Gå til innhold

Jeg mot meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som følger med denne serien? 

8 ungdommer med psykiske utfordringer. Hele serien er tilgjengelig på nett-tv til NRK. 

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Ja, ser på serien. Modige ungdommer. Ser også på gruppesamtalene. Veldig bra med økt fokus på psykisk helse.

Skrevet

Jeg følger også med. Synes det er fint at det psykisk helse begynner å bli et åpent tema i media. Virker som om mange av de som ikke sliter kan se litt lett på andres problemer.

Bare mitt inntrykk altså.. :)

• Liker 2
Skrevet

Veldig bra at vanlige folk kan se hvor tøft det er å slite psykisk. Jeg håper det gir mindre fordommer. Jeg tror også det kan hjelpe andre som sliter. 

• Liker 3
Skrevet
Den 6. april 2016 at 16.03, risari skrev:

Jeg følger også med. Synes det er fint at det psykisk helse begynner å bli et åpent tema i media. Virker som om mange av de som ikke sliter kan se litt lett på andres problemer.

Bare mitt inntrykk altså.. :)

Er det to forskjellige?

Skrevet

Jeg orket knapt halvannen episode. Spekulativ klipping og uheldige relasjoner som oppstår i gruppa.. Og kjedelig

• Liker 2
Skrevet

Ytring på NRK "Diagnosen blir ikke glemt når kameraene er slått av"

Har de tenkt på at diagnosen deres blir å være kjent resten av livet deres, og hvilke følger det har?

Ikke skjønner jeg helt hva samtaleterapien siden gruppa er satt sammen av folk med ganske ulike diagnoser (selv om depresjon og ulike typer angst var gjenngangere)

• Liker 3
Skrevet

Syns det er en veldig sterk og ekte serie. Så alle episodene på en dag. Jeg kjente meg igjen veldig godt i nesten alle sammen. Fint å se at de hjelper hverandre, og støtter hverandre når det trengs.

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, minister-mio skrev:

Jeg orket knapt halvannen episode. Spekulativ klipping og uheldige relasjoner som oppstår i gruppa.. Og kjedelig

Uheldige relasjoner på hvilken måte?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Tonus skrev:

Uheldige relasjoner på hvilken måte?

Etter en av de første gruppeterapitimene (umulig å vite grunnet spekulativ klipping) tar en av ungdommene kontakt med en av de andre når hun føler seg suicidal. 

De kjenner seg veldig igjen i hverandre og normaliserer sykdommene og symptomene.

AnonymBruker
Skrevet

Litt for klagete for min smak

Anonymkode: 68abc...276

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, minister-mio skrev:

Etter en av de første gruppeterapitimene (umulig å vite grunnet spekulativ klipping) tar en av ungdommene kontakt med en av de andre når hun føler seg suicidal. 

De kjenner seg veldig igjen i hverandre og normaliserer sykdommene og symptomene.

Var hun suicidal? Jeg mener å huske at det ikke var grunnet selvmordstanker/forsøk, men en måte å dempe indre smerte på at hun gjorde som hun gjorde. 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Berentsens skrev:

Var hun suicidal? Jeg mener å huske at det ikke var grunnet selvmordstanker/forsøk, men en måte å dempe indre smerte på at hun gjorde som hun gjorde. 

Godt mulig, det var rett før jeg skrudde av og det var så lite fengende at jeg ikke analyserte det ytterligere

Skrevet
8 timer siden, minister-mio skrev:

Godt mulig, det var rett før jeg skrudde av og det var så lite fengende at jeg ikke analyserte det ytterligere

Du hadde ikke trengt å analysere det, det kom vel nokså tydelig fram i klippene som ble vist. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Berentsens skrev:

Du hadde ikke trengt å analysere det, det kom vel nokså tydelig fram i klippene som ble vist. 

Ja sikkert. Jeg fulgte ikke så godt med

AnonymBruker
Skrevet

Hun Bærumsjenta gjør meg gal. Snakk om i-landsproblemer...

Anonymkode: 60cb5...210

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fy satan så sexy Fredrik er!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De øynene....:rodmer:

Anonymkode: eecd0...e60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og scenen der han vasker klær i bar overkropp :hjerte:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og scenen der han vasker klær i bar overkropp :hjerte:

Oh yeah!! Såg alle episodene i går, utenom den første som jeg såg tidligere i uken.

Utrolig flott kar

De andre er også flotte, men på andre måter.

Tøft gjort av dem å stille opp i programmet. Skulle dog ønske litt mer dybde. Føler det blir litt i overkan overflatisk. Også skulle gjerne psykologen vært litt mer i fokus. Tips til hvordan behandle, evt leve med en psykisk lidelse hadde vært fint. Det inntrykket jeg får av psykologen i serien er ikke bra. Kan ikke se at han klarer å få personene til å reflektere så mye, mer bekreftelse fra hans side.

Anonymkode: 8f8f8...bf0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...