Gå til innhold

1 uke på Maldivene for lite?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi skal reise på bryllupsreise og den store drømmen er Maldivene, men to uker blir litt i det dyreste laget så vi får bare vært der i 1 uke. Er det for lite? Det er jo en litt lang flytur og vi pleier å være borte i 2 uker for å komme oss litt til rette på det nye stede og komme over eventuel jetlag. Men mange reiser jo langt og er borte i 1 uke bare. Noen med erfaringer? 

Anonymkode: 02ebb...b0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville droppet Maldivene for denne omgang og heller tatt to eller flere uker om noen år.

Anonymkode: 13881...f2e

Skrevet

Jeg hadde heller spart opp penger til å være der lengre, siden mange av kostnadene vil være de samme uansett. Men vil man dra så vil man dra, det finnes jo folk som reiser til New Tork for 2 dager og.. Tullinger ;-) 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Vi skal reise på bryllupsreise og den store drømmen er Maldivene, men to uker blir litt i det dyreste laget så vi får bare vært der i 1 uke. Er det for lite? Det er jo en litt lang flytur og vi pleier å være borte i 2 uker for å komme oss litt til rette på det nye stede og komme over eventuel jetlag. Men mange reiser jo langt og er borte i 1 uke bare. Noen med erfaringer? 

En uker er holde nok på Maldivene. Det er faktisk ikke mer å gjøre enn vannaktiviteter, soling og bading. 

Dere kommer garantert til å gå lei om dere er der i 14 dager. 

Hadde tatt den uken dere har råd til, å vært fornøyd med det :) 

Anonymkode: 9e4a3...227

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist ganske mye, men oppfattet selve reisen til Maldivene som ganske lang og masete pga alle mellomlandingene og så i båt ut fra hovedstaden til den øya vi bodde på. Vi var der 14 dager, og hadde glatt vært et par netter til. Drar dere på bryllupsreise så er 14 dager fint, jeg hadde ikke dratt for kun en uke. 

Når det er sagt, så bodde vi på hytte i vannet, og det var billedlig flott, men likte ikke at hytten bevegde seg og at det var litt skummelt å bade ut fra hytta pga store fisk så langt ute. Hadde heller bodd rett på stranda. 

Anonymkode: 10ac2...420

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg ville heller spart litt til og dratt to uker. Reisen er ganske lang og kronglete, så du vil jo bruke to av syv dager bare på reisen. Vi var der i tre uker og det ble akkurat litt for lenge, så jeg tipper to uker er perfekt. 

En over her nevner at det ikke er så mye å finne på og at to uker kan bli litt lenge, men jeg opplevde at man kommer inn i en egen "Maldivene-rytme" og rett og slett slår seg til ro med at det ikke er så mye annet å gjøre enn å bade og spise :) 

Skrevet

Skal dere reise høy- eller lavsesong? Vi dro sommer, og hadde vi bare vært den første uka ville vi hatt regn 4/7 dager. Resten av oppholdet var det strålende vær☺

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle innspill og svar🙂 Vi tenkte å reise i høysesong (feb eller mars) og vi har bestemt oss for å være der i 10 netter :)  men en ting jeg stusset litt på: Har tenkt til å bestille gjennom Ving, men der kostet flytransporten fra flyplassen, til øya og hjem igjen litt over 7000 for oss to!! Synes det var fryktelig dyrt, eller er dette helt vanlig? Turen tar jo bare en time ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...