AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #21 Skrevet 10. april 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oh yeah!! Såg alle episodene i går, utenom den første som jeg såg tidligere i uken. Utrolig flott kar De andre er også flotte, men på andre måter. Tøft gjort av dem å stille opp i programmet. Skulle dog ønske litt mer dybde. Føler det blir litt i overkan overflatisk. Også skulle gjerne psykologen vært litt mer i fokus. Tips til hvordan behandle, evt leve med en psykisk lidelse hadde vært fint. Det inntrykket jeg får av psykologen i serien er ikke bra. Kan ikke se at han klarer å få personene til å reflektere så mye, mer bekreftelse fra hans side. Anonymkode: 8f8f8...bf0 Synes han virker god. Sett på gruppesamtalene? Anonymkode: eecd0...e60 2
Tekopper Skrevet 10. april 2016 #22 Skrevet 10. april 2016 Så siste episode i går, og syns serien avslutta veldig bra. Kjente jeg brydde meg om folka på slutten og håper inderlig det fortsatt går bra med de. Det eneste store spørsmålet jeg satt igjen med var om ME. Om det ikke er en psykisk lidelse, var det bare tilfeldig at hun ble frisk etter gruppeterapien? Hun hadde endel å ta tak i, og når hun gjorde det fikk jeg inntrykk av at sykdommen "løsnet taket" på henne. Skulle gjerne sett en oppfølgingsepisode om det.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #23 Skrevet 10. april 2016 1 time siden, Tekopper skrev: Det eneste store spørsmålet jeg satt igjen med var om ME. Om det ikke er en psykisk lidelse, var det bare tilfeldig at hun ble frisk etter gruppeterapien? Hun hadde endel å ta tak i, og når hun gjorde det fikk jeg inntrykk av at sykdommen "løsnet taket" på henne. Skulle gjerne sett en oppfølgingsepisode om det. Mitt inntrykk etter å ha hørt henne på radioen forrige uke er at hun ikke ble frisk, men derimot en del bedre. ME er ikke en psykisk lidelse nei, de fleste som jobber med og forsker på ME i dag mistenker at det kan ha med imunnforsvaret å gjøre. Det som kan ha skjedd her er at hennes psykiske problemer tappet mye energi, og at når disse ga slipp ble denne energien frigjort. Kan sammenlikne det med å ha dårlig kondis og brukket bein — da kan du ikke gå særlig langt. Mens når beinet leges kan du plutselig gå mye lenger, selv om kondisen er like dårlig. Andre muligheter er at hun var/er feildiagnostisert med ME, eller at ME-en fikk en tilfeldig spontan bedring. Uansett fint at hun har det bedre! Jeg bare håper at ikke dette fører til at folk tror ME er en psykisk lidelse, og at alle ME-syke sliter psykisk og bare trenger å få det litt bedre med seg selv, for det stemmer absolutt ikke. ME er som regel infeksjonsutløst og man blir dårligere av å overanstrenge/presse seg, uansett hvor gøy man har det mens det står på. Anonymkode: 3eb29...938 5
Wenda Skrevet 13. april 2016 #24 Skrevet 13. april 2016 Litt skummelt med denne ME-saken ja. Ifølge henne (eller evnt programmet og klippingen) så virker det jo som at hun fikk ME pga barndommen og ble bedre/frisk pga samtalene osv nå Sannheten for mange er jo at ME oppstår helt uten årsak som man kan se, og uansett hvor mye de prater om det så forblir de sengeliggende 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #25 Skrevet 21. april 2016 Jeg ble også veldig nysjerrig på hvordan det gikk med Kira og ME. Hun kan jo ikke vite at hun fikk ME pga ting som skjedde i barndommen? I siste episode står det at hun ikke lenger har ME. (Kanskje de bare skrev det for at det skulle se bra ut?) Syntes det var veldig rart. Er veldig intr i å høre mer fra henne og hva som skjedde videre. Anonymkode: db54a...5c8 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #26 Skrevet 21. april 2016 Den 13.4.2016 at 17.33, Wenda skrev: Litt skummelt med denne ME-saken ja. Ifølge henne (eller evnt programmet og klippingen) så virker det jo som at hun fikk ME pga barndommen og ble bedre/frisk pga samtalene osv nå Sannheten for mange er jo at ME oppstår helt uten årsak som man kan se, og uansett hvor mye de prater om det så forblir de sengeliggende Jeg fikk ME av lungebetennelse. Jeg er veldig interresert i å vite hvordan hun ble frisk, om hun ble helt frisk da? For min del blir jeg bare dårligere av å snakke om sykdommen eller vonde ting. Det er kjempebra at hun ble bedre. Men jeg lurer på hvordan det skjedde så jeg kan gjøre det samme hehe. Anonymkode: db54a...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #27 Skrevet 10. november 2018 På 10.4.2016 den 18.51, AnonymBruker skrev: Hun Bærumsjenta gjør meg gal. Snakk om i-landsproblemer... Anonymkode: 60cb5...210 Hun hadde opplevd mobbing, utfrysning, hatt depresjoner og spiseforstyrrelser. Synes ikke sykdom er i-landsproblemer Anonymkode: f84a1...544 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2025 #28 Skrevet 4. desember 2025 Her har Peder Kjøs fått stor inspirasjon til sine erotiske noveller! Fyfaen for noen ekle kommentarer som enkelte av dere har skrevet. Anonymkode: e0dd1...e4e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå