Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har søkt barnevernspedagog-studiet og starter nå til høsten. Det eneste som står igjen er studiestedet. Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal gå i Trondheim eller Lillehammer. Er det noen som har noen tanker/erfaringer om hva som er det beste valget? 

Anonymkode: 90a34...5b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må nesten anbefale Trondheim. Byen er jo nesten lagd for studenter, og NTNU er en skole med et godt rykte.

Anonymkode: 0deed...f7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernspedagogikk i Trondheim er vel gjerne HiST? Var hvertfall det for 2 år siden. Jeg fullførte kun ett år i Trondheim. Jeg syns forelesningene var dårlige, så møtte ikke opp på noen, leste minimalt, og fikk likevel D på eksamen så jeg skulle slippe å betale tilbake stipendet. 

Anonymkode: 891e2...d12

Skrevet

Lillehammer! Fordi det er så fantastisk studentmiljø der. Stort sett alltid noe som skjer. Eneste minuset er at det kan gå litt utover lesing til eksamen :fnise: Jeg studerte ikke barnevernspedagogikk, men har inntrykk av at det er høyt nivå på de fleste studiene der. Jeg var stort sett veldig fornøyd med forelesere og pensum i hvert fall. Lykke til med valget!

• 2 uker senere...
Skrevet
Den 5.4.2016 at 23.50, AnonymBruker skrev:

Barnevernspedagogikk i Trondheim er vel gjerne HiST? Var hvertfall det for 2 år siden. Jeg fullførte kun ett år i Trondheim. Jeg syns forelesningene var dårlige, så møtte ikke opp på noen, leste minimalt, og fikk likevel D på eksamen så jeg skulle slippe å betale tilbake stipendet. 

Anonymkode: 891e2...d12

Det er på ntnu nå ikke HiST. Gikk du barnevernspedagogikk? :)

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd gansk lenge i lillehammer. Vet ikke så mye om Trondheim da men. Men lillehammer er jo en mindre by, så spørs jo litt om du liker store eller mindre byer?

Uansett er lillehammer utrolig koselig. De har den mest koselige gågata jeg noen ganger har sett i Norge. Koselige kafeer og restauranter, spennende butikker, og alltid noe som skjer. Litteraturfestival, jazzfestival, happenings i jula, påske, sportsdager, konserter ++. 

Jeg liker også utelivet i lillehammer. Jeg drar alltid på felix, men syns også det er koselig på haakons. Litt sånn brune puber. Ellers er det en haug andre utesteder for enhver smak. 

Høgskolen ligger et stykke unna sentrum da, så litt stress om du bor ved høgskolen og skal il byen. Men er fint å sykle den veien. Ikke verdens beste kollektivtilbud, men det ordner seg alltid. Jeg døde jo ikke av å bo der haha.

Mange fine uteområder. Bade ved Mjøsa, abbortjern, kroken, badedammen.. Gå tur langs mesnaelva, på Nordseter osv. Tar ikke lang tid å komme seg til noen av stedene.

Anonymkode: 010c9...d30

Skrevet
Den 17.4.2016 at 12.51, AnonymBruker skrev:

Har bodd gansk lenge i lillehammer. Vet ikke så mye om Trondheim da men. Men lillehammer er jo en mindre by, så spørs jo litt om du liker store eller mindre byer?

Uansett er lillehammer utrolig koselig. De har den mest koselige gågata jeg noen ganger har sett i Norge. Koselige kafeer og restauranter, spennende butikker, og alltid noe som skjer. Litteraturfestival, jazzfestival, happenings i jula, påske, sportsdager, konserter ++. 

Jeg liker også utelivet i lillehammer. Jeg drar alltid på felix, men syns også det er koselig på haakons. Litt sånn brune puber. Ellers er det en haug andre utesteder for enhver smak. 

Høgskolen ligger et stykke unna sentrum da, så litt stress om du bor ved høgskolen og skal il byen. Men er fint å sykle den veien. Ikke verdens beste kollektivtilbud, men det ordner seg alltid. Jeg døde jo ikke av å bo der haha.

Mange fine uteområder. Bade ved Mjøsa, abbortjern, kroken, badedammen.. Gå tur langs mesnaelva, på Nordseter osv. Tar ikke lang tid å komme seg til noen av stedene.

Anonymkode: 010c9...d30

Takk for svar! Høres egentlig veldig bra ut i Lillehammer.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...