Gå til innhold

to hunder og alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel mye.. Jeg har to pomeranian, som jeg har hatt en god stund nå. Jeg hadde en samboer, men da han fikk vite at jeg venta et barn så sa han at jeg fikk bestemme om jeg ville ha barne eller han. Han var tydelig med at han ikke ville være en del av ungens liv. Jeg valgte og beholde ungen som jeg venter og få i August. Men jeg vil heller ikke selge noen av hundene mine siden de har jeg hatt helt siden jeg var 14 år. Noen her som har noe erfaring med dyr og nyfødte?

Anonymkode: 3f32d...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du, og hundene dine?

Anonymkode: ce3fb...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du, og hundene dine?

Anonymkode: ce3fb...896

Jeg fyller 20 år i mai. Den ene hunden er 9 år og den andre er 6 år

Anonymkode: 3f32d...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har oppdratt hundene dine og har gode rutiner burde ikke det være et problem. Klart det blir mer slitsomt enn om det var kun deg og barnet, men jeg skjønner veldig godt at du velger å beholde hundene.

Har du noen som kan passe de i perioder? Når du kommer hjem med nyfødt og sånn så er det kanskje greit å ha litt ro?

Du må være forsiktig når du introduserer hundene - barnet. Hundene kan bli sjalu når et barn kommer og "tar" all oppmerksomheten. Det kan være lurt å være obs på dette og også prøve å gi hundene mye oppmerksomhet og kos. 

Har du stor plass? Evt hage? Jeg er ikke så mye eldre enn deg (22 år) og venter min første. Vi har heldigvis god uteplass. Vi har kun katter da, også er vi begge foreldrene. Samtidig skjønner jeg at å ha dyr + barn i hus tar mye mer plass enn kun barn, både med lyd og fysisk plass. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Ikke at det kan sammenlignes helt, men vi fikk valp da yngste var 6mnd. Jeg var alene hele dagene med baby og valp. 

Nå er mannen syk og vi venter nr3 om en måned. Det går helt fint. Heldigvis ikke den mest aktive hunden vi fikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hundene er normalt snille og greie går det helt sikkert kjempefint :)

Anonymkode: 14afa...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften sier vel mye.. Jeg har to pomeranian, som jeg har hatt en god stund nå. Jeg hadde en samboer, men da han fikk vite at jeg venta et barn så sa han at jeg fikk bestemme om jeg ville ha barne eller han. Han var tydelig med at han ikke ville være en del av ungens liv. Jeg valgte og beholde ungen som jeg venter og få i August. Men jeg vil heller ikke selge noen av hundene mine siden de har jeg hatt helt siden jeg var 14 år. Noen her som har noe erfaring med dyr og nyfødte?

Anonymkode: 3f32d...792

Hva er egentlig problemstillingen? At det blir for mye arbeid eller om hundene kommer overens med babyen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er vel mere ansvaret

Anonymkode: 3f32d...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør så  ikke bli ett problem med så voksne hunder som du har...  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundene er jo godt voksne - så de krever ikke samme oppfølging som en valp.. Sjalusi kan bli et problem, men som regel går dette bra. Et annet problem kan bli at hundene får et ekstremt beskyttelsesbehov for babyen -noe som kan føre til at de får aggressiv holdning ovenfor andre hunder /mennesker..

du bør ha mulighet til å adskillele babyen og hundene slik at du kan ha babyen på gulvet uten å ha 110 % fokus på hvor hundene og babyen er.. 

Men jeg tror du greier det bra- men: husk å avtale hundepass i god tid før fødselen - du blir jo minst 3 dager borte ;)

Anonymkode: e8a73...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet jeg ser er vel å få luftet hundene. Det kan være ganske mye jobb å komme seg ut med baby og vogn - og hundene bør jo ut tre-fire ganger daglig, og minst den ene turen bør jo være lang. Det kan bli vanskelig med baby som i starten sover uregelmessig, og du vil som alenemor etterhvert være utrolig glad for å få hvilt eller sovet eller kanskje tatt en dusj mens babyen sover. Du har kanskje ikke lyst til å bruke all sovetiden (fritiden) til å lufte hundene... Så jeg ville prøvd å finne en hundelufter du kan ha avtale med.

Når barnet begynner i barnehagen er det også gjerne mye sykdom, ikke så gøy å dra ut febersyk unge i vogn dlere ganger om dagen på vinterstid f eks....

Anonymkode: a2d8d...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet jeg ser er vel å få luftet hundene. Det kan være ganske mye jobb å komme seg ut med baby og vogn - og hundene bør jo ut tre-fire ganger daglig, og minst den ene turen bør jo være lang. Det kan bli vanskelig med baby som i starten sover uregelmessig, og du vil som alenemor etterhvert være utrolig glad for å få hvilt eller sovet eller kanskje tatt en dusj mens babyen sover. Du har kanskje ikke lyst til å bruke all sovetiden (fritiden) til å lufte hundene... Så jeg ville prøvd å finne en hundelufter du kan ha avtale med.

Når barnet begynner i barnehagen er det også gjerne mye sykdom, ikke så gøy å dra ut febersyk unge i vogn dlere ganger om dagen på vinterstid f eks....

Anonymkode: a2d8d...6f3

Er jo ikke noe problem å få med seg baby ut i vogn eller bæresele/sjal. 

Er baby syk eller hundene bare skal tisse greier baby å ligge i lekegrind eller noe de 5 minuttene det tar. Jeg lot døren stå åpen og gikk rett utenfor når valpen bare skulle tisse. 

På morgenen slipper vi de ut døren bare, laget en liten inngjæring utenfor på nedsiden. På oppsiden har vi skrudd en krok i bakken så vi kan sette han ut i bånd.

så triller vi en lenger tur hver dag. Nå er yngste 1,5 år, og synes det er superstas å få holde båndet når vi rusler en liten tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen passe hundene første ukene etter fødselen? Vil foreldrene dine stille mye opp for deg og barnet?

Anonymkode: ce3fb...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, chiki skrev:

Er jo ikke noe problem å få med seg baby ut i vogn eller bæresele/sjal. 

Er baby syk eller hundene bare skal tisse greier baby å ligge i lekegrind eller noe de 5 minuttene det tar. Jeg lot døren stå åpen og gikk rett utenfor når valpen bare skulle tisse. 

På morgenen slipper vi de ut døren bare, laget en liten inngjæring utenfor på nedsiden. På oppsiden har vi skrudd en krok i bakken så vi kan sette han ut i bånd.

så triller vi en lenger tur hver dag. Nå er yngste 1,5 år, og synes det er superstas å få holde båndet når vi rusler en liten tur. 

Du tror alle bor i enebolig/rekkehus? Bodde alene m baby i leilighet i 4. etg, ungen var ganske stor før jeg kunne gjøre så mye som å gå ut med søpla alene.

Rent bortsett fra det, er det ikke veldig ekkelt at hundene gjør fra seg i hagen?

Anonymkode: a2d8d...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bor jo veldig forskjellig, her flyr hundene fritt på tunet. 

Kanskje det finnes noen som vil gå tur med hundene for deg i starten ts? Selv liker jeg å låne med andres hunder på tur i perioder uten egen hund.:) Ellers er vel ikke pom den mest krevende rasen sånn fysisk? 

Bæretøy er forresten gull verdt :)

Anonymkode: 14afa...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tror alle bor i enebolig/rekkehus? Bodde alene m baby i leilighet i 4. etg, ungen var ganske stor før jeg kunne gjøre så mye som å gå ut med søpla alene.

Rent bortsett fra det, er det ikke veldig ekkelt at hundene gjør fra seg i hagen?

Anonymkode: a2d8d...6f3

Nei tror ikke det, men kunne jo hende hun bodde i leilighet eller noe med mulighet for slikt:)

 

det er en inngjering på ett lite område hvor vi ikke går uansett så synes ikke det er ekkelt. Vi plukker jo opp:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor tenker du det ikke skulle gå bra?

Anonymkode: 34d30...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...