AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #21 Skrevet 13. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mest sjokkert over kor lite mat kjerringa i huset kan å lage eg. Ikkje takla ho å lage brun saus og streva med gjærdeig. Står det verkeleg så dårleg til med kokkekunnskapen hos karrierekvinnene ? Anonymkode: 7258b...edc det har jeg også stussa over.. greit at hun ikke er helt kjent med utstyret osv., men virker som hun mangler en del grunnleggende kunnskaper men hun er positiv i hvertfall da! Anonymkode: 1919d...e23 1
*Emma* Skrevet 14. april 2016 #22 Skrevet 14. april 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: det har jeg også stussa over.. greit at hun ikke er helt kjent med utstyret osv., men virker som hun mangler en del grunnleggende kunnskaper men hun er positiv i hvertfall da! Anonymkode: 1919d...e23 Hun har sagt (tror jeg leste det i lokalavisen) at det stort sett er han som lager maten hjemme - hun gjør andre ting. Grei nok arbeidsfordeling det - men i serien skal jo hun lage maten siden det var sånn det var på den tiden. Og da blir det vel (jeg har ikke sett på) synlig at det pleier hun ikke gjøre
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #24 Skrevet 18. april 2016 Spennende å se hvordan de levde på 40tallet. Og hva de spiste, veldig interessant.. Anonymkode: cc38d...c0d
FrittgåendeBurugle Skrevet 17. mai 2016 #26 Skrevet 17. mai 2016 Veldig interessant å se på. Skal sjekke ut den britiske også nå.
Kassiopeia Skrevet 18. mai 2016 #27 Skrevet 18. mai 2016 Den 17.5.2016 at 13.30, takk skrev: Veldig interessant å se på. Skal sjekke ut den britiske også nå. Hva heter den britiske?
FrittgåendeBurugle Skrevet 18. mai 2016 #28 Skrevet 18. mai 2016 1 time siden, Kassiopeia skrev: Hva heter den britiske? Tror det heter alle tiders måltid uk på tv2. Usikker på originaltittel.
Gjest The damned Skrevet 20. mai 2016 #29 Skrevet 20. mai 2016 (endret) Den 12.4.2016 at 22.11, AnonymBruker skrev: Mest sjokkert over kor lite mat kjerringa i huset kan å lage eg. Ikkje takla ho å lage brun saus og streva med gjærdeig. Står det verkeleg så dårleg til med kokkekunnskapen hos karrierekvinnene ? Anonymkode: 7258b...edc Ja,litt jeg også,men hun er jo ikke vant til å lage mat. Greit nok det,men hun ødelegger jo stort sett alt hun lager da. Virker ikke som hun vil gjøre noen "kvinneting" siden hun er feminist,men litt trist at man ikke har basic matlagingskunnskaper da. At man ikke må ty til Toro og annen halv eller helfabrikat,men det er nå bare min mening da. Ellers er det jo gøy og lærerikt å se på Liker programmet og ser ut til at de skal lage "Alle tiders ferie" også. Endret 20. mai 2016 av The damned
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #30 Skrevet 20. mai 2016 5 minutter siden, The damned skrev: Ja,litt jeg også,men hun er jo ikke vant til å lage mat. Greit nok det,men hun ødelegger jo stort sett alt hun lager da. Virker ikke som hun vil gjøre noen "kvinneting" siden hun er feminist,men litt trist at man ikke har basic matlagingskunnskaper da. At man ikke må ty til Toro og annen halv eller helfabrikat,men det er nå bare min mening da. Ellers er det jo gøy og lærerikt å se på Liker programmet og ser ut til at de skal lage "Alle tiders ferie" også. Det var instruksene hennes å bruke det. Det var noe som kom det tiåret. Anonymkode: 5f319...9ed
Gjest The damned Skrevet 20. mai 2016 #31 Skrevet 20. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var instruksene hennes å bruke det. Det var noe som kom det tiåret. Anonymkode: 5f319...9ed Ja,jeg vet jo det. Var jo ikke det jeg mente. Mente sånn generelt.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #32 Skrevet 20. mai 2016 6 minutter siden, The damned skrev: Ja,jeg vet jo det. Var jo ikke det jeg mente. Mente sånn generelt. Ok. Anonymkode: 5f319...9ed
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #33 Skrevet 20. mai 2016 22 minutter siden, The damned skrev: Ja,litt jeg også,men hun er jo ikke vant til å lage mat. Greit nok det,men hun ødelegger jo stort sett alt hun lager da. Virker ikke som hun vil gjøre noen "kvinneting" siden hun er feminist,men litt trist at man ikke har basic matlagingskunnskaper da. At man ikke må ty til Toro og annen halv eller helfabrikat,men det er nå bare min mening da. Ellers er det jo gøy og lærerikt å se på Liker programmet og ser ut til at de skal lage "Alle tiders ferie" også. Jeg syntes det er urettferdig å kritisere en kvinne for å ha manglende kunnskap om matlaging. Du hadde sikkert ikke reagert om det var en mann. Det er ikke et krav å være god til å lage mat bare fordi man har innovertiss. Anonymkode: 54024...ef8 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #34 Skrevet 20. mai 2016 25 minutter siden, The damned skrev: Ja,litt jeg også,men hun er jo ikke vant til å lage mat. Greit nok det,men hun ødelegger jo stort sett alt hun lager da. Virker ikke som hun vil gjøre noen "kvinneting" siden hun er feminist,men litt trist at man ikke har basic matlagingskunnskaper da. At man ikke må ty til Toro og annen halv eller helfabrikat,men det er nå bare min mening da. Ellers er det jo gøy og lærerikt å se på Liker programmet og ser ut til at de skal lage "Alle tiders ferie" også. Jeg syns hun har vært positiv til det meste hun har måttet gjøre, jeg. Har det blitt sagt noen gang at hun er feminist? Mitt inntrykk er at hun har en travel og krevende jobb, som gjør at hun ikke har så mye tid til husarbeid og matlagning. Derfor er det mannen som gjør det meste av matlagningen. Syns ikke det er noe galt i det. Hvorfor syns du det er trist at hun ikke kan basic matlagningskunnskaper? Anonymkode: 060a0...390 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #35 Skrevet 20. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns hun har vært positiv til det meste hun har måttet gjøre, jeg. Har det blitt sagt noen gang at hun er feminist? Mitt inntrykk er at hun har en travel og krevende jobb, som gjør at hun ikke har så mye tid til husarbeid og matlagning. Derfor er det mannen som gjør det meste av matlagningen. Syns ikke det er noe galt i det. Hvorfor syns du det er trist at hun ikke kan basic matlagningskunnskaper? Anonymkode: 060a0...390 Hun har nevnt flere ganger at hun er feminist, men det er jo ikke noe rart å være det. Jeg er det selv, og absolutt alle kvinnene i mitt liv er feminister. Syntes det er helt sprøtt å være kvinne å ikke kalle seg for feminist. Anonymkode: 54024...ef8
Gjest The damned Skrevet 20. mai 2016 #36 Skrevet 20. mai 2016 (endret) . Endret 21. mai 2016 av The damned
Gjest The damned Skrevet 20. mai 2016 #37 Skrevet 20. mai 2016 (endret) . Endret 21. mai 2016 av The damned
Sitronmelis Skrevet 20. mai 2016 Forfatter #38 Skrevet 20. mai 2016 (endret) Jeg hadde aldri orket å lage middag hver jævla dag! Så skjønner dama godt jeg. Feminist eller ikke, det skal da vel ikke være nødvendig at mannen ikke skal gjøre noe på kjøkkenet? Her i huset har vi en rimelig god deal: Vi bytter på å lage middag annenhver dag Endret 20. mai 2016 av Sitronmelis 1
Gjest The damned Skrevet 20. mai 2016 #39 Skrevet 20. mai 2016 (endret) . Endret 21. mai 2016 av The damned
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #40 Skrevet 21. mai 2016 Grunnen til at mye av maten blir mislykket er fordi hun er nødt til å bruke 80-50 år gammelt utstyr, spesielt i de første episodene. Har du prøvd å kokkelere på slike ovner eller? Er ikke snakk om noe kontroll over varmen akkurat. Og de færreste i dag er vant med å steke i tran, lage retter med innmat osv. Anonymkode: 54024...ef8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå