anonymkode: 03cba...464

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...