Gå til innhold

Kan legevakta skrive sykemelding?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om legevakten kan skrive ut sykemelding? Jeg har snakket med legevakten pga smerter jeg har fått etter å ha kollkjørt på sykkel, har sterke smerter i nakke og høyre skulder/arm, som stråler hit og dit. Fikk beskjed om å ta noen smertestillende nå og komme i morgen tidlig for undersøkelse og røntgen.

Det skal jeg, men jeg lurer på om legen der kan skrive ut sykemelding til meg eller om jeg må gå til fastlegen min på mandag for å få det om det ikke blir bedre i løpet av morgendagen? Skal nemlig i utgangspunktet ha tidligvakt mandag morgen, så hvis jeg ikke kommer på jobb hadde det vært fint å ha sykemelding klar så jeg slipper å lage masse kaos for de på jobben.

Håper noen kan svare, hvis ikke får jeg jo spurt legen i morgen tidlig da. Men jeg vil gjerne vite ting fort, og glemte å spørre da jeg ringte legevakten tidligere i kveld.

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan de. Jeg har i alle fall fått sykemeldig på legevakten.

God bedring - hørtes ikke noe særlig godt ut det der! :trøste:

Skrevet

Tusen takk for kjapt svar, og for koselige ord!

Det er ikke særlig godt, nei. Ulykken skjedde onsdag kveld, og jeg ble sjukemeldt torsdag og fredag, men legen trodde jeg skulle bli bra igjen til over helgen. Men da var det smerter i beinet jeg hadde. Nå har jeg fått disse smertene i armen og nakken som ikke var der da jeg var hos fastlegen på torsdag morgen. Derfor vil jeg på legevakten i morgen, for jeg synes det er litt skummelt å få slike smerter som jeg har, særlig med tanke på at jeg faktisk slo hodet i asfalten da jeg kollkjørte..

Anyway; tusen takk for hurtig og bra svar!

Skrevet

Du får nok videre sykemelding hos legevakten ja.

Lykke til og god bedring :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...