AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Får dere puste når dere sover med en enkelt hodepute om natten? Jeg må ha to store puter under rygg og hode fordi jeg får ikke puste når jeg ligger flatere. Er under utredning for å finne ut hvor alvorlig astma jeg har, hva den blir utløst av og hvilke medisiner som fungerer, så skal til legen igjen, men jeg bare lurer. Anonymkode: 269d0...572
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Hei. Jeg er 26 år, har hatt astma hele livet. Astmaen har blitt verre de siste årene. Jeg sliter også med å ligge flatt, da får jeg enten ikke sove pga. Tett pust eller bråvåkner med kjempelett pust. Dette gjør at jeg må ligge med 4 puter stablet oppå hverandre eller så må jeg rett og slett sitte i en stol å sove. Har planer om å anskaffe meg seng med regulerbar rygg. ☺ Anonymkode: 02e1c...f91
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er 26 år, har hatt astma hele livet. Astmaen har blitt verre de siste årene. Jeg sliter også med å ligge flatt, da får jeg enten ikke sove pga. Tett pust eller bråvåkner med kjempelett pust. Dette gjør at jeg må ligge med 4 puter stablet oppå hverandre eller så må jeg rett og slett sitte i en stol å sove. Har planer om å anskaffe meg seng med regulerbar rygg. ☺ Anonymkode: 02e1c...f91 Får skaffe meg en sånn seng jeg og når jeg har råd når jeg er ferdig utdannet hilsen TS Anonymkode: 269d0...572
lovedrug Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Har dere hatt atopisk eksem ? Min eksem gikk over til lungene ,og så fikk jeg astma.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 32 minutter siden, lovedrug skrev: Har dere hatt atopisk eksem ? Min eksem gikk over til lungene ,og så fikk jeg astma. Hvilken lege har sagt at din eksem gikk over i lungene? Dette stemmer ikke. Det du kanskje har misforstått er dette med at det kan være en kobling mellom atopisk eksem og astma, men du har ikke eksem i lungene. Atopisk eksem er en allergisk reaksjon på samme måte som f.eks høysnue og elveblest. Astma kan i noen tilfeller bli utløst av allergi, og mange med astma blir dårligere ved høy pollenspredning, husstøv og midd. At du har atopisk eksem i tillegg til astma viser at du er allergisk, kanskje mot støv. Anbefaler deg å ta deg en tur til legen og se om du kan prøve antihistaminer. Hilsen TS. Anonymkode: 269d0...572
lovedrug Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken lege har sagt at din eksem gikk over i lungene? Dette stemmer ikke. Det du kanskje har misforstått er dette med at det kan være en kobling mellom atopisk eksem og astma, men du har ikke eksem i lungene. Atopisk eksem er en allergisk reaksjon på samme måte som f.eks høysnue og elveblest. Astma kan i noen tilfeller bli utløst av allergi, og mange med astma blir dårligere ved høy pollenspredning, husstøv og midd. At du har atopisk eksem i tillegg til astma viser at du er allergisk, kanskje mot støv. Anbefaler deg å ta deg en tur til legen og se om du kan prøve antihistaminer. Hilsen TS. Anonymkode: 269d0...572 Jo,det gjør det,les deg opp . Det er ikke alle det skjer med ,men det skjedde med meg. Hadde astma når jeg var baby og ble sjikkelig syk ,etter det hadde jeg atopisk eksem lenge,så hos meg er det sant faktisk . Det er min fastlege som sa det.
lovedrug Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 (endret) Går forresten på allergi medisin. Endret 4. april 2016 av lovedrug
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Et øyeblikk siden, lovedrug skrev: Jo,det gjør det,les deg opp . Det er ikke alle det skjer med ,men det skjedde med meg. Hadde astma når jeg var baby og ble sjikkelig syk ,etter det hadde jeg atopisk eksem lenge,så hos meg er det sant faktisk . Det er min fastlege som sa det. Du må gjerne vise kilde. Du ble syk med astma da du var baby og fikk atopisk eksem på kroppen fordi du er allergisk mot noe. Men du har ikke eksem i lungene. Anonymkode: 269d0...572
lovedrug Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 Så klart har jeg ikke det i lungene ,var ikke det jeg sa,men at det kan henge sammen er ikke en løgn er det da?
lovedrug Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 (endret) http://nhi.no/forside/har-funnet-koblingen-mellom-eksem-og-astma-30362.html Må være bra nok den? Endret 4. april 2016 av lovedrug
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 3 minutter siden, lovedrug skrev: Så klart har jeg ikke det i lungene ,var ikke det jeg sa,men at det kan henge sammen er ikke en løgn er det da? Akkurat som jeg svarte deg er atopisk eksem en allergisk reaksjon og at astma kan være det, så selvsagt kan det være en kobling. At det er en kobling er ikke det samme som at eksemen gikk over i lungene som du skreiv Anonymkode: 269d0...572
lovedrug Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Akkurat som jeg svarte deg er atopisk eksem en allergisk reaksjon og at astma kan være det, så selvsagt kan det være en kobling. At det er en kobling er ikke det samme som at eksemen gikk over i lungene som du skreiv Anonymkode: 269d0...572 Det var jo ikke det jeg mente .
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 2 minutter siden, lovedrug skrev: http://nhi.no/forside/har-funnet-koblingen-mellom-eksem-og-astma-30362.html Må være bra nok den? 2 minutter siden, lovedrug skrev: http://nhi.no/forside/har-funnet-koblingen-mellom-eksem-og-astma-30362.html Må være bra nok den? Jeg tror kanskje du skreiv feil i første innlegget ditt og at du ikke mener at eksemen gikk over i lungene. Mitt første svar til deg er strengt talt det som står på NHI, men det er kanskje ikke rart da mitt svar også er basert på helt ny pensum i sykepleie om atopisk eksem og astma. Anonymkode: 269d0...572
lovedrug Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje du skreiv feil i første innlegget ditt og at du ikke mener at eksemen gikk over i lungene. Mitt første svar til deg er strengt talt det som står på NHI, men det er kanskje ikke rart da mitt svar også er basert på helt ny pensum i sykepleie om atopisk eksem og astma. Anonymkode: 269d0...572 Ja,jeg er ikke så flink til og forklare ting skriftlig . Må bli bedre på det:)
Chizue Skrevet 4. april 2016 #15 Skrevet 4. april 2016 Jeg har min astma delvis under kontroll... Denne vinteren har vært ekstrem, formen har kjentes ut som lungebetennelse- Det å bli andpusten bare av å gå 10m, så... Jeg startet å jogge. Nå fungerer medisinen min igjen også Så dere som har astma og hvor astmaen din plutselig ikke er mer kontrollert, start å tren. Få bedre lungekapasitet.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #16 Skrevet 4. april 2016 41 minutter siden, lovedrug skrev: Jo,det gjør det,les deg opp . Det er ikke alle det skjer med ,men det skjedde med meg. Hadde astma når jeg var baby og ble sjikkelig syk ,etter det hadde jeg atopisk eksem lenge,så hos meg er det sant faktisk . Det er min fastlege som sa det. Atopisk allergi. Anonymkode: 65e33...112
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå