Gå til innhold

Venninne deprimert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er blitt veldig innesluttet og deprimert. Vet ikke om hun er klar over dette selv men jeg ser det på henne at hun har forandret seg. Hun går ikke på medisiner så vidt jeg vet så det er ikke noe slikt som er skyld i forandringen i atferden hennes. Det er ikke noe jeg ser på som vanskelig elns når jeg er med henne, men jeg merker jo at hun ikke er helt seg selv. Tror ikke hun har det bra i hverdagen rett og slett, og det er nok litt sammensatt hvorfor det har blitt slik for henne. Jeg har slitt selv så jeg kjenner igjen mønsteret av depresjon jeg ser hos henne. 

Jeg vil ikke trenge meg for mye på, samtidig ser jeg at hun ikke har det bra. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne litt? Jeg vet jo selv at man må finne ut av ting på egenhånd når det kommer til depresjon, men er det noe jeg kan gjøre som kanskje kunne hjulpet henne? 

Anonymkode: 88be5...5f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det å vise at du ser henne og at du bryr deg som er det viktigste. Det er mange som sliter med et eller annet som kan synes det er litt provoserende å få løsninger på rekke og rad (som gjerne er enklere sagt enn gjort) når det mange trenger er en som viser forståelse. 

Dersom dere er gode venner kan du godt si det slik du forteller det i denne tråden: "Jeg bryr meg om deg og jeg ser at du har endret deg i det siste." Man merker ganske kjapt om det er noe vedkommende vil snakke om eller ikke, men du kan jo uansett si at det er greit at hun ikke vil snakke om det, men at du er der når som helst om hun vil det. Så må man jo også selvsagt akseptere det hvis hun sier at det ikke er noe. 

Du høres forresten ut som en god venninne. :) Det er ikke noe fasitsvar på hvordan man bør opptre og hva man bør gjøre, så det gjelder å prøve seg frem litt og følge magefølelsen. Du merker nok fort om du trår feil, men det er jo ikke verdens undergang heller når intensjonene dine er gode. :) 

Anonymkode: 4932c...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...