Gå til innhold

Liker å gjøre alt selv ..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med verdens forstille mann. Han er flott ,snill og ikke minst veldig tolmodige .

problemet mitt er at jeg liker å gjøre alt selv.kan rett og slett ikke fordra at han hjelper til.Jeg skylder for eksempel alltid oppvasken med kost og sorterer bestikke. Legger klærne sammen på min måte. Han prøver jo så godt han kan da.har vist han også hvordan jeg legger sammen klær. Men han vil gjøre det på sin måte. Noe jeg blir fryktelig irritert på. Han vil jo også vaske klær, men har sortere bare lyst og mørkt og ferdig med det.

ender som regel alltid opp i krangling og bråk. Der jeg prøver å ta meg sammen . Men klarer jo aldri å holde det. 

Hvorfor kan ikke mannen bare være glad for jeg gjør alt dette . Jeg klager jo ikke over at han ikke deltar. Klager vel mer på at han deltar .

Anonymkode: b4bb2...cb1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å herrefred du er heldig som har en sånn mann, skjønner ikke hvorfor du klager! 

Anonymkode: 8af3c...b12

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Huff, du virker jo utrolig firkanta! Vanskelig å være i forhold med noen som er så bastant på detaljer...

Anonymkode: 2aa21...a9a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er din måte den riktige måten?

Anonymkode: a6ec1...f8c

• Liker 7
Skrevet

Sånn får man en hjelpeløs dott av en mann.  Du er da ikke sjefen hans!  Ikke er han lærling heller. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har for lite å bruke tiden din på TS, for dette høres nesten sykelig ut. Stakkars mann. Han har lov å gjøre ting på sin måte i sitt eget hjem, og det heter ikke "å hjelpe til".

Anonymkode: 0d915...988

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med verdens forstille mann. Han er flott ,snill og ikke minst veldig tolmodige .

problemet mitt er at jeg liker å gjøre alt selv.kan rett og slett ikke fordra at han hjelper til.Jeg skylder for eksempel alltid oppvasken med kost og sorterer bestikke. Legger klærne sammen på min måte. Han prøver jo så godt han kan da.har vist han også hvordan jeg legger sammen klær. Men han vil gjøre det på sin måte. Noe jeg blir fryktelig irritert på. Han vil jo også vaske klær, men har sortere bare lyst og mørkt og ferdig med det.

ender som regel alltid opp i krangling og bråk. Der jeg prøver å ta meg sammen . Men klarer jo aldri å holde det. 

Hvorfor kan ikke mannen bare være glad for jeg gjør alt dette . Jeg klager jo ikke over at han ikke deltar. Klager vel mer på at han deltar .

Vil det komme en dag tror du, da du er sliten av å gjøre alt, og skulle ønske mannen også kunne dra sin del av lasset? Fortsetter du slik som dette, kan du komme til å møte deg selv i døra da, er jeg redd.

Og hva er det egentlig som irriterer deg så, med at han legger sammen klærne på en annen måte enn deg? Hvorfor er det så utrolig viktig at alt skal gjøres nøyaktig slik du vil? Hadde jeg vært i mannen din sine sko, hadde du fått holde på i fred, for er det noe som irriterer meg, så er det å måtte gjøre ting på andres måte sånn bare fordi det er dennes favorittmåte å gjøre det på. Men, da hade du også måttet spørre noen andre enn meg om hjelp, hvis den dagen kom at du trengte et par ekstra hender. Min måte å gjøre det på er jo ikke bra nok for deg, så da har jeg andre ting å bruke krefter på.

Anonymkode: ec0d8...68e

Skrevet

Oh my.. klærne er vel like rene og brukbare om de er brettet en annen måte. Dere kan jo kjøpe slik klesbretter som Sheldon Cooper har så blir alt likt.. :ironi:

Hvis ikke så hva med å møtes på midten? Han fortsetter å "hjelpe til" (:murvegg:) og du slutter å være trassig og filer ned litt på perfeksjonismen. Er du klar over hvor mange som sliter forde mannen ikke hjelper til? Du har et luxusproblem som ikke egentlig er et problem. :scorpis:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil det komme en dag tror du, da du er sliten av å gjøre alt, og skulle ønske mannen også kunne dra sin del av lasset? Fortsetter du slik som dette, kan du komme til å møte deg selv i døra da, er jeg redd.

Og hva er det egentlig som irriterer deg så, med at han legger sammen klærne på en annen måte enn deg? Hvorfor er det så utrolig viktig at alt skal gjøres nøyaktig slik du vil? Hadde jeg vært i mannen din sine sko, hadde du fått holde på i fred, for er det noe som irriterer meg, så er det å måtte gjøre ting på andres måte sånn bare fordi det er dennes favorittmåte å gjøre det på. Men, da hade du også måttet spørre noen andre enn meg om hjelp, hvis den dagen kom at du trengte et par ekstra hender. Min måte å gjøre det på er jo ikke bra nok for deg, så da har jeg andre ting å bruke krefter på.

Anonymkode: ec0d8...68e

Dette kan være en eller annen form for lidelse. F.eks en type tvang. Noen blir rett og slett svært urolig og angstfylt av at ting ikke er brettet på rett måte osv. Og dette finnes det svært god behandling for.

Så, TS; kan du fortelle om hvordan du har det når bl.a. ting er brettet på feil måte?

Anonymkode: cbf6c...f25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle om hvordan dette utarter seg?

Blir du sint på han og skjeller han ut?

Er du rasende?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I en film der Jack Nicholson hadde en av hovedrollene, var jo "han" rasende når "kona" ikke hadde laget tellekanter på klesplaggene i klesskapet o.l.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt enig med TS, jeg. Jeg har en mann som for øvrig ikke er så glad i å hjelpe til, men med mange småbarn er jeg nødt til å sette ham i gang med noe av og til. Jeg kan nevne sist han tok klesvasken, dvs bretting av rene klær. Det var omtrent et tårn med tøy og håndklær, kanskje 12-15 fulle vaskemaskiner. Så det var ei skikkelig solid bunke. 
Han kom nesten til bunns før han ble avbrutt av noe annet. Helt greit, sånn skjer, men han begynte aldri på å ta resten. Så det måtte jeg gjøre. Og vet dere hva jeg fant på vaskerommet?

En bunke med S sine bukser der, og enda en bukse med S sine bukser på andre siden av brettebordet. Og enda flere bukser fra S brettet sammen med både M og T sine bukser, enda størrelsene er helt ulike. De har heller ikke samme type plagg - T har aldri brukt S sine bukser. Sånn går regla gjennom hele klesvasken. Flere bunker med samme plagg til samme person, og flere av barneklærne har han ikke sett hvem er sine! Som om en 4 åringens klær passer til en baby?! 
Samme gjelder håndklær. Vi har to bad, og jeg har løst det enkelt ved å ha to ulike håndklær på badet; grå oppe og beige nede. Men han blander og mikser som han vil, enda det er så såre enkelt å bare skille det av med to bunker, og vi slipper at vi går tom for håndklær på det ene badet (med mange barn i hus, er det vanskelig å ha full oversikt til enhver tid). 

Jeg brukte lang, unødvendig tid bare på å sortere alle klærne... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan holder mannen din ut dette?

Og hva med den dagen du evt får bruk for hjemmehjelp og hjemmesykepleie?

Jeg håper at du gjør noe med disse problemene dine. Søk hjelp! Det finnes effektiv beh.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

roterer du serviset også? så det blir jevnt slitt, veldig viktig for oss perfeksjonister.

Anonymkode: 3f688...789

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi HAN vil ha det gjort på SIN måte?? Han har akkurat like mye rett som deg til å bestemme hvordan klærene skal brettes. Han har også like mye rett til å vaske klær som deg. Tenker du ikke på at han kanskje trenger å føle at han bidrar? At han ikke har lyst til å være en sånn mann som ikke gjør noe hjemme? Jeg hadde ALDRI godtatt å ikke få være med på husarbeidet på lik linje med mannen min. 

Mannen har en helt annen måte å brette klær enn meg. Da får han brette som han vil når han bretter, så bretter jeg som jeg vil når jeg bretter, og så er det førstemann til mølla (i dette tilfellet tørkestativet) som da avgjør hvordan brettingen blir. Jeg må også finne meg i at han setter ting feil inn i oppvaskmaskinen, og at han lager kaffen sterkere enn jeg foretrekker den, og at han rer opp sengen i stedet for å brette ned dynen så madrassen får luft. Så må han finne seg i at når jeg gjør tingene, blir det helt feil for ham. 

Her må du bare skjerpe deg. Det er ikke ok å holde på sånn du gjør. Dere bor sammen, da må du tåle at du ikke kan være diktator og detaljstyre alt i det som er deres felles hjem. 

Anonymkode: 83344...f4a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Stakkars mann sier jeg.  Jeg er bare takknemlig at mannen min gidder å hjelpe i det hele tatt.  Han er flink - han tar oppvasken og vaske klær og han gjør husarbeid på sin måte.  Ingen dør av å ha et krympet ullsokk av og til.  Vi sier hvor takknemlig vi er i hverandre og kanskje det er derfor jeg har han alt til meg selv, fortsatt, etter 20 år.  Fortsetter som du gjør TS kommer du til å bli i den KG klubben av bitre eks koner som klager fordi hun nye i huset gjør han så lykkelig (sikkert fordi hun er ikke en skikkelig kontroll freak som behandler han som et barn). 

Endret av Outlander
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en film der Jack Nicholson hadde en av hovedrollene, var jo "han" rasende når "kona" ikke hadde laget tellekanter på klesplaggene i klesskapet o.l.

Ps

Er det noen som vet hvilken film jeg tenker på (Liste over hans filmer i linken) Hva betyr nevrotisk?

https://no.wikipedia.org/wiki/Jack_Nicholson

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS

Venter spent på dine svar til oss

• Liker 1
Skrevet

Huff, hvordan har du kommet til den konklusjonen at din måte å gjøre ting på er den eneste riktige? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Ts. 

Uff må faktisk le av meg selv. Av og til trenger man noen kraftige dunk i hodet for å våkne litt. 

Vet ikke helt hvordan det er blitt sånn ikke så ekstremt Vertfall. Var sammen med en mann i nesten 20 år før som aldri bidro i hjemmet. Og jeg var ikke slik før . Men da var jeg vant med å ta alt selv . 

Men nå har jeg en mann som vil delta . Jeg tror faktisk det mest fornuftige jeg har gjort er å skrive om det her og innser nå at dette er brød teit av meg . 

Jeg så faktisk en link her  i går kveld om hvordan man bretter sokker sammen som en firkant og måtte faktisk le av meg selv .. For Gud jeg var jo inne på tanken å gjøre det .. Men heldigvis nei ... Og rotere servise he he ... 

Uffa meg .. Jeg har vært håpløs.  

Jeg har tatt meg en alvorsprat med min flotteste mann stakkars som har holdt ut og skal rett og slett slutte å gjøre alt . Og starte med å være to om ting og nei det er ikke så farlig om håndklær etc ikke ligger synkronisert. Det viktigst er at vi har hverandre .

tusen takk for alle kommentarer. 

Hilsen fra ei som skal jobbe kraftig med seg sjøl .

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...