AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Hei. Jeg er ei jente i midten av 20 årene som lurer på om jeg kan ha ADD. Jeg har alltid hatt en del angst og katastrofetanker og stadig hatt slike oppheng i tankene mine. I barndommen slet jeg veldig mye med tvangstanker. I skoletimene var jeg for det meste i min egen verden, med mindre det var noe som interesserte meg veldig. Fikk helt greie karakterer bortsett fra i matte hvor jeg fikk en 2'er. Lekser gjorde jeg veldig lite av med mindre det var noen som satt over meg og passet på at jeg gjorde det jeg skulle gjøre. I løpet av en dag er det alltid noe jeg har glemt, og jeg mister og forlegger ting hele tiden. Det å skulle organisere å lage system krever veldig mye tid og energi og jeg føler aldri det blir "bra nok". Jeg har hatt perioder med depresjon og isolasjon og kan lett føle meg utenfor i sosiale sammenhenger. Jeg tok en test for ca to år siden, men da besto jeg konsentrasjonstesten.. Men jeg føler det var mest fordi da visste jeg at det var en test og jeg ville på en måte ikke stryke på testen om det gir mening? Er det mulig å ha ADD selv om man har bestått en slik test? Eller er jeg bare lat og uoppmerksom generelt? Vet dere ikke har svaret på det her. Men jeg håper å høre fra noen som har ADD eller som mistenker at de har det. Beklager for langt og litt rotete innlegg. Anonymkode: 0cb80...c33
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Ha i bakhodet at ingen kan diagnostisere deg via nettet, men... Ja, det er mulig du kan ha ADD. Jeg har mye av de samme utfordringer som deg, men klarte meg greit gjennom skolen. I voksen alder er utfordringene med glemming og oppmerksomhet konsentrasjon blitt MYE værre, og jeg fikk diagnosen ADD i fjor. Få testet deg hos fagfolk og forklar nøye hvordan du har det og hvordan utfordringene er i hverdagen. Adhd/add utredning tar tid, og det kanvære at du får et annet resultat enn ventet, men jeg ville absolutt ha sjekket det ut! Lykke til! Anonymkode: b596d...dce
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 Takk for svar. Det setter jeg pris på!:) Er det lettere nå som du har fått en diagnose? Jeg tror jeg skal spørre om en ny utredning å se hva som skjer. Det kan jo være mye annet også. Anonymkode: 0cb80...c33
Gjest Hold the door Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 (endret) - Endret 18. oktober 2016 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Om du har eller ikke kan jeg ikke si, men jeg tror det skal mer til enn bare en test for å finne ut om du har ADHD (ADD har man gått bort fra, alt er ADHD, men de som ikke er hyperaktive utad, har gjerne den H'en rettet innover og derfor er alt ADHD) Det trengs nok en hel utredning til, men det er fullt mulig du har det og det skader ikke å ta en ordenltig sjekk for det. Hvis det kan hjelpe i hverdagen så vil du få medisiner som kan hjelpe deg med konsentrasjon og tanker som flyr hit og dit og å fokusere osv. Anonymkode: 04528...641
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 26 minutter siden, visningsnamn skrev: Hvilken konsentrasjonstest var det? Den med X-ene på dataskjermen? Ja. Det var den med x'ene på dataskjermen. Ts Anonymkode: 0cb80...c33
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har eller ikke kan jeg ikke si, men jeg tror det skal mer til enn bare en test for å finne ut om du har ADHD (ADD har man gått bort fra, alt er ADHD, men de som ikke er hyperaktive utad, har gjerne den H'en rettet innover og derfor er alt ADHD) Det trengs nok en hel utredning til, men det er fullt mulig du har det og det skader ikke å ta en ordenltig sjekk for det. Hvis det kan hjelpe i hverdagen så vil du få medisiner som kan hjelpe deg med konsentrasjon og tanker som flyr hit og dit og å fokusere osv. Anonymkode: 04528...641 Takk for svar. Ja. Jeg skjønner at du ikke kan svare på det. Okei. Det stemmer jo det at det ikke heter ADD lenger. Bra du korrigerte meg Anonymkode: 0cb80...c33 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå