AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 For litt siden sjekket jeg spam på mailen og fant mitt eget navn med epost adresse. Det var ikke fra meg. Jeg skiftet passord og søkte litt på nett hva dette betydde. Slik jeg forsto det kan noen andre, dekke sin epost adresse med andres, slik at man ikke kan se avsender. Slik at når man får mail fra seg selv, så betyr det ikke at man er hacket. Men jeg byttet passord for sikkerhetsskyld. I dag fant jeg enda en email fra meg til meg i spammen. Den ble sent litt over klokken ti om morningen da jeg lå og sov. Jeg har sjekket kontoaktiviteten min, og jeg har ikke sendt noe eposter. Det er heller ingen som har gitt beskjed om at de har fått rare eposter fra meg og tror at kontoen min er hacket. Hva betyr dette? Hvorfor står det mitt fulle navn? Er det fordi kontoen min vet at den epost adressen hører til meg? De som sender eposten, sender de den til meg med sin og bruker min egen til å dekke deres adresse? Epostene kommer med vedlegg også... som jeg da IKKE åpner. Den jeg fikk i dag sto INVOICE på. Anonymkode: 454bf...8a6
stan Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Har de ikke bare byttet ut reply-to adressen med din? Det er enkelt. Hvis du sjekker detaljene i header på eposten kanskje du finner ut mer.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Jeg har også fått sånn,men tror ikke det er noe farlig. Tenker mest at det er fin måte å gjøre slik at man ikke kan blokkere dem. Anonymkode: dad9d...1d8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 11 timer siden, stan skrev: Har de ikke bare byttet ut reply-to adressen med din? Det er enkelt. Hvis du sjekker detaljene i header på eposten kanskje du finner ut mer. Det står min adresse som "fra" så det er nok derfor mitt navn kommer opp. Har sletta den nå da. men skal undersøke neste gang. Anonymkode: 454bf...8a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå