Gå til innhold

Jeg har virus


Arwen

Anbefalte innlegg

Har lenge vist at det høyst sansynlig er flere virus på pcen vår. Har lastet ned AVG og den finner flere. Problemet er bare at når den finner et av de så restarter pcen seg :evil: dette skjer hver gang. Er jeg dømt til å ha dette viruset resten av levetiden til pcen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du et navn på viruset?

Skriv og navnet og søk etter en fix på www.symantec.no. Last ned fix og kjør den på PC-en.

AVG finner gjerne virus, men er ikke så god på å fjerne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også AVG på maskinen min - installerte det i går fordi Norton skaper mer problemer enn den løser...

Maskinen fant en trojansk hest, og på oversikten står det at den ble reparert...

Men, det kommer stadig opp varsel om at det er funnet virus uten at jeg finner noe mer enn den der... Hva gjør jeg nå?

¤Arwen¤ - ikke meningen å kuppe tråden din, men la det inn her fordi det omhandlet det samme, og håper det er greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit wander :)

Jeg har ikke noe navn på viruset, i går fikk jeg kjørt gjennom en hel viruskontroll uten at pcen restartet seg og da fikset den 7 virus, men rett etterpå restartet den seg igjen, så tror nok det ligger noe mer her. :-( Eller så kan det bare være at det er pcen det er noe galt med. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lea sier. Finn navn på virus og gå f.eks på symantic sine sider. Last ned fixer' date=' og følg instruksjonene.[/quote']

Men hvordan skal jeg finne navn når pcen restarter seg hver gang den finner det? Jeg rekker ikke å se hva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig at jeg spør dumt nå, men jeg tenkte jeg skulle spørre når dette temaet først kom opp.

Er det helt sikkert at viruskontrollen finner viruset om man har det på maskinen? Jeg har norman viruskontroll, og har aldri fått beskjed om at jeg har virus - syns dette er litt merkelig...

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg spør dumt nå, men jeg tenkte jeg skulle spørre når dette temaet først kom opp.

Er det helt sikkert at viruskontrollen finner viruset om man har det på maskinen? Jeg har norman viruskontroll, og har aldri fått beskjed om at jeg har virus - syns dette er litt merkelig...

K

Jeg har norton og den finner ingenting (mulig fordi alt henger seg når jeg kjører den) Kjørte AVG i går og den fant 7 stykker :o så ja, det er mulig at norman ikke finner alle også :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser sånn ut, men siden vi skal kjøpe ny pc om maks 4 mnd tror jeg ikke jeg orker det. Har ikke programvaren liggende :-( Får vel bare leve med vraket noen måneder til. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest i.i. wander

Norton har bare laget trøbbel for meg lenge - og jeg gikk over til AVG i går...

Jeg hadde helt ren maskin i går da jeg søkte med AVG. Jeg hadde formattert hele harddisken og lagt inn XP helt på nytt... Og enda fant den en trojaner...

Men, jeg skal se... om jeg ikke kjøper en betalt versjon av AVG så kanskje den er flere funksjoner enn den gratisversjonen?

ER AVG like sikkert å bruke som Norton og Norman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg spør dumt nå, men jeg tenkte jeg skulle spørre når dette temaet først kom opp.

Er det helt sikkert at viruskontrollen finner viruset om man har det på maskinen? Jeg har norman viruskontroll, og har aldri fått beskjed om at jeg har virus - syns dette er litt merkelig...

K

Nei, det er ikke helt sikkert. Antivirus prøver å oppdage virus på flere forskjellige måter. Den ser etter navn på filer, og den prøvekjører mistenkelig kode. Og sikkert noe mer også.

Med et oppdatert program, så er det stor sannsynlighet for at virusene blir funnet. Men det er likevel ikke helt sikkert. I og med at antivirusprogrammet prøvekjører mistenkelig kode, så tror jeg en skal regne med at det meste blir tatt, dersom, og bare dersom, programmet er oppdatert.

Denne er fin: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-virus_software

Og det er ikke så merkelig at du ikke har hatt virus. Mange folk har ikke hatt virus, nettopp fordi de kjører et oppdatert antivirusprogram, og utviser normal forsiktighet ved virusutbrudd. Jeg har ikke hatt, og det til tross for at jeg lenge var uten antivirus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wander i.i.

Jeg hadde aldri virus med Norton... bare virusinfiserte mail som ble stoppet.

Norton var et veldig bra program, men det laget krøll med pc'n min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde aldri virus med Norton... bare virusinfiserte mail som ble stoppet.

Norton var et veldig bra program, men det laget krøll med pc'n min...

Hva slags krøll? kanskje det er Norton som ødelegger for meg også :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

downloader.swizzor.bl

Her er en oppskrift på hvordan bli kvitt den.

Ser ut til at du må skru av systemgjenoppretting for at AV skal kunne ta den. Men det står altså der hva du skal gjøre.

Tips til neste gang. Det er vel så effektivt å google navnet på viruset, som å slå det opp på f.eks Symantec. Da kommer du rett til oppskriftene, stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...