AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Og hvordan visste du at det var pmdd og ikke pms? Jeg har funnet ut at jeg ikke er gal likevel, men strever med pmdd ifølge legen Anonymkode: d03fe...a44
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Jeg har også denne diagnosen. Forskjellen på pms og pmdd er vel i hvor stor grad symptomene er, og hvor stor påvirkning det har på hverdagen til vedkommende. For meg er alt i forbindelse med mensen et strev. Først, 7 dager før mensen kommer, blir jeg i et helvetes humør. Prøver alt jeg kan å ikke la det gå ut over noen, men mislykkes hver gang. Jeg er sint helt uten grunn, og det kjennes ut som det koker i blodet. Jo blidere folk er mot meg, jo verre. Sinnet går ut over alt fra venner og familie, til uskyldige kassadamer eller bilister som bruker et sekund for mye på å komme seg i vei etter et stopp. Blir vel rett og slett sint og forbanna på alt jeg kommer over. Når først mensen kommer er det verste humøret egentlig borte, men siden jeg får så sinnsyke menssmerter, er ikke humøret på topp likevel. Får ofte så vondt at jeg ligger å spyr og vrir meg i timesvis de tre første dagene, så det sier vel seg selv at jeg ikke får gjort verken arbeid, skole eller noe annet sosialt på disse dagene. Jeg høres sikkert ut som en jævlig person, men jeg er absolutt ikke sånn "til vanlig". Dessverre opptar jo dette så mye av livet mitt at det er en del av hvem jeg er. De som kjenner meg hører på meg ganske fort om det er "den tiden på måneden". Har lest om medisiner, og forstått at de medisinerer kvinner som har denne diagnosen med antidepressiva. Det vil ikke jeg ha i meg, så da må jeg heller leve med dette. Går til behandling hos psykolog, og har ihvertfall skjønt at det ikke er andre det er noe galt med, men meg. Før trodde jeg nemlig at det var alle andre sin feil fordi de irriterte meg Oi, dette ble lengre enn langt, så jeg avslutter her J24 Anonymkode: 5e8cb...268
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også denne diagnosen. Forskjellen på pms og pmdd er vel i hvor stor grad symptomene er, og hvor stor påvirkning det har på hverdagen til vedkommende. For meg er alt i forbindelse med mensen et strev. Først, 7 dager før mensen kommer, blir jeg i et helvetes humør. Prøver alt jeg kan å ikke la det gå ut over noen, men mislykkes hver gang. Jeg er sint helt uten grunn, og det kjennes ut som det koker i blodet. Jo blidere folk er mot meg, jo verre. Sinnet går ut over alt fra venner og familie, til uskyldige kassadamer eller bilister som bruker et sekund for mye på å komme seg i vei etter et stopp. Blir vel rett og slett sint og forbanna på alt jeg kommer over. Når først mensen kommer er det verste humøret egentlig borte, men siden jeg får så sinnsyke menssmerter, er ikke humøret på topp likevel. Får ofte så vondt at jeg ligger å spyr og vrir meg i timesvis de tre første dagene, så det sier vel seg selv at jeg ikke får gjort verken arbeid, skole eller noe annet sosialt på disse dagene. Jeg høres sikkert ut som en jævlig person, men jeg er absolutt ikke sånn "til vanlig". Dessverre opptar jo dette så mye av livet mitt at det er en del av hvem jeg er. De som kjenner meg hører på meg ganske fort om det er "den tiden på måneden". Har lest om medisiner, og forstått at de medisinerer kvinner som har denne diagnosen med antidepressiva. Det vil ikke jeg ha i meg, så da må jeg heller leve med dette. Går til behandling hos psykolog, og har ihvertfall skjønt at det ikke er andre det er noe galt med, men meg. Før trodde jeg nemlig at det var alle andre sin feil fordi de irriterte meg Oi, dette ble lengre enn langt, så jeg avslutter her J24 Anonymkode: 5e8cb...268 Interessant, er dette noe som kan bedres av kosthold og trening? Evt vitaminer og mineraler Anonymkode: d03fe...a44
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant, er dette noe som kan bedres av kosthold og trening? Evt vitaminer og mineraler Anonymkode: d03fe...a44 Du må være en mann lol. Anonymkode: ab7eb...9bd
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må være en mann lol. Anonymkode: ab7eb...9bd Nope. Er kvinne som fikk diagnosen sist uke. Har bare ikke hatt tid til å undersøke Anonymkode: d03fe...a44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå