AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Hei på dere Vet ikke om dette er rette stedet, men jeg sliter skikkelig med psyken og alt dette på grunn av legningen min. Er sliten, lei, vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Bor på et lite sted i vårt langstrakte land. Jeg har aldri "kommet ut av skapet" da jeg føler at det er en privatsak og forteller det om folk spør meg på en ordentlig måte. Jeg har holdt på med en mann en stund og som tiden går har flere og flere fått tak i dette på et vis. Har ikke fått så veldig mye tilbakemeldinger foreløpig, men vet at det vil skje, dør av at det vil skje. Er altså helt umulig å bli her, men er pent nødt til å bo her ut dette året av div grunner. Ønsket er å bare komme seg vekk å få være anonym, vet at løsningen ikke alltid er å rømme fra ting her i livet, men noen ganger vil det være enklest. Jeg er så ensom her, med alle øyne på meg....hjelp Anonymkode: 5ed41...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Det er helt vanlig å være skeiv, det går fint Tror du trenger å slappe av litt. Alle har stort sett nok med seg selv, så hvordan skulle de hatt tid til å tenke på dette? Respekter deg selv og kos deg med livet ditt. Du har bar ett Anonymkode: 22c8c...369 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig å være skeiv, det går fint Tror du trenger å slappe av litt. Alle har stort sett nok med seg selv, så hvordan skulle de hatt tid til å tenke på dette? Respekter deg selv og kos deg med livet ditt. Du har bar ett Anonymkode: 22c8c...369 Takk for fint svar. Er enig i det du sier, men når man bor i en liten by der alle kjenner alle er det ikke lett altså. Har så og si ingen venner igjen.. Anonymkode: 5ed41...7f7
Gjest GulSol Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Folk har nok med seg selv, men sladder liker alle. Drit i dem og kos deg. Det skader ingen. Og du, ta å drit i dette "komme ut av skapet"-greierne. Det er samfunnet som lager skapet. Uten deres a4-holdninger ville det ikke være noe skap å komme ut av. Du er du, dem er dem. Trengte de å komme ut som hetero, liksom? Nei. Ingen grunn for at du skal gjøre det da. Du er du, hvilken legning du har spiller ingen rolle. Bygdelivet kan være hardt. Du kan ikke la bygdiser styre livet ditt. De prater om alt uansett hva det er. Så virkelig - drit i dem. Flytt når du kan. De glemmer deg fort nok.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 4 minutter siden, augustmami skrev: Folk har nok med seg selv, men sladder liker alle. Drit i dem og kos deg. Det skader ingen. Og du, ta å drit i dette "komme ut av skapet"-greierne. Det er samfunnet som lager skapet. Uten deres a4-holdninger ville det ikke være noe skap å komme ut av. Du er du, dem er dem. Trengte de å komme ut som hetero, liksom? Nei. Ingen grunn for at du skal gjøre det da. Du er du, hvilken legning du har spiller ingen rolle. Bygdelivet kan være hardt. Du kan ikke la bygdiser styre livet ditt. De prater om alt uansett hva det er. Så virkelig - drit i dem. Flytt når du kan. De glemmer deg fort nok. Takk for svar, enig med deg også. Men det er virkelig hardt når en står i det, dagene går så sakte når jeg skal være engstelig hele tiden. Har absolutt ingen steder å gå til. Får satse på å "rømme" bort i sommer... Anonymkode: 5ed41...7f7
Gjest GulSol Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Hva med å male? Rommet ditt eller kjøp et lerret og noen tuber og sett igang, la fantasien løpe med noe syk musikk i bakgrunnen. Lage noe kult, som en tøff bokhylle eller et kult bord? Jobbe med noe om det går? Trening, kanskje boksing eller svømming? Gå på alle fjelltoppene i området før året er omme? Planlegg reisen, planlegg flyttingen.. Hold deg opptatt med ting du synes er kule, så får du ikke tid nok til å tenke på den rare lille bygda di omtrent! Det er mye som kan få tiden til å gå som også er supre måter å få ut frustrasjon og sinne på, å være hjemme med en data og bare dagdrømme er nok det drygeste og kjedeligste du kan finne på. Dra på en kul ferie i sommer, gjør det. Finn deg selv og nyt ditt eget selskap. Det vil bli mer enn nok tid til å være opptatt når du forlater bygda.
Berentsens Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 Det går som regel bedre enn man tror. Jeg har noe av samme erfaring som deg, og det kjentes håpløst ut, men det viste seg å ikke være så håpløst som jeg hadde tenkt. Dersom noen skulle ha problemer med legningen din, så er det deres problem, ikke ditt. Drit i dem. Lev livet ditt, kos deg med typen og nyt det. Fokuser på det som er bra for deg. 2
Cessa74 Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 Uff har bare lyst å gi deg en god klem. Jævlig trist at man fortsatt i 2016 skal slite med hvem man er. Antar du er ganske ung? Uansett; De fleste unge homofile har jo sagt det har betydd "alt" for deres velvære å flytte til en storby hvor man kan være seg selv. Å bli på et lie sted hvor slarva går - det krever en enorm styrke. Men må du bli, så søk hjlp og råd hos andre homofile som vet hva du går igjennom! Søk etter info og råd på de sidene hvor man treffer mange homofile. Regner med du vet om noen slike nettsteder? Uansett; hold ut. vær deg selv. Du er IKKE mindre verdt eller rar - du er deg selv og er sikkert en flott person. Hvem du forelsker deg i spiller ingen rolle. Så vær deg selv - og om noen ikke tåler det - så er det deres tap/problem - IKKE ditt.. Lykke til videre - det blir bra - bare vent å se! 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #9 Skrevet 3. april 2016 Jeg har egentlig ingen gode råd, men går det an å ta kontakt med LHBT-foreninger som Skeiv ungdom eller LLH? Kanskje de har en kontaktperson i nærheten som du kan støtte deg på? Lykke til! Anonymkode: 76a4d...f51
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #10 Skrevet 3. april 2016 Føler veldig med deg, TS. Men du skriver jo at du er nødt til å bo der du er ut året - jeg tolker det som at du kan flytte om rundt 8 måneder, så da er det hvertfall lys i enden av tunnelen! Hvordan har folk reagert når det har kommet frem at du er homo? Jeg slet litt med det selv, men har i ettertid innsett at mye av negativiteten var litt selvskapt, de aller, aller fleste brydde seg ikke noe særlig. Ennå ikke mistet en eneste venn på grunn av det. Hvem vet, kanskje det har vært litt baksnakking eller "uskyldig sladder", for det er gjerne litt sånn på et lite sted at folk som skiller seg ut blir big news. Og det er ubehagelig, men kunne vært verre. Har du opplevd noe direkte ubehagelig, eller er du mest "redd" og bekymret over situasjonen? Som AB over meg også påpeker, det hadde nok vært greit for deg å hatt en likesinnet eller to å kunne prate med. Får du dekket dette behovet med han du driver på med, eller bør du kanksje vurdere å finne noen andre, enten en venn eller profesjonell? Jeg vet hvertfall for min egen del at dersom noen sånn ca. på min alder, fremmed, bekjent eller god venn, strakk ut en hånd og fortalte at de trengte å prate litt om slikt, så hadde jeg nok stilt opp. Så tør å be om hjelp om du trenger det. Hilsen lesbisk som også er fra en liten plass Anonymkode: 6b317...d3e
Outlander Skrevet 3. april 2016 #11 Skrevet 3. april 2016 Ønsker å gi deg klem og si - hold deg ut litt - det er mange mange av oss der ute som har null tankegang om seksuell orientering til folk - jeg selv har en del super gode homofil mannfolk i livet mitt og er så veldig glad i dem. Jeg håper du får den støtten du trenger og kan være trygg i deg selv snart. :)
applestories Skrevet 3. april 2016 #12 Skrevet 3. april 2016 Det er ikke bare dersom du er homo at praten går i en liten bygd. Dersom naboen ser en bil parkert utenfor leiligheten en natt, og kanskje kjenner noen som kjenner noen som vet hvem som eier den bilen, da vet halve bygda hvem du har hatt på overnattingsbesøk før du har kommet deg på jobb neste dag. Så jeg føler med deg, det gjør jeg virkelig. At det blir mer prat om du er homofil er det vel liten tvil om. Jeg er nok en del eldre enn deg, for jeg tror ikke det ville vært så mye forskjell for meg om jeg hadde tatt med en kvinne eller en mann hjem, folk ville blitt like overrasket uansett 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå