Gå til innhold

Forskjellige priser - norsk vs innvandrer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Når ble innvandrer en rase?

Innvandrer er ikke en rase. Og han sier jo selv at det bare er å si man er innvandrer. Jeg ville bare sagt jeg var innvandrer, og det er jeg vel (sikkert mer enn fem generasjoner siden, men men). Alle er jo innvandrere. Artikkelen eller eieren nevner ikke etnisk norsk, han nevner innvandrer og ikke innvandrer.

"Innvandrer er ikke en rase" betyr nada når twittermafiaen og facebook får tak i en sak. Rasismekortet har de "rett" til å utdele uten å riskikere noe. Sannsynligvis hadde han blitt politianmeldt av en fra SV eller NOAS hvis det var omvendt prising.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Svensker er dritfattige, så jeg regner med at de også vil få det. Han sier jo basically at alle kan få det så lenge man sier man er innvandrer. 

Det var dette med begrepet innvandrer da. Dukker det polske lastebilsjåfører, svenske bartendere, amerikanske universitetsstipendiater, russisk diplomater, danske elektrikere så gir stopper det seg selv. Min bestefar var innvandrer fra et annet europeisk land så kanskje jeg som tredjegenerasjons innvandrer burde på 25% :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Er du etnisk norsk så er det jo bare å ikke dra til den frisøren, så kan de kose seg med kunder som har 50% rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å klippe meg hos henne. Dette er snakk om ganske grov diskriminering og utrolig uprofesjonelt. Norge har mange vanskeligstilte med lite penger, men hun velger å diskriminere etnisk norske. Hvordan ser man egentlig hvem som er innvandrere? Gjelder dette kun asylsøkere som nettopp har kommet til Norge? Hvor går grensen? Skal hun se legitimasjon? Har hun i det hele tatt tenkt over dette? Men er ikke første skiltet jeg ser med den skriften, og blir ikke det siste. 

Anonymkode: ce1ea...fed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig ulovlig for en privat tjenestetilbyder å differensiere pris på produkter etter etnisitet. Helt klart.

Anonymkode: 0b38c...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ops2 skrev:

En selvstendig næringsdrivende må kunne bestemme selv. Som om en pub har "nabopriser". Det kjenner jeg til.

På den annen side, det hadde helt vært offentlig gapestokk og gud vet hva his prisene var byttet om. Alle er like, men noen er likere enn andre...

Nei, man kan ikke skille mellom rase eller nasjonalitet når man differensierer priser, hverken offentlige eller private tilbydere av tjenester eller varer har lov til det. Prisdifferensiering med "nabopriser" blir noe annet, det kan sannsynligvis klassifiseres som geografisk prisdifferensiering (altså de som bor i området) hvilket er lovlig. Ja, dette kan også oppfattes som urettferdig, men i prinsippet er det jo ikke noe annet enn at et selskap har forskjellige priser i forskjellige land hvilket er ganske vanlig og lovlig. Men det må gjelde alle i området/landet, man kan ikke skille på nasjonalitet!

Anonymkode: 0ba78...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Trollkarlen skrev:

Er du etnisk norsk så er det jo bare å ikke dra til den frisøren, så kan de kose seg med kunder som har 50% rabatt.

Da tenker jeg at businessen til frisørsalongen går bra :) Nei huff, ikke alle reklame er god reklame. 

Anonymkode: dd3e7...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg forstår frisørens motiver er poenget å hjelpe innvandrere som ikke har mye penger. Da mener jeg at rabatten bør gjelde alle som har dårlig råd, ikke bare innvandrere. Ellers er dette klart rasistisk, som pk gjengen kaller det for, eller diskriminerende etter opprinnelse som jeg kaller det for.

 

Hvis pk gjengen ikke finner det rasistisk, støtende, krenkende, diskriminerende, o.l., da må det være lov å ikke la innvandrere i nattklubben fordi man vil hjelpe nordmenn å føle seg trygge når de er ute.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er amerikansk - men tror neppe de mener SANN innvandrere .  Men skal søke opp salongen og si tusen takk at jeg fikk tilbud til billigere hårklipp som innvandre!  

Anonymkode: 5fd56...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno

Det er ikke lov, det bryter mot diskrimineringsloven der det er forbudt med diskriminering på grunn av av etnisitet, religion eller livssyn.

Diskrimineringsloven, paragraf 6:

§ 6.Hovedregel om forbud mot diskriminering

Diskriminering på grunn av etnisitet, religion eller livssyn er forbudt. Diskriminering på grunn av nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge og språk regnes også som diskriminering på grunn av etnisitet. Forbudet gjelder diskriminering på grunn av faktisk, antatt, tidligere eller fremtidig etnisitet, religion eller livssyn. Forbudet gjelder også diskriminering på grunn av etnisitet, religion eller livssyn til en person som den som diskrimineres har tilknytning til.

Med diskriminering menes direkte og indirekte forskjellsbehandling som ikke er lovlig etter § 7 eller § 8. Med direkte forskjellsbehandling menes en handling eller unnlatelse som har som formål eller virkning at en person eller et foretak blir behandlet dårligere enn andre i tilsvarende situasjon, og at dette skyldes etnisitet, religion eller livssyn. Med indirekte forskjellsbehandling menes enhver tilsynelatende nøytral bestemmelse, betingelse, praksis, handling eller unnlatelse som fører til at personer stilles dårligere enn andre, og at dette skjer på grunn av etnisitet, religion eller livssyn.

Endret av Jalapeno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, April 04, 2016 at 21.47, AnonymBruker skrev:

 

En innvandrer har startet en frisør-salong i Moss - som har forskjellige pris-lister utifra hvorvidt kunden er etnisk norsk eller innvandrer. Er du innvandrer, så får du halv pris på din hår-klipp.....

Er ikke dette egentlig temmelig rasistisk?
Man kan jo prøve å forestille seg det hylekoret som hadde skreket opp hvis denne situasjonen hadde vært omvendt....

http://www.nettavisen.no/nyheter/frisr-gir-halv-pris-til-innvandrere/3423209598.html

Anonymkode: 51c17...b4f

Prøv å sett opp plakat på en salong eller kafe: kaffe kr 20.Innvandrere 40 kr. Hårklipp 250. Innvandrere 500.Du hadde blitt anmeldt

Anonymkode: d29ef...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...