Gå til innhold

Infeksjon uten feber

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Kan man ha bakteriell infeksjon uten nevneverdig påvirket allmenntilstand og uten feber?

Er rød, litt hoven og øm. Men afebril og i ok form. 

Anonymkode: 5774a...981

Videoannonse
Annonse
Gjest Magnifiq
Skrevet

Kan jo være en lokal infeksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor og hvilken infeksjon det er snakk om. Så generelle spørsmål er ikke mulig å gi noen mer presist svar på. Egentlig også unødvendig å opprette en tråd på, med så lite info. 

Anonymkode: c21a3...897

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på hvor og hvilken infeksjon det er snakk om. Så generelle spørsmål er ikke mulig å gi noen mer presist svar på. Egentlig også unødvendig å opprette en tråd på, med så lite info. 

Så det du sier er at enkelte infeksjoner vil gi feber uansett? Og at man ikke kan ha disse uten å få feber?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du heller ikke har noe påvirket allmenntilstand, så høres det jo heller ikke ut som du er syk? Som du beskriver (uten å nevne område), så høres det jo mer ut som en kul, et betent sår, oppblåsthet etc. Litt vanskelig å skjønne ut fra informasjonen du gir. Selvsagt kan du ha en infeksjon uten feber. Jeg feks. har normalt lav kroppstemperatur, så selv når jeg bare har en temperatur på 37 grader kan jeg føle meg elendig. Svært sjelden får jeg mellom 38 og 39, og da er jeg virkelig syk. Feber i seg selv er imidlertid ikke noe "sykt", tvert imot; det er immunforsvaret som gjør jobben sin. Får man ikke feber betyr det bare at kroppen ikke gidder gjøre motstand. 

Anonymkode: 75850...968

AnonymBruker
Skrevet

Treåringen min har ørebetennelse. Han er rød, øm og litt hoven bak øret, men fin allmenntilstand og afebril. Går på antibiotika, 4 dagen nå, men jeg lurer på om jeg bør dra tilbake til legen selv om han er i fin form. 

Anonymkode: 5774a...981

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Endlessly skrev:

Så det du sier er at enkelte infeksjoner vil gi feber uansett? Og at man ikke kan ha disse uten å få feber?

Nei, jeg sier at ikke alle typer infeksjone rvil gi feber. Ikke alle typen infeksjoner vil heller gi utslag på crp eller andre blodprøver. 

Man kan godt ha f.eks. uttalt øregangsbetennelse, kjevebeinsbetennelse, betent neglerot og en hel rekke andre infeksjone ruten feber. 

Det jeg etterspør er mer konkret hva ts er ute etter når hun spør så rundt. Hi er som å spørre hva er en appelsin? Hvorfor er en appelsin en appelsin m.m.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...