AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #1 Skrevet 8. april 2016 Jeg har ei venninne som venter barn om en mnd. Vi har vært veldig tett tidligere, men sklidd ut, mye pga. denne typen hennes - som er min bekymring. Han er den frekkeste og mest usympatiske typen jeg har møtt i mitt liv. Min fireåring orker ikke lenger bli passet av dem, og hyler hvis jeg spør om hun vil hilse på han. Han er mildt sagt ufyselig. Jeg vet han har mishandlet henne verbalt, kaller henne ting, sliter med å styre sinnet sitt, generelt et enormt temperament, kjørt i fylla, urimelig på alle måter tenkelig, de krangler og han kaster ting rundt i leiligheten og skriker og gauler. Min tanke er at hun er redd han, men har ingen steder å dra (hennes familie har fryst henne ut fordi hun valgte å vær med han...). Det siste jeg fikk vite var at han for litt siden hadde truet med selvmord og da hun i hui og hast kom seg hjem for å snakke med han satt han med hagla under haka og truet med å fyre av. Noen ting her er mer alvorlig enn andre, men mannen er i totalt ubalanse og jeg får som tobarnsmor ubeskrivelig vondt av å tenke på hvordan det kan gå med dette barnet oppi disse konfliktene når det blir født... Tanker? Fryktelig glad i henne, selv om vi er sklidd fra hverandre fordi det er enormt vanskelig å forholde seg til dem... Anonymkode: 3f0b9...993 3
Boneli Skrevet 8. april 2016 #3 Skrevet 8. april 2016 hvis han er såpass psykisk ustabil som du beskriver, ville jeg nok sendt inn en bekymring til barnevernet.. et barn har ikke godt av å vokse opp i ustabile miljøer med ustabile mennesker.. 17
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #4 Skrevet 8. april 2016 Enig, send bekymringsmelding. Anonymkode: 200d6...d0c 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Send inn bekymringsmelding så raskt som mulig! Barn skal ikke behøve å bo med slike personer!! Anonymkode: 91343...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Seriøst, la henne nå få dette barnet og komme seg over barseldagene før BV ringes... Det er jo ikke slik at barnevernet kan foreta seg en dritt. Problemet med hans oppførsel vil sannsynligvis øke. Ettersom venninnen din ikke hverken er smart eller selvstendig, så er det fint med hjelp. Men rett hjelp til rett tid er det hun trenger. Skal du ringe til noen, så må det jo bi politiet! Anonymkode: 33f71...d61
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, la henne nå få dette barnet og komme seg over barseldagene før BV ringes... Det er jo ikke slik at barnevernet kan foreta seg en dritt. Problemet med hans oppførsel vil sannsynligvis øke. Ettersom venninnen din ikke hverken er smart eller selvstendig, så er det fint med hjelp. Men rett hjelp til rett tid er det hun trenger. Skal du ringe til noen, så må det jo bi politiet! Anonymkode: 33f71...d61 Det er masse som kan gjøres før barnet er født, og det er vanlig å sette i gang tiltak under graviditet dersom det er påkrevet. Jo tidligere TS' venninne kommer seg unna denne mannen, jo bedre! Anonymkode: 189cc...927 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er masse som kan gjøres før barnet er født, og det er vanlig å sette i gang tiltak under graviditet dersom det er påkrevet. Jo tidligere TS' venninne kommer seg unna denne mannen, jo bedre! Anonymkode: 189cc...927 Barnevernet kan ikke lage sak på ett ufødt barn uten samtykke fra mor. Anonymkode: aab7c...d3e 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 TS: Du synes det var greit at han passet barna dine. Han har nok ikke endret seg. Ditt syn på ham har endret seg. Du er ikke objektiv her. Det er vanskelig å se at en tobarnsmpr overlater barna sine til en "slem mann" for SÅ å reagere når han skal få egne barn uten at holdninger har endret seg, ikke adferd. Anonymkode: 33f71...d61 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet kan ikke lage sak på ett ufødt barn uten samtykke fra mor. Anonymkode: aab7c...d3e Nei, men de kan overtale mor til å samtykke. Dersom valget er mødrehjem og eventuelt omsorgsovertakelse etter fødsel, så kan det godt hende at mor faktisk samarbeider. Kanskje et besøk fra barnevernet kan være det mor faktisk trenger for å komme seg unna far èn gang for alle. Anonymkode: 189cc...927 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet kan ikke lage sak på ett ufødt barn uten samtykke fra mor. Anonymkode: aab7c...d3e Barnevernet kan ta barnet allerede ved fødselen, hvis alt tyder på at mor ikke er i stand til å ta seg av barnet. Anonymkode: 2a358...978 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Du synes det var greit at han passet barna dine. Han har nok ikke endret seg. Ditt syn på ham har endret seg. Du er ikke objektiv her. Det er vanskelig å se at en tobarnsmpr overlater barna sine til en "slem mann" for SÅ å reagere når han skal få egne barn uten at holdninger har endret seg, ikke adferd. Anonymkode: 33f71...d61 Eh nei mitt syn på han har ikke endret seg. Jeg har vare tålt han mindre og til slutt ingenting. Har ALDRI likt han, men holdt ut med han, pga venninnen min. Og selvfølgelig kom en del av disse episodene dumpende på rekke og rad da hun snakket med meg nå under graviditeten og lurte på hva i all verden hun skulle gjøre. Ga råd, som hun selvfølgelig ikke fulgte. Dette med hagla var det siste jeg fikk vite. Og alle de syke episodene hans bekrefter bare det elle vesenet hans. Han er totalt uegnet som venn, kjæreste og ikke minst far. Anonymkode: 3f0b9...993
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #13 Skrevet 8. april 2016 På hvilken måte mener du at han er "ufsyelig" Anonymkode: 91c28...567
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh nei mitt syn på han har ikke endret seg. Jeg har vare tålt han mindre og til slutt ingenting. Har ALDRI likt han, men holdt ut med han, pga venninnen min. Og selvfølgelig kom en del av disse episodene dumpende på rekke og rad da hun snakket med meg nå under graviditeten og lurte på hva i all verden hun skulle gjøre. Ga råd, som hun selvfølgelig ikke fulgte. Dette med hagla var det siste jeg fikk vite. Og alle de syke episodene hans bekrefter bare det elle vesenet hans. Han er totalt uegnet som venn, kjæreste og ikke minst far. Anonymkode: 3f0b9...993 Så du synes det samme nå som tidligere og DU LOT HAM PASSE BARNET DITT? Men som far vil han være udugelig? Barnevakt er greit så lenge mor er ego nok. Anonymkode: 33f71...d61 1
needinspiration Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 Jeg vet ikke om du har lest mine tråd som voldsutsatt, men for å forkorte det hele for å kunne svare deg. JA, send bekymringsmelding, møtt opp om nødvendig, og forklar rett fra hjertet ditt at du mistenker vold (vold er ikke bare fysisk) i dette forholdet, og be BV ta tak i dette fordi dette kan skade barnet på sikt. De er pliktig til å følge det opp om BV skjønner. Gjør noe.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du synes det samme nå som tidligere og DU LOT HAM PASSE BARNET DITT? Men som far vil han være udugelig? Barnevakt er greit så lenge mor er ego nok. Anonymkode: 33f71...d61 HAN har aldri passer MINE barn! Han BOR med VENNINNEN min, og har ettersom tiden har gått blitt mer og mer PSYKO, for å si det sånn, og lar ikke VENNINNEN min lenger passe mine barn ALENE - han skulle alltid VÆRE der, og da ville ikke mitt barn være der lenger. Han er udugelig som mer enn far, men det kan jeg ikke gjøre så mye med. Jeg er bekymret for venninnen min og barnet hennes. Hun har selv uttalt "skulle ønske han bare slo så jeg kunne få det siste pushet til å klare å komme meg unna". takk til deg. Anonymkode: 3f0b9...993 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #17 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: HAN har aldri passer MINE barn! Han BOR med VENNINNEN min, og har ettersom tiden har gått blitt mer og mer PSYKO, for å si det sånn, og lar ikke VENNINNEN min lenger passe mine barn ALENE - han skulle alltid VÆRE der, og da ville ikke mitt barn være der lenger. Han er udugelig som mer enn far, men det kan jeg ikke gjøre så mye med. Jeg er bekymret for venninnen min og barnet hennes. Hun har selv uttalt "skulle ønske han bare slo så jeg kunne få det siste pushet til å klare å komme meg unna". takk til deg. Anonymkode: 3f0b9...993 Hei. Jeg forstår dine frustrasjoner,men ville snakket med denne moren først. Det går vel an,før du ev kontakter bv? Anonymkode: 59f2a...2bf
Cleopatra. Skrevet 8. april 2016 #18 Skrevet 8. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte mener du at han er "ufsyelig" Anonymkode: 91c28...567 Leste du ikke HI? 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #19 Skrevet 8. april 2016 Han høres ut som en psykopat, jeg vil anbefale deg til å få venninnen din vekk fra denne mannen, fortest mulig. Jeg har vært i et forhold med en sånn, og er fortsatt skadet psykisk (post traumatisk stesslidelse) - nesten 7 år etterpå . Det dummeste hun gjør er å få barn med en sånn. Det er sånne menn man hører om som begår utvidet selvmord - altså at han dreper familien sin og så seg selv til slutt... Anonymkode: 422f0...62a 2
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 8. april 2016 #20 Skrevet 8. april 2016 Uff da den fyren sliter virkelig. Ta en prat med venninnen din og ta det deretter. Dette er ikke greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå