Gå til innhold

Jeg sender ikke barnet til far.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har alltid hatt et ubehagelig forhold til alkohol. Vi har et barn på 2 år. Nå får jeg høre fra sikre kilder at han drikker hver helg, bruker mye penger på alkohol så han da ikke har råd til å ha barnet der de siste helgene i mnd før lønn. Han ringer også inn syk av og til til jobb da han har drukket kvelden før. Han er ufin mot naboer og familie i fylla.

Jeg måtte hente barnet der en kveld da jeg fikk høre at han hadde drukket, noe som stemte. 

Jeg sender ikke barnet dit mer før han har oppsøkt hjelp. Jeg bestiller time på fmvk for å diskutere dette og lufte min bekymring. Han får godt komme hjem til oss å treffe barnet inntil han har fått hjelp så jeg nekter ikke samvær i den forstand. Men å sende barnet dit gjør jeg ikke, det kan også slå tilbake på meg selv om barnevernet blir  koblet inn.

Tanker om dette?

Anonymkode: f10a0...11a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klapp på skulderen til deg!! Hadde gjort det samme. Ansvarlige foreldre sender ikke barn til ekser som drikker og super mens barna er der. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

At du er en god mor ❤️ 

Anonymkode: 55f85...83c

• Liker 1
Skrevet

Hadde gjort nøyaktig det samme!! 

Er i en litt lik situasjon, og jeg har satt hardt mot hardt. Det er et lite barn det er snakk om!!

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt tanken på å koble inn  bv selv? Hvis det er så ille?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du har gjort det helt riktige her. Du beskytter barnet mot noe som ikke er bra for barnet, men samtidig nekter du jo ikke samvær. 

Anonymkode: cc4fe...15c

• Liker 1
Skrevet

endring i samvær må du ta med bufetat, ellers kommer advokaten på døra, jeg skjønner godt at du gjør dette, men ta det den riktige veien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i drikekr. En el eller litt vin er ikke farlig. Fylla er litt værre

Anonymkode: a8a8b...db6

AnonymBruker
Skrevet

Altså, han drikker brennevin. Han drikker seg full. Så full at han ikke klarer å dra på jobb. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i drikekr. En el eller litt vin er ikke farlig. Fylla er litt værre

Anonymkode: a8a8b...db6

Det sier seg vel selv at det er litt mere enn et glass vin eller ei øl når han blir så fyllesyk at han ringer seg inn syk på jobben dagen etter...

Anonymkode: 8f025...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, han drikker brennevin. Han drikker seg full. Så full at han ikke klarer å dra på jobb. Ts

Kontakt barnevernet i tillegg du. Så står du tryggere dersom han finner på å gå rettens vei.

Anonymkode: 8a023...bf3

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for personangrep, spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Jeg hadde gjort nøyaktig det samme som deg men jeg hadde nok også kontaktet noen instanser før han gjør det. Han kommer høyst sannsynligvis til å bruke argumentet at du finner dette opp for å skade hans sak, men har du allerede vært der og ytret bekymring rundt situasjonen på forhånd vil hans argument stå svakere. 

Skrevet
Den ‎06‎.‎04‎.‎2016 at 10.40, AnonymBruker skrev:

Han har alltid hatt et ubehagelig forhold til alkohol. Vi har et barn på 2 år. Nå får jeg høre fra sikre kilder at han drikker hver helg, bruker mye penger på alkohol så han da ikke har råd til å ha barnet der de siste helgene i mnd før lønn. Han ringer også inn syk av og til til jobb da han har drukket kvelden før. Han er ufin mot naboer og familie i fylla.

Jeg måtte hente barnet der en kveld da jeg fikk høre at han hadde drukket, noe som stemte. 

Jeg sender ikke barnet dit mer før han har oppsøkt hjelp. Jeg bestiller time på fmvk for å diskutere dette og lufte min bekymring. Han får godt komme hjem til oss å treffe barnet inntil han har fått hjelp så jeg nekter ikke samvær i den forstand. Men å sende barnet dit gjør jeg ikke, det kan også slå tilbake på meg selv om barnevernet blir  koblet inn.

Tanker om dette?

Hei TS. Han kan ikke ha samvær så lenge han ikke er edru. Har han alkoholproblemer bør ha kontakte legen og søke hjelp.

Det er helt klart trist. Alkohol og barn hører ikke sammen. Jeg ville rådført meg med en advokat før jeg videre med saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...