AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #21 Skrevet 4. juni 2016 Hvordan går det nå ts? Og hvor mye betalte du? Anonymkode: 4e557...134
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #22 Skrevet 4. juni 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det nå ts? Og hvor mye betalte du? Anonymkode: 4e557...134 Jeg synes det har gått veldig bra! Resultatet er pent, og ting føles generelt mer komfortabelt Det er fremdeles litt ubehagelig å ligge direkte på puppene/på magen (ca 2 mnd siden operasjonen nå), men trening og slikt går helt fint. Arrene er fremdeles røde, jeg vet ikke om det er normalt eller ikke, men de er ikke betente ihvertfall så det spiller liten rolle for min del. Jeg betalte 25 000 for fjerning av innleggene + kapselen rundt. Fjerner man bare innleggene er det vanlig å betale rundt 15 000 Anonymkode: 4ba81...b5c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #23 Skrevet 4. juni 2016 Oi det var dyrt. Er de veldig flate nå etterpå? Jeg la inn pga tomme ammepupper, men skulle aldri gjort det. Har ikke følt meg bra med dem i det hele tatt. Ble kronisk trøtt og slapp. Nå er den ene blitt veldig vond også, så håper de kan fjernes lett. Anonymkode: 4e557...134
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #24 Skrevet 4. juni 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi det var dyrt. Er de veldig flate nå etterpå? Jeg la inn pga tomme ammepupper, men skulle aldri gjort det. Har ikke følt meg bra med dem i det hele tatt. Ble kronisk trøtt og slapp. Nå er den ene blitt veldig vond også, så håper de kan fjernes lett. Anonymkode: 4e557...134 Å fjerne de er et veldig lett inngrep, ihvertfall hvis de ikke har sprukket (i USA gjøres det visst ofte med bare lokalbedøvelse ). Fjerner man kapselen også, må denne skrapes/skjæres ut, og da blir det jo også dyrere og mer komplisert Jeg har overaskende mye brystvev igjen, det mer enn en håndfull. Synes jeg har mer nå enn jeg hadde før jeg fikk lagt inn silikon, men jeg gjorde det da jeg var 18-19 år, så det kan jo tenkes jeg ikke var helt utviklet - jeg aner ikke.. Mine er litt slappere enn da jeg var 18/før operasjonen, men ikke mye, så jeg er veldig fornøyd! Men jeg har ikke ammet, så jeg vet ikke hvor annerledes det er om man har gjort det Anonymkode: 4ba81...b5c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #25 Skrevet 5. juni 2016 Er det mulig å få dekket slik operasjon hvis implantatene er skadet eller ligger feil? Er det noe garanti på det? Skal snart på kontroll å fortelle hvor vond den ene er blitt. Er vondt hver eneste dag. Eneste rette er å fjerne de. Føler de er så i veien. Anonymkode: 4e557...134
Hulderen Skrevet 5. juni 2016 #26 Skrevet 5. juni 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det har gått veldig bra! Resultatet er pent, og ting føles generelt mer komfortabelt Det er fremdeles litt ubehagelig å ligge direkte på puppene/på magen (ca 2 mnd siden operasjonen nå), men trening og slikt går helt fint. Arrene er fremdeles røde, jeg vet ikke om det er normalt eller ikke, men de er ikke betente ihvertfall så det spiller liten rolle for min del. Jeg betalte 25 000 for fjerning av innleggene + kapselen rundt. Fjerner man bare innleggene er det vanlig å betale rundt 15 000 Anonymkode: 4ba81...b5c Hva er den kapselen du skriver om? Er det en del av implantatet som har blitt hardt, eller er det en del av selve brystet?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #27 Skrevet 5. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å få dekket slik operasjon hvis implantatene er skadet eller ligger feil? Er det noe garanti på det? Skal snart på kontroll å fortelle hvor vond den ene er blitt. Er vondt hver eneste dag. Eneste rette er å fjerne de. Føler de er så i veien. Anonymkode: 4e557...134 Det vet jeg ikke dessverre, vil tro det avhenger av hva problemet er, og hva legen din mener om saken, det beste er nok å høre med henne/han 1 time siden, Hulderen skrev: Hva er den kapselen du skriver om? Er det en del av implantatet som har blitt hardt, eller er det en del av selve brystet? Kapselen er noe kroppen lager selv, rundt implantatet. Det er vel kroppens reaksjon på at noe "utenfra" puttes inn. Alle med silikon utvikler kapsel, men noen får tykkere/hardere enn andre. Hos noen kan den bli så tykk at brystet blir misformet eller vondt. Noen kirkurger sier at kapselen forsvinner av seg selv etter at man fjerner implantatene, mens andre kirurger mener den blir værende (nesten alle innlegg lekker/"svetter" litt, selv om de ikke er sprukket, så det er sannsynlig at det finnes litt silikon og andre ting i kapselen), siden det kan bli opphopninger av væske og bakterier inne i selve kapselen etter at implantatene er fjernet, og at dette senere kan sprekke og skape infeksjon og problemer Anonymkode: 4ba81...b5c
Hulderen Skrevet 5. juni 2016 #28 Skrevet 5. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ikke dessverre, vil tro det avhenger av hva problemet er, og hva legen din mener om saken, det beste er nok å høre med henne/han Kapselen er noe kroppen lager selv, rundt implantatet. Det er vel kroppens reaksjon på at noe "utenfra" puttes inn. Alle med silikon utvikler kapsel, men noen får tykkere/hardere enn andre. Hos noen kan den bli så tykk at brystet blir misformet eller vondt. Noen kirkurger sier at kapselen forsvinner av seg selv etter at man fjerner implantatene, mens andre kirurger mener den blir værende (nesten alle innlegg lekker/"svetter" litt, selv om de ikke er sprukket, så det er sannsynlig at det finnes litt silikon og andre ting i kapselen), siden det kan bli opphopninger av væske og bakterier inne i selve kapselen etter at implantatene er fjernet, og at dette senere kan sprekke og skape infeksjon og problemer Anonymkode: 4ba81...b5c Takk for forklaring om kapselen. Det høres veldig ubehagelig og ekkelt ut.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #29 Skrevet 6. juni 2016 Kan det da være like farlig å ta dem ut som å sette inn? Hvis man får infeksjon etterpå der implantatet lå? Nå ble jeg bekymret her. Jeg går for å ta ut mine uansett, men trodde det var lettest å fjerne dem. Men det med at de svetter silikon uti kroppen er heller ikke bra. Tror ikke de fleste tenker på det. Anonymkode: 4e557...134
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #30 Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan det da være like farlig å ta dem ut som å sette inn? Hvis man får infeksjon etterpå der implantatet lå? Nå ble jeg bekymret her. Jeg går for å ta ut mine uansett, men trodde det var lettest å fjerne dem. Men det med at de svetter silikon uti kroppen er heller ikke bra. Tror ikke de fleste tenker på det. Anonymkode: 4e557...134 Risiko for infeksjon er jo noe som kommer med ethvert inngrep, men jeg vil tro den er lavere når man tar fjerner implantatene. Det er ihvertfall mye mindre skjæring involvert; de åpner det gamle operasjonsarret, "plopper" ut implantatet, og syr opp igjen. Fjerner man kapselen også blir det som sagt mer skjæring, og da også sikkert høyere risiko for infeksjon, blødninger osv. Lever man relativt sunt, har en dyktig kirurg og normal flaks er nok sjansene høye for at det går bra. Det er jo ting man kan gjøre selv også ("anti-inflammatorisk" kosthold med mye fisk, grønnsaker, lite sukker, osv, + en god mengde protein og kanskje litt god gammeldags beinkraft hver dag i rekonvalesensperioden), om man gruer seg og vil føle seg litt ekstra forberedt og hjelpe kroppen å helbrede seg, men det er jo helt frivillig. Jeg følte det var mer risikabelt å ha alle disse kjemiakliene flytende rundt inne i meg, enn å ta sjansen på en siste operasjon for å få de ut. Men slikt må man avgjøre selv, kirurgiske inngrep er aldri risikofrie. Synes det sto mye interessant og tankevekkende i denne: http://runningrace.freeyellow.com/explantation/en_bloc.html Anonymkode: 4ba81...b5c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #31 Skrevet 6. juni 2016 Takk for råd og tips. Jeg har bestemt meg å fjerne de. Kommer til å få paddeflate pupper igjen, men heller det enn gift i kroppen. At jeg var så dum. Har ikke følt meg fin en eneste dag med dem. De er tunge og bare i veien. Nå som det er så varmt ute så er det enda tyngre. En ting er sikkert. Man føler seg ikke bedre eller mer sexy med silikonpupper. Tvert i mot. Fjerner man pga kreft ect så er det noe annet selvsagt, men friske og normale pupper trenger ikke blåses opp 😉😊 Anonymkode: 4e557...134 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #32 Skrevet 6. juni 2016 Silikonproteser i dag kan man fint ha i 25+ år før de må byttes ut! Men for dere som har problemer så skjønner jeg at dere fjerner dem. Anonymkode: 060f4...e36
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #33 Skrevet 7. oktober 2016 På 4. juni 2016 den 20.28, AnonymBruker skrev: Oi det var dyrt. Er de veldig flate nå etterpå? Jeg la inn pga tomme ammepupper, men skulle aldri gjort det. Har ikke følt meg bra med dem i det hele tatt. Ble kronisk trøtt og slapp. Nå er den ene blitt veldig vond også, så håper de kan fjernes lett. Anonymkode: 4e557...134 Drar opp denne tråden igjen. Håper du som skrev dette er her ennå ;).. Lurer på om du fjernet silikonen? Evnt, er det noen andre her som har gjort det? Jeg er så lei silikonpuppene mine. Føler meg ikke bra med dem.. Anonymkode: 240ae...d8d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #34 Skrevet 8. oktober 2016 Søk fjerne silikon. Kommer mye opp. Anonymkode: 4e557...134 1
Ninaaa Skrevet 3. mai 2017 #35 Skrevet 3. mai 2017 På 31.5.2016 den 16.24, AnonymBruker skrev: Hei igjen, TS her. Det er ca 1,5 mnd siden jeg hadde operasjonen, så om noen vurderer det samme og har spørsmål er det bare å spørre i vei hehe. Jeg kan jo uansett si at jeg er veldig glad jeg gjorde det. Det var veldig lite smerter i etterkant, jeg kunne gå rundt og bevege meg mer eller mindre som vanlig (minus løfte armene høyt/løfte veldig tunge ting), så det er mye mindre dramatisk enn å få satt silikon inn, takk og pris. Jeg har overaskende mye brystvev igjen, synes faktisk de er større nå enn før jeg fikk innleggene, og de er bare biiittelitt hengete. De fortsetter visst å forandre/forbedre seg opp til ett år etter operasjonen, men jeg er fornøyd allerede, så all annen forandring blir bare bonus for min del! Jeg vil tippe de kan forminske areolene samtidig, men det avhenger nok fra lege til lege, og fra pasient til pasient. I utgangspunktet er det å fjerne silikon et veldig lite inngrep (litt mer trøbbel om man fjerner kapsel i tillegg, slik jeg gjorde, men generelt er det en rask operasjon). For de med mer brystvev/hengepupper er det vanlig å gjøre et brystløft samtidig som man fjerner silikonet, så de kan sikkert gjøre andre ting også! Anonymkode: 4ba81...b5c På 31.5.2016 den 16.24, AnonymBruker skrev: Hei igjen, TS her. Det er ca 1,5 mnd siden jeg hadde operasjonen, så om noen vurderer det samme og har spørsmål er det bare å spørre i vei hehe. Jeg kan jo uansett si at jeg er veldig glad jeg gjorde det. Det var veldig lite smerter i etterkant, jeg kunne gå rundt og bevege meg mer eller mindre som vanlig (minus løfte armene høyt/løfte veldig tunge ting), så det er mye mindre dramatisk enn å få satt silikon inn, takk og pris. Jeg har overaskende mye brystvev igjen, synes faktisk de er større nå enn før jeg fikk innleggene, og de er bare biiittelitt hengete. De fortsetter visst å forandre/forbedre seg opp til ett år etter operasjonen, men jeg er fornøyd allerede, så all annen forandring blir bare bonus for min del! Jeg vil tippe de kan forminske areolene samtidig, men det avhenger nok fra lege til lege, og fra pasient til pasient. I utgangspunktet er det å fjerne silikon et veldig lite inngrep (litt mer trøbbel om man fjerner kapsel i tillegg, slik jeg gjorde, men generelt er det en rask operasjon). For de med mer brystvev/hengepupper er det vanlig å gjøre et brystløft samtidig som man fjerner silikonet, så de kan sikkert gjøre andre ting også! Anonymkode: 4ba81...b5c Hei TS! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, og skulle gjerne kommet i kontakt med deg? Har hatt mine innlegg i 9år, men har fått så mye plager, så jeg ønsker bare å få de ut. 🤔
Ninaaa Skrevet 21. juni 2017 #36 Skrevet 21. juni 2017 På 7.10.2016 den 17.46, AnonymBruker skrev: Evnt, er det noen andre her som har gjort det? Jeg er så lei silikonpuppene mine. Føler meg ikke bra med dem.. Anonymkode: 240ae...d8d Dytter litt på denne! Jeg fjernet mine i går etter 9år. Grunnen til at jeg valgte å fjerne de var hard kapsel og mye smerter. Jeg har ikke sovet på magen på 9år, og savner muligheten til å gjøre det uten smerter. Selve inngrepet gikk veldig bra, jeg er uten smertestillende allerede i dag. Jeg skal ikke nekte for at det var et sjokk å se de, men allikevel en befrielse. Jeg savner størrelsen min, men ikke følelsen. Utgangspunktet kan ikke sammenlignes siden jeg har gått ned 10kg siden jeg la inn silikon. Blir spennende å se hvordan de endrer seg over tid 😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #37 Skrevet 2. november 2018 Håper noen kan svare meg selv om tråden er gammel! Hvilken klinikk og kirurg drar dere til for å få fjernet kapselen i tillegg til innleggene? De kirurgene jeg har snakket med tok meg ikke helt seriøst og sa at kapselen ikke trengtes å fjernes om den så "normal" ut... Anonymkode: e145a...1fa
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #38 Skrevet 7. september 2019 Hvilke klinikker tar det seriøst og tar ut både silikon OG kapsel? Setter stor pris på svar! Anonymkode: 6e9b8...a2a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #39 Skrevet 7. september 2019 Dere lærer av deres feil Anonymkode: e8826...ade
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #40 Skrevet 7. september 2019 Verste er jo hvor utrolig stygge puppene blir når silikoner fjernet, to tomme rynkete og slappe sekker, har sett brystene til ei venninne som har fjernet silikonen, hun hadde bare 250g i hver pupp, og hun hater dem nå etter fjerning, mye, mye styggere enn de små fine hun hadde før silikon... Anonymkode: 07548...644
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå