AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 En innvandrer har startet en frisør-salong i Moss - som har forskjellige pris-lister utifra hvorvidt kunden er etnisk norsk eller innvandrer. Er du innvandrer, så får du halv pris på din hår-klipp..... Er ikke dette egentlig temmelig rasistisk? Man kan jo prøve å forestille seg det hylekoret som hadde skreket opp hvis denne situasjonen hadde vært omvendt.... http://www.nettavisen.no/nyheter/frisr-gir-halv-pris-til-innvandrere/3423209598.html Anonymkode: 51c17...b4f 13
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Jeg er enig i at Røkke skal betale mer enn f.eks du og jeg for en hårklipp. Anonymkode: 12ee6...1e7
Kristiansand123 Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at Røkke skal betale mer enn f.eks du og jeg for en hårklipp. Anonymkode: 12ee6...1e7 Neinei! Lik pris for alle! 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at Røkke skal betale mer enn f.eks du og jeg for en hårklipp. Anonymkode: 12ee6...1e7 Det er vel overhodet ikke dette som egentlig er saken her? Anonymkode: 51c17...b4f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 Hel ok, men da må det gå begge veier. Er temmelig sikker på flere uteplasser hadde ønsket å hatt høyere inngangspris for innvandrere. Anonymkode: a1bb1...47c 18
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hel ok, men da må det gå begge veier. Er temmelig sikker på flere uteplasser hadde ønsket å hatt høyere inngangspris for innvandrere. Anonymkode: a1bb1...47c Hvis man tillater det ene må man også tillate det andre. Anonymkode: 50b2f...862 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Problemet er at dersom slike situasjoner hadde vært omvendt, så ville jo dette med en gang ha blitt stemplet som ekstremt rasistisk. i tillegg hadde folk sikkert oppfordret til boikott.... Men ettersom dette har blitt gjort av en innvandrer (hvor andre innvandrere blir "begunstiget" med bedre priser) så er blir vel dette applaudert? Anonymkode: 51c17...b4f 6
ViljaH Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Da må det være lov å ta dobbelt betalt for huset (eller husleien ved utleie) fra innvandrere. Faktisk ganske godt verktøy for å styre bosettingsmønstre! Sånn sett synes jeg det er en lav pris å betale at en skarve frisør tar ulik pris. Go for it! 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 Nei dette er jeg ikke enig i. Begrunnelse med at de ofte har dårlig råd. OK, men da synes jeg at de kunne ha gitt den rabatten til alle som har dårlig råd? Anonymkode: e22c6...8aa 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Med de prisene tipper jeg at han ikke har kortautomat... Anonymkode: c65a6...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, ViljaH skrev: Da må det være lov å ta dobbelt betalt for huset (eller husleien ved utleie) fra innvandrere. Faktisk ganske godt verktøy for å styre bosettingsmønstre! Sånn sett synes jeg det er en lav pris å betale at en skarve frisør tar ulik pris. Go for it! Sikkert veldig rasistisk, dette da! Anonymkode: 51c17...b4f
Gjest Linaria Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 Altså... det jeg sliter mest med her er bruken av "innvandrere". De er en utrolig stor gruppe, og veldig mange av dem er ikke dårligere stilt. Man skjønner jo hva de egentlig mener, men hadde jeg vært vestlig arbeidsinnvandrer i godt betalt jobb, hadde jeg absolutt prøvd å få billig hårklipp her bare på trass
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 13 minutter siden, Kristiansand123 skrev: Neinei! Lik pris for alle! Greit. Da skatter vi ham mer. Anonymkode: 12ee6...1e7 1
ajarRun Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert veldig rasistisk, dette da! Anonymkode: 51c17...b4f Når ble innvandrer en rase? 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: En innvandrer har startet en frisør-salong i Moss - som har forskjellige pris-lister utifra hvorvidt kunden er etnisk norsk eller innvandrer. Er du innvandrer, så får du halv pris på din hår-klipp..... Er ikke dette egentlig temmelig rasistisk? Man kan jo prøve å forestille seg det hylekoret som hadde skreket opp hvis denne situasjonen hadde vært omvendt.... http://www.nettavisen.no/nyheter/frisr-gir-halv-pris-til-innvandrere/3423209598.html Anonymkode: 51c17...b4f Innvandrer er ikke en rase. Og han sier jo selv at det bare er å si man er innvandrer. Jeg ville bare sagt jeg var innvandrer, og det er jeg vel (sikkert mer enn fem generasjoner siden, men men). Alle er jo innvandrere. Artikkelen eller eieren nevner ikke etnisk norsk, han nevner innvandrer og ikke innvandrer.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #15 Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Når ble innvandrer en rase? Innvandrer er ikke en rase. Og han sier jo selv at det bare er å si man er innvandrer. Jeg ville bare sagt jeg var innvandrer, og det er jeg vel (sikkert mer enn fem generasjoner siden, men men). Alle er jo innvandrere. Artikkelen eller eieren nevner ikke etnisk norsk, han nevner innvandrer og ikke innvandrer. Hva tror du egentlig at eierne av denne frisør-salongen mener med innvandrere da ? Anonymkode: 51c17...b4f
ajarRun Skrevet 4. april 2016 #16 Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du egentlig at eierne av denne frisør-salongen mener med innvandrere da ? Anonymkode: 51c17...b4f I artikkelen står det jo helt klart at han mener folk som har kommet til Norge som har lite penger.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #17 Skrevet 4. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: I artikkelen står det jo helt klart at han mener folk som har kommet til Norge som har lite penger. Hva med svensker som kommer til Norge, i håp om arbeid? Anonymkode: 51c17...b4f
ajarRun Skrevet 4. april 2016 #18 Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med svensker som kommer til Norge, i håp om arbeid? Anonymkode: 51c17...b4f Svensker er dritfattige, så jeg regner med at de også vil få det. Han sier jo basically at alle kan få det så lenge man sier man er innvandrer. 2
Pawn Hearts Skrevet 4. april 2016 #19 Skrevet 4. april 2016 Tvilsom praksis, og jeg er ikke sikker på om dette er helt lovlig. Men vær så snill, folkens, det står iallfall to ganger i artikkelen at innehaveren er en kvinne. Altså "hun" og ikke "han". Det nevnes ikke i artikkelen, men det kan også være en reaksjon på denne saken: http://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2015/10/08/194877054/skryter-av-ha-nektet-hijab-kledde-inngang-pa-egen-frisorsalong 2
ops2 Skrevet 5. april 2016 #20 Skrevet 5. april 2016 En selvstendig næringsdrivende må kunne bestemme selv. Som om en pub har "nabopriser". Det kjenner jeg til. På den annen side, det hadde helt vært offentlig gapestokk og gud vet hva his prisene var byttet om. Alle er like, men noen er likere enn andre... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå