Gå til innhold

Hvordan hevner du deg på andre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha lest en historie ett eller annet sted (husker ikke hvor) om en person som gikk på videregående, og ble mobbet / baksnakket og fullstendig fryst ut av heile klassen sin. Han fikk tak viss nok i ett par seks-pakninger med øl eller noe, tømte ut den ene øl-boksen - og fylte deretter denne opp med vann. Deretter gikk han inn til klasserommet hvor alle mobberne hans satt og tullet. Han lot som han drakk øk (som egentlig bare var vann) og de andre tullingene i klassen hans la merke til dette. De lurte visst på om han virkelig drakk øl, han sa ja - og spurte om dem ville ha litt.

Så ga ham dem alle de andre øl-boksene - som selvfølgelig var uåpnet og med øl oppi. De sa jo selvfølgelig ikke nei takk til litt gratis øl. Deretter ruslet han ut igjen, og tipset lærerne / rektor eller noe om at noen elever drakk øl i klasserommet. Drikking av alkohol i klasserommene (og i skole-tiden) var viss nok strengt forbudt - så disse elevene ble visst utvist i minst ett par dager som følge av dette. Disse elevene fikk visst bare beskjed om å forlate skole-området også (og ikke komme tilbake igjen på ett par dager)

Men han som "arrangerte" heile dette opplegget skal også ha skrudd løs noen front-lyst (eller noe) på bilene til dem av mobbe-elevene som hadde skaffet seg førerkort og bil. Deretter skal han viss nok ha ringt (anonymt) til politiet og sagt at noen studenter var på vei til å kjøre i fylla! Dermed troppet jo politiet også opp, og stoppet bilene til disse elevene. Dermed fikk de jo påvist alkohol i blodet, ettersom de nettopp hadde drukket litt øl. Så de skal visst ha fått noen bøter, både for manglende front-lys, og for å ha drukket under innflytelse. Muligens fratatt førerkortet (for en viss periode) også? Dette ville jo ha kostet ekstra penger også - hvis de måtte ha kjørt opp igjen på nytt.....

Anonymkode: 117ff...fba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg hadde bivånet den type oppførsel hadde jeg sett rarere på deg enn den personen du "hevnet" deg på og lurt på om du hadde husket å ta medisinene dine i dag.

Anonymkode: 464c9...019

Hvorfor det? Det var jo denne personen som begynte? Man må stå for det man gjør, og dette mennesket har vært så slem mot meg at du aner ikke. Håper hun får kreft eller blir hardt skadet i en ulykke. Samme ønsker jeg det udyret som er gift med faren min som mishandla meg som barn (hun har fått kreft da, jippi!) Jeg vet at jeg er verdens mest langsinte person, men sånn er jeg bare. An eye for an eye står det i Bibelen. 

Anonymkode: 800bf...fb7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Det var jo denne personen som begynte? Man må stå for det man gjør, og dette mennesket har vært så slem mot meg at du aner ikke. Håper hun får kreft eller blir hardt skadet i en ulykke. Samme ønsker jeg det udyret som er gift med faren min som mishandla meg som barn (hun har fått kreft da, jippi!) Jeg vet at jeg er verdens mest langsinte person, men sånn er jeg bare. An eye for an eye står det i Bibelen. 

Lærte du ikke at det ikke har noe å si hvem som startet det? Og er ikke det sånn man sier i barnehagen/barneskolen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hevner meg med å ignorere dem og bli bedre enn dem.

Uskyldig, men veldig tilfredsstillende for meg ;)

AnonymBruker
Skrevet
Den 9 April 2016 at 22.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er skorpion og derfor ekstremt hevngjerrig. Her om dagen konfronterte jeg et menneske som var frekk mot meg i mai 2011. Jeg sa det rett ut jeg! "Du var frekk mot meg i mai 2011 rundt kl 13:20, hva har du å si til det?" med en streng tone. Dere skulle sett dama ble paff! Det her var på jobb i tillegg. Priceless. Hun stod der og bare eh.. hm.. hva er dette? var helt rød i trynet haha. Stort sett husker ikke folk at de har vært frekke mot meg, men jeg er helt ram på datoer så jeg glemmer ALDRI. For min del er dette en ganske artig måte å ta hevn på. Noen har bedt om unnskyldning, men jeg tilgir aldri så det er for seint gitt! 

Dette kaller jeg heller å være smålig.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Øye for øye" er gammeltestamentlig, og gjelder ikke for kristne. Du kan ikke bruke bibelen som referanse her med mindre du ikke bekjenner deg  til kristendommen. Kristus ugyldiggjør dette i det nye testamente. Det er kjernen i hele kristenheten.

Anonymkode: 6fa1c...c24

• Liker 2
Skrevet

Du er ikke langsint, du må jo være ondskapsfull for å ha slike sterke ønsker.

Hevn er bortkastet energi. Hvorfor skal man sløse bort energi, tid og kanskje penger for å hevnes ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Hvorfor det? Det var jo denne personen som begynte? Man må stå for det man gjør, og dette mennesket har vært så slem mot meg at du aner ikke. Håper hun får kreft eller blir hardt skadet i en ulykke. Samme ønsker jeg det udyret som er gift med faren min som mishandla meg som barn (hun har fått kreft da, jippi!) 2. Jeg vet at jeg er verdens mest langsinte person, men sånn er jeg bare. An eye for an eye står det i Bibelen. 

1. Fordi det går ann å snakke om det på en skikkelig måte i stedet for å gjøre deg selv til latter på den måten du gjør det, i tillegg så mange år senere. 

2. Da har de to i det minste gleden av å se deg pines ekstra mye siden du går rundt på den måten du gjør. De koser seg nok godt, de klarte å bryte deg ned og i tillegg klarer du ikke å la være å ydmyke deg selv i tillegg. 

tumblr_n1zi5rWB2V1r7b6cio1_500.gif

Anonymkode: 65ebe...f34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir off-topic men skitt au.

Hevn løser ingenting. I motsatt fall gjør det ting bare verre, både for ens selv og motparten. Har klart å ødelegge noen vennskap fordi hevnlysten var større enn tilgivelsen.

Har klart å bli bedre med årene heldigvis. Om noen skulle behandle meg dårlig, sier jeg rett i fra og håndterer saken deretter. Ikke alltid det blir godt tatt i mot det heller, men får så være.

Må likevel innrømme er litt morsomt å lese andres historier da.

Anonymkode: eef59...4d3

Skrevet

Ta denne som hevn: Han er helt rar. Merkelig fyr, han har nesten ingen venner og sånn. Fremstille fyren som den raringen. Det burde være hevn nok. 

Det er ikke hevn i grunn, bare sant. :ler:

Skrevet

Jeg kan holde "grudges" ganske lenge(for alltid kanskje?). Har enda ikke utført noen faktiske hevner, og kanskje jeg aldri gjør det heller men har nå mange planer. Og om det skulle passe seg å ta hevn for noe noen gjorde for mange år siden så vil jeg nok utnytte det, for jeg glemmer ikke ..... Men frem til slike muligheter byr seg så ignorerer jeg de som har gjort meg uvel og tenker ikke spesielt mer over det.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Du er ikke langsint, du må jo være ondskapsfull for å ha slike sterke ønsker.

Hevn er bortkastet energi. Hvorfor skal man sløse bort energi, tid og kanskje penger for å hevnes ?

Så du syns jeg fortjente å bli mishandla av stemoren min? Du syns det er i orden at voksne mennesker mishandler barn? At jeg ble stengt inne, banka opp, og ledd av? Jaja, sier litt om deg. Nå fikk jeg vite at hun jævla hore-stemora mi ligger for døden, kan skje hvilken dag som helst nå. Først da får jeg fred. Jeg HATER henne for hvordan hun har ødelagt livet mitt.

Hun andre som jeg jobber med mobbet meg flere ganger i løpet av 1 år. Det var henne jeg konfronterte. Hun er OND. Jeg HATER henne og ønsker henne alt vondt. 

Dere som sier dere ikke skjønner meg, forstår dere hva mobbing og mishandling gjør med et menneske??? Virker ikke sånn. Dere syns mobbing er greit tydeligvis... 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Fordi det går ann å snakke om det på en skikkelig måte i stedet for å gjøre deg selv til latter på den måten du gjør det, i tillegg så mange år senere. 

2. Da har de to i det minste gleden av å se deg pines ekstra mye siden du går rundt på den måten du gjør. De koser seg nok godt, de klarte å bryte deg ned og i tillegg klarer du ikke å la være å ydmyke deg selv i tillegg. 

tumblr_n1zi5rWB2V1r7b6cio1_500.gif

Anonymkode: 65ebe...f34

Jeg skjønner ikke hva du mener. Men du beviser jo at du syns mobbing er greit, og det sier LITT om hva slags menneske du er. Du aner ikke hva slags mishandling jeg har opplevd, for ikke å snakke om mobbing. Jeg har all rett til å ønske disse menneskene alt vondt. Skummelt at det går rundt sånne som deg i samfunnet, som forsvarer mobbing og mishandling. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en del mennesker som har gjort meg veldig mye vondt og det hender jeg får ønsketanker om hevn. Men jeg gjør aldri noe med det annet enn at jeg sørger for at de ikke får muligheten til å skade meg mer. Jeg tenker at de kan ikke ha det noe godt med seg selv og at jeg har det best med meg selv om jeg ikke lager bråk ut av det. Med tiden slipper aggresjonen og jeg er glad for at jeg lot være å gjøre noe. Men dæven så moro jeg har det når jeg får vite at karma beit dem i ræva. Da godter jeg meg skikkelig.

Anonymkode: 0b092...972

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du syns jeg fortjente å bli mishandla av stemoren min? Du syns det er i orden at voksne mennesker mishandler barn? At jeg ble stengt inne, banka opp, og ledd av? Jaja, sier litt om deg. Nå fikk jeg vite at hun jævla hore-stemora mi ligger for døden, kan skje hvilken dag som helst nå. Først da får jeg fred. Jeg HATER henne for hvordan hun har ødelagt livet mitt.

Hun andre som jeg jobber med mobbet meg flere ganger i løpet av 1 år. Det var henne jeg konfronterte. Hun er OND. Jeg HATER henne og ønsker henne alt vondt. 

Dere som sier dere ikke skjønner meg, forstår dere hva mobbing og mishandling gjør med et menneske??? Virker ikke sånn. Dere syns mobbing er greit tydeligvis... 

Det er ingen som sier at det hun har gjort er greit, men det er heller ikke greit å gjøre andre vondt. Jeg synes faktisk synd på deg og håper du enten får hjelp eller oppsøker hjelp. Hjelp til å leve med det som har skjedd, for fortsetter du på denne stien kommer hatet og bitterheten ta over deg helt. Jeg håper du en dag får det bra med deg selv:hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...