lovedrug Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Har gått på lamictal i noen mnder nå og etter jeg gikk opp til 300 mg har jeg vært kvalm ,hoster og fryser og svetter. Har lest at lamictal kan gi influensalignende symptomer ,men har aldri hatt bivirkninger før . Gikk på det før også,men da ble jeg ikke syk. Noen med erfaring her?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Kvalme står som bivirkning i FK i hvertfall. Det kan ikke være at du faktisk er blitt syk med en infeksjon da? Etter at jeg begynte på Lamictal for rundt et år siden har jeg fått hyppige infeksjoner, altså luftveisinfeksjoner, feber etc. flere ganger i året, noe jeg sjelden hadde før. Var nettopp gjennom en antibiotikakur for dette. Ville uansett tatt kontakt med legen for sikkerhets skyld. Anonymkode: 1f474...f99
lovedrug Skrevet 3. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2016 Et øyeblikk siden, Miranda16 skrev: hva er tidskurven for opptrappingen? 3-4 mnder sånn ca .
lovedrug Skrevet 3. april 2016 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvalme står som bivirkning i FK i hvertfall. Det kan ikke være at du faktisk er blitt syk med en infeksjon da? Etter at jeg begynte på Lamictal for rundt et år siden har jeg fått hyppige infeksjoner, altså luftveisinfeksjoner, feber etc. flere ganger i året, noe jeg sjelden hadde før. Var nettopp gjennom en antibiotikakur for dette. Ville uansett tatt kontakt med legen for sikkerhets skyld. Anonymkode: 1f474...f99 Jeg tror ikke jeg har noen infeksjon da jeg har astma og ikke har noen problemer med lungene eller pusten nå.
Miranda16 Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 1 minutt siden, lovedrug skrev: 3-4 mnder sånn ca . Kan du være litt mer spesifikk. hva stod du på når du økte til 300 mg?
lovedrug Skrevet 3. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2016 200 mg før jeg gikk opp til 300 ,har tatt blodspeil så jeg må ihvertfall ha den dosen. Går forresten på dem på grunn av bipolar . Har også gått på dem før ,men da var jeg veldig dårlig på å ta dem.
Miranda16 Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 (endret) Hvis du har stått på dem i 3-4 måneder så skal bivirkninger normalt ha gitt seg. Sliter du med depresjoner kan det sette seg mye i kroppen og ja føles som man er syk (egenerfaringer etter mange år med depresjoner for bipolaritet) Tok meg mange år før jeg fant en cocktail. Hatt diagnosen siden 2007, men slitt med depresjoner siden slutten av tenårene. Vet ikke hvor lenge du har hatt diagnosen, men kombinasjon av medisiner har hjulpet meg, vært livsviktig. Er du per dags dato deprimert? Endret 3. april 2016 av Miranda16
lovedrug Skrevet 3. april 2016 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2016 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Hvis du har stått på dem i 3-4 måneder så skal bivirkninger normalt ha gitt seg. Sliter du med depresjoner kan det sette seg mye i kroppen og ja føles som man er syk (egenerfaringer etter mange år med depresjoner for bipolaritet) Tok meg mange år før jeg fant en cocktail. Hatt diagnosen siden 2007, men slitt med depresjoner siden slutten av tenårene. Vet ikke hvor lenge du har hatt diagnosen, men kombinasjon av medisiner har hjulpet meg, vært livsviktig. Er du per dags dato deprimert? Jeg fikk også diagnosen for 10 år siden,er ikke deprimert for tiden . Får håpe det gir seg snart,for lamictal og cuetapin er det eneste jeg vil ta . Har gått på lykkepiller før og aldri igjen . Venter på og begynne med stratera mot adhd også så håper det blir bra snart
Miranda16 Skrevet 3. april 2016 #10 Skrevet 3. april 2016 24 minutter siden, lovedrug skrev: Jeg fikk også diagnosen for 10 år siden,er ikke deprimert for tiden . Får håpe det gir seg snart,for lamictal og cuetapin er det eneste jeg vil ta . Har gått på lykkepiller før og aldri igjen . Venter på og begynne med stratera mot adhd også så håper det blir bra snart Jeg går også på Lamictal og Quetapin + Cipralex. Helt avhengig av Cipralex for den tar bort sårbarheten. Uansett kan du jo ta kontakt med legen for sikkerhetsskyld for å se om du mangler jern, vitaminer etc. I fjor manglet jeg jern + d-vitamin fordi jeg er ikke flink på å få i meg nok vitaminer. Nå tar jeg multivitamin fast ogTriobe(b 12 på resept) Sliter med håravfall i perioder. Kan ikke understreke hvor viktig at du ikke hopper over medisindoser eller så fungerer ikke medisinene og selv om man ikke kan unngå tilbakefall , så vil man vite at man gjør maks. Jeg bruker dosett og har per dags dato ikke hoppet over en dose
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå