AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Noen her som har hatt små barn som har operert mandlene? Hvordan gikk det første døgnet? og første uken? Mye dårlig? Merket dere noe i ettertid av mindre sykdom? Merket dere noe på den generelle formen? Hvor gamle var de? Om et par dager skal 3åringen her inn for å ta mandlene. Jeg "grugleder" meg, skal bli godt å få det gjort. Men gruer meg til tiden etterpå. Selve narkosen og inngrepet gruer jeg meg ikke så mye til, men smerter, kvalme, evt oppkast og dårlig form på han gruer jeg meg mer til.. Vi må mest sannsynlig bli ett døgn på sykehus pga lang reisevei, så er jo ikke alene med han, men allikavel. Fryseren er fylt opp med saft is og smoothier, paracet er handlet inn, bagen er snart pakket. Anonymkode: f5f7e...bd7
Outlander Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 Begge mine har tatt mandler. Først var på sykehuset, andre hos en ØNH lege. Begge gikk kjempefint. Det var vondt etterpå, men de ble ikke dårlige, de bare kunne ikke spise mat en stund etterpå. Da var det masse softis, is, kaldsaft, vann og etterhvert yogurt og myke smoothies og most mat slik at de fikk næring. Ja, MYE mindre syk etter de tok mandlene. Så, for oss, gikk det helt fint og som forventet.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Den første (6 år): Veldig syk i 14 dager. Smerter, oppkast, feber. Helt grusomt Spiste ingen ting, vi hadde fryseren full av saftis, yougurt smothies... Etterpå: Ikke en forkjølelse! Ikke en ørebetennelse. Ikke en eneste halsbetennelse. Veldig bra! Nummer to, mye yngre (tre som din): Ikke fullt så dårlig, etterpå: Ikke en forkjølelse! Ikke en ørebetennelse. Ikke en eneste halsbetennelse. Mye bedre generell form på begge, yngstemann begynte å spise og vokse. Anonymkode: 184af...149
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 Ikke noe å bekymre seg for! Vi opplevde ikke noe kvalme, og formen kom seg i løpet av noen dager. Klart halsen blir litt sår den første perioden, men når man blir servert is og smoothie hver dag glemmer man fort smerten merket også klar forskjell når det kom til sykdom, vår har ikke opplved annet enn lett forkjølelse siden operasjonen! det eneste jeg vil råde deg til er å høre nøye på legen og ikke bli fristet til å begynne å gi barnet varm/lunken mat for tidlig! Sår som åpner seg igjen er noe du absolutt bør ungå! Anonymkode: cb6a4...608
Gjest Aye Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 Jeg tok mandlene som 6-7 åring. Husker det godt. Jeg var dårlig og spydde i flere dager etterpå. Var sår i halsen også.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 Jeg gleder meg til han begynner å spise, vokse og kan være mer med på ting etter hvert. Håper og at vi merker at han er friskere. Nå renner nesa konstant, og han har betennelse i mandlene annenhver uke. Ja, vi skal høre på legene og vente med varm mat. Det er heller ikke favoritten om dagene, så regner med det skal gå bra. Anonymkode: f5f7e...bd7
Lana01 Skrevet 5. april 2016 #7 Skrevet 5. april 2016 Man bør også unngå karbad og lang/varm dusj, men alt dette vil dere nok få informasjon om.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 Gå på apoteket og kjøp næringdrikker/materstatningsdrikker for barn. Finnes i mange varianter og er helt ideelt når de er kjøleskapskalde. Anonymkode: b7010...366
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå