Gå til innhold

Ergobaby Original VS Ergobaby 360


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en Ergobaby Original som jeg brukte til eldste da hun var 6mnd +. Var fornøyd, men jeg klarte bare å ta den på med hjelp. Samme nå - altså dette spørsmålet er i lys av mitt stressanfall og sinneanfall i morges da jeg bestemte meg for å BÆRE lillesøster til barnehagen - ja nettopp, i Ergobaby Original, istedet for å trille i vogn. Vel, det gitt rett åt skogen for å si det sånn, jeg fikk den rett og slett ikke på meg. Uansett hva jeg forsøkte. Må ha hjelp! Og det går jo ikke an...

Prøvde mitt bæresjal, men det var like ille. Ga opp hele greia og trillet.

Er Ergobaby 360 lettere å få på enn originalen? 

Anonymkode: b249d...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ingen forskjell på hvordan man tar den på. Eller 360 har borrelås på midjebeltet, men regner med det ikke er det du har problemer med. 

Anonymkode: 891a4...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også veldig med å få på meg Ergobaby, tenker jeg selger den. Lurer bare på hva som er enklere...

Anonymkode: 7daae...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få taket på 360 nå, men har studert en del videoer på You tube ja.

Nyfødtinnlegget fikk jeg aldri til å bruke, så selen ble ikke brukt før baby var stor nok til å sitte uten, ca 3 mnd var han da.

Men jeg sliter med å feste stroppen øverst på ryggen for jeg er så stiv i skuldrene. Så jeg får egentlig bare brukt selen når jeg har noen til å hjelpe meg med den.

Anonymkode: 467d2...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å få taket på 360 nå, men har studert en del videoer på You tube ja.

Nyfødtinnlegget fikk jeg aldri til å bruke, så selen ble ikke brukt før baby var stor nok til å sitte uten, ca 3 mnd var han da.

Men jeg sliter med å feste stroppen øverst på ryggen for jeg er så stiv i skuldrene. Så jeg får egentlig bare brukt selen når jeg har noen til å hjelpe meg med den.

Anonymkode: 467d2...824

det er den stroppen jeg ikke klarer. og å stramme de

 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å få taket på 360 nå, men har studert en del videoer på You tube ja.

Nyfødtinnlegget fikk jeg aldri til å bruke, så selen ble ikke brukt før baby var stor nok til å sitte uten, ca 3 mnd var han da.

Men jeg sliter med å feste stroppen øverst på ryggen for jeg er så stiv i skuldrene. Så jeg får egentlig bare brukt selen når jeg har noen til å hjelpe meg med den.

Anonymkode: 467d2...824

du tar rundt skuldrene 

Anonymkode: b249d...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen forskjell på hvordan man tar den på. Eller 360 har borrelås på midjebeltet, men regner med det ikke er det du har problemer med. 

Anonymkode: 891a4...264

Nei, det er ikke midjebeltet nei. Det er den som klikkes midt på ved nakken, og "armene", å få strammet godt...

Anonymkode: b249d...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forsøkt å ta den på før du setter i barnet, hvis du slakker ut reimene så kan du tre den på deg, deretter sette barnet på plass, og så stramme.

Det er endel andre seler, feks Manduca, Angelpack og Tula, hvor man krysser skulderstroppene, mange synes det er enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruthven skrev:

Har du forsøkt å ta den på før du setter i barnet, hvis du slakker ut reimene så kan du tre den på deg, deretter sette barnet på plass, og så stramme.

Det er endel andre seler, feks Manduca, Angelpack og Tula, hvor man krysser skulderstroppene, mange synes det er enklere.

Ja. Det er det som ikke går, som jeg skrev, å stramme stroppene etterpå. Får ikke tak i dem, de er for langt bak.

skal sjekke ut de du nevner, takk

Anonymkode: b249d...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk opp Norsk bæregruppe på Facebook, der vil du få tips og råd om hvordan du kan bruke selen du har. Du kan krysse selene med original Ergo også. 

Anonymkode: 891a4...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...