Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest sjokkert over kor lite mat kjerringa i huset kan å lage eg. Ikkje takla ho å lage brun saus og streva med gjærdeig. Står det verkeleg  så dårleg til med kokkekunnskapen hos karrierekvinnene ?

Anonymkode: 7258b...edc

det har jeg også stussa over.. greit at hun ikke er helt kjent med utstyret osv., men virker som hun mangler en del grunnleggende kunnskaper :fnise: men hun er positiv i hvertfall da!

Anonymkode: 1919d...e23

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

det har jeg også stussa over.. greit at hun ikke er helt kjent med utstyret osv., men virker som hun mangler en del grunnleggende kunnskaper :fnise: men hun er positiv i hvertfall da!

Anonymkode: 1919d...e23

Hun har sagt (tror jeg leste det i lokalavisen) at det stort sett er han som lager maten hjemme - hun gjør andre ting.
Grei nok arbeidsfordeling det - men i serien skal jo hun lage maten siden det var sånn det var på den tiden.
Og da blir det vel (jeg har ikke sett på) synlig at det pleier hun ikke gjøre ;)

Skrevet

Tipper far i huset koser seg skikkelig:)

AnonymBruker
Skrevet

Spennende å se hvordan de levde på 40tallet. Og hva de spiste, veldig interessant.. :)

Anonymkode: cc38d...c0d

Skrevet

Synes dagens episode var den beste til nå :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Veldig interessant å se på. Skal sjekke ut den britiske også nå.

Skrevet
Den 17.5.2016 at 13.30, takk skrev:

Veldig interessant å se på. Skal sjekke ut den britiske også nå.

Hva heter den britiske? 

Skrevet
1 time siden, Kassiopeia skrev:

Hva heter den britiske? 

Tror det heter alle tiders måltid uk på tv2. Usikker på originaltittel.

Gjest The damned
Skrevet (endret)
Den 12.4.2016 at 22.11, AnonymBruker skrev:

Mest sjokkert over kor lite mat kjerringa i huset kan å lage eg. Ikkje takla ho å lage brun saus og streva med gjærdeig. Står det verkeleg  så dårleg til med kokkekunnskapen hos karrierekvinnene ?

Anonymkode: 7258b...edc

Ja,litt jeg også,men hun er jo ikke vant til å lage mat. Greit nok det,men hun ødelegger jo stort sett alt hun lager da.

Virker ikke som hun vil gjøre noen "kvinneting" siden hun er feminist,men litt trist at man ikke har basic matlagingskunnskaper da. At man ikke må ty til Toro og annen halv eller helfabrikat,men det er nå bare min mening da.

Ellers er det jo gøy og lærerikt å se på :) Liker programmet og ser ut til at de skal lage "Alle tiders ferie" også.

Endret av The damned
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, The damned skrev:

Ja,litt jeg også,men hun er jo ikke vant til å lage mat. Greit nok det,men hun ødelegger jo stort sett alt hun lager da.

Virker ikke som hun vil gjøre noen "kvinneting" siden hun er feminist,men litt trist at man ikke har basic matlagingskunnskaper da. At man ikke må ty til Toro og annen halv eller helfabrikat,men det er nå bare min mening da.

Ellers er det jo gøy og lærerikt å se på :) Liker programmet og ser ut til at de skal lage "Alle tiders ferie" også.

Det var instruksene hennes å bruke det. Det var noe som kom det tiåret.

Anonymkode: 5f319...9ed

Gjest The damned
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var instruksene hennes å bruke det. Det var noe som kom det tiåret.

Ja,jeg vet jo det. Var jo ikke det jeg mente. Mente sånn generelt.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, The damned skrev:

Ja,jeg vet jo det. Var jo ikke det jeg mente. Mente sånn generelt.

Ok. :)

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, The damned skrev:

Jeg syntes det er urettferdig å kritisere en kvinne for å ha manglende kunnskap om matlaging. Du hadde sikkert ikke reagert om det var en mann. Det er ikke et krav å være god til å lage mat bare fordi man har innovertiss. 

Anonymkode: 54024...ef8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, The damned skrev:

Jeg syns hun har vært positiv til det meste hun har måttet gjøre, jeg. Har det blitt sagt noen gang at hun er feminist? Mitt inntrykk er at hun har en travel og krevende jobb, som gjør at hun ikke har så mye tid til husarbeid og matlagning. Derfor er det mannen som gjør det meste av matlagningen. Syns ikke det er noe galt i det. Hvorfor syns du det er trist at hun ikke kan basic matlagningskunnskaper? 

Anonymkode: 060a0...390

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns hun har vært positiv til det meste hun har måttet gjøre, jeg. Har det blitt sagt noen gang at hun er feminist? Mitt inntrykk er at hun har en travel og krevende jobb, som gjør at hun ikke har så mye tid til husarbeid og matlagning. Derfor er det mannen som gjør det meste av matlagningen. Syns ikke det er noe galt i det. Hvorfor syns du det er trist at hun ikke kan basic matlagningskunnskaper? 

Anonymkode: 060a0...390

Hun har nevnt flere ganger at hun er feminist, men det er jo ikke noe rart å være det. Jeg er det selv, og absolutt alle kvinnene i mitt liv er feminister. Syntes det er helt sprøtt å være kvinne å ikke kalle seg for feminist. 

Gjest The damned
Skrevet (endret)

.

Endret av The damned
Gjest The damned
Skrevet (endret)

.

Endret av The damned
Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri orket å lage middag hver jævla dag! Så skjønner dama godt jeg. Feminist eller ikke, det skal da vel ikke være nødvendig at mannen ikke skal gjøre noe på kjøkkenet? Her i huset har vi en rimelig god deal: Vi bytter på å lage middag annenhver dag :)

Endret av Sitronmelis
  • Liker 1
Gjest The damned
Skrevet (endret)

.

Endret av The damned
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at mye av maten blir mislykket er fordi hun er nødt til å bruke 80-50 år gammelt utstyr, spesielt i de første episodene. Har du prøvd å kokkelere på slike ovner eller? Er ikke snakk om noe kontroll over varmen akkurat. Og de færreste i dag er vant med å steke i tran, lage retter med innmat osv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...