Gå til innhold

Menskoppen, divacup en genial oppfinnelse.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var mye plaget med UVI før, måtte få behandling/antibiotikakur for det fire/fem ganger per år fra jeg var ca 23 til 31😳 For et år siden hørte jeg om menskoppen på svensk radio og tenkte jeg skulle prøve dette siden det både sparer miljø og økonomien(en menskopp koster 270,-SEK og varer i 5-10 år) Og for en suksess, jeg har ikke hatt antydning til UVI siden jeg kastet alle bind og tamponger😀 Går aldri tilbake til bind og tamponger, menskoppen tørker ikke ut skjeden, du kan ha den i i opptil 12 timer, jeg har aldri opplevd lekkasje, det reduserer risiko for TSS, man kan sove med den og du stapper ikke kjemikalier opp i det aller helligste.

hvorfor er ikke et så flott produkt mer kjent i dette landet?

Hvordan er andres erfaringer med menskoppen?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarte å gi meg selv infeksjon oppi der fordi jeg kuttet meg selv med neglen da jeg skulle ta den ut fordi det var så krøkkete. Aldri gjort det når jeg har brukt bind.

Bortsett fra det så syns jeg jeg hører om menskoppen ofte, har vært mange artikler osv det siste året. Så er nok heller du som er litt treg på den tror jeg :laugh:

Anonymkode: c0382...5e3

Skrevet

Menskoppen er min beste venn (hvertfall én gang i måneden). Har brukt det i fem år nå, og kjenner ganske mange andre som bruker det, så tror ikke det er så lite kjent? 

Skrevet

Jeg har også, og liker den veldig godt, så jeg bruker den selv om det ikke blir tett. Jeg har foroverbøyd livmorhals, så jeg må sette den nesten vannrett bakover og trekke den litt ut igjen for at den skal bli så tett som mulig. Første gangen fikk jeg den pottetett så jeg gir meg ikke. Pleier å være sår etter mens, men det er jeg ikke nå! Jeg bruker innlegg siden jeg ikke stoler helt på den. Men det er visst sjelden at den lekker, de fleste sier at den er helt tett, så det er nok meg. Noe endret seg etter fødsel, jeg kan ikke ha sex bakfra lenger heller.

Skrevet

Kan godt være at jeg er litt treg, kjenner ingen andre enn meg som bruker den. Men i Sverige selges den på alle apotek, og min lege hadde aldri hørt om menskoppen. (Jeg måtte dele mine opplevelser med han i forhold til UVI som ikke lenger er et problem for meg) 

Ser også at svenskene deler mye om menskoppen på sosiale medier, noe vi ikke gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner heller ingen andre enn meg som bruker den i min omgangskrets, men jeg har brukt i 10-15 år og er kjempefornøyd. 

Det har hendt et par ganger jeg plutselig har fått mensen når jeg ikke er hjemme sånn at jeg har måttet låne en tampong og det er jo bare så herkete. 

Jeg kommer aldri til å gå tilbake til noe annet. Divacup for meg resten av livet. (Så lenge jeg har mensen... )

Og det ligger flere tråder om det på KG. :) 

Anonymkode: 5b0fd...f30

Skrevet

Ikke meningen å lage nye tråder om "gammelt" nytt, jeg er helt ny her inne😀 

Skrevet

Likte den godt helt til den satt bom fast langt pokker i vold oppi skjeden. ALDRI mer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker menskoppen min, og kommer aldri til å bruke tampong eller bind igjen. Jeg har aldri opplevd lekkasje. Det er så greit å slippe å drasse på tamponger og slikt styr, og ikke minst er det at man kan sove med dem et gedigent pluss. 

Anonymkode: ac0f1...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...