Gå til innhold

20 år og tom CV. Tips til kurs, verv osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 20 år gammel kvinne som har slitt lenge med å få jobb. Hovedsakelig på grunn av mangel på erfaring osv. Det eneste jeg har så langt var at jeg var barnevakt i frivillighetssentralen på ungdomsskolen(med kurs), har vært med i elevrådet i 2.klasse på VGS(men mangler attest), har spilt innebandy og har deltatt på en del dugnader via russebussen(men vet ikke om jeg kan ta med dette?). 

Jeg tenker at det lureste jeg kan gjøre nå er å prøve nå er å melde meg på kurs, være frivillig, eller liknende. Noen forslag til hva? Jeg er helt blank. Kan forresten legge til at jeg er student(tar forkurs til ingeniørutdanning) , så jeg har ingen hull eller tomrom på CV'en ihvertfall.

Anonymkode: 16b3c...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du fortsette i frivillighetssentralen? De har mange andre oppgaver enn barnevakt.

Anonymkode: d4a83...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du jo ung, så ingen forventer særlig mye fra CV'en din. Men sommerjobb/deltidsjobb og frivillige verv, som f.eks. i Røde Kors, viser engasjement. Helsetjenesten leter alltid etter folk.

Anonymkode: 97307...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange festivaler nå i sommer :) Før jeg fikk noe "ordentlig" jobb, hadde jeg kun jobbet frivillig på festivaler og på en ungdomsklubb, og jobbet som barnevakt. 

Anonymkode: d1b2f...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med støttekontakt?

Anonymkode: c3da9...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du lærte noe av dugnadene du var med på i forbindelse med russebussen tenker jeg det kan være fint å skrive noen setninger om i en søknad (om det er relevant for jobben du søker på). Ellers er jo sommerjobber supert når du er student.