AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Hei! eg har hørt siden jeg var liten at jeg var for tykk (av min mor). Fikk anoreksi og min mor sa ikke et ord mer om at jeg var feit. og da jeg endelig ble 18 flytta vekk fra det forgifta hjemme jeg var fra å fikk det mye bedre. La på meg selvfølgelig to år senere pga fikk meg kjæreste. Så nå har jeg noen kose kilo for mye hehe. Jeg skal aldri ned til anoreksi igjen! Men jeg har så anstrengt forhold til mat. Aner ikke hva som er for mye/ lite å spise. Prøver å gå ned noen kilo. Orker ikke telle kalorier. Jeg er så sykt dårlig å regne. Og masse andre grunner. Men dette feks spiser eg: Frokost: 1 grov skive, 1 egg og 1 mandarin Lunsj: litt havregrøt Middag: et lite fat med feks lapskaus og pølse. Eller andre ganger masse salat og litt gryterett. Kvelds: samme som til middag som oftest. Blir sulten etter 4 timer. Prøver å gå ned i vekt så det er kanskje greit med mat?? Jeg aner ikke. Blir så stressa av mat. Får dårlig samvittighet av å spise mer enn det for jeg vet ikke hvor mye man kan spise. Jeg er ikke kjempe aktiv. Begynte nettopp med styrke trening så ble kjempe støl så får ikkje trent på noen dager. Det stresser meg. Er redd for at mannen min snart ikke liker meg mer. Siden jeg er så tykk. Eller er kansje ikke så tykk men føler meg så tykk og stygg. Jeg synes alle andre er fin er bare meg selv jeg hater. Hva spiser dere på en hel dag? Dere som feks ikke er så aktiv eller é aktiv? Unner dere dere godteri i helgen uten å gå opp i vekt? Hilsen stressa jente. Anonymkode: d7594...79d
Gjest Belle âme Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Huff, det der var lite😳 Du kan godt adde litt meir.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 En grei "regel" er vel å spise seg passe mett, ikke mett mett. Du skriver ikke høyde og vekt, litt vanskelig å vurdere om du spiser for lite eller ei, men det så lite ut. Jeg gidder heller ikke telle kalorier etc, men synes det er greit å ha en viss kontroll, så jeg bruker appen Lifesum, der en legger inn høyde og vekt og ønsket vekt, så får du opp hvor mange kalorier, proteiner og fett man skal ha daglig. Jeg legger inn daglig alt jeg spiser på Lifesum, og har da oversikt i at jeg får i meg maten jeg skal ha. Anonymkode: e7a92...a2b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 Jeg har noen få kilo for mye, og spiser følgende: frokost 1: ett glass skummet melk frokost 2: 1 skive grovgrød, ett egg og tomat frokost 3: 1 skive grovbrød med ost eller skinke lunsj 1: 1 skive grovbrød med ost eller skinke lunsj 2: en frukt, vanligvis eple middag klokken 16.00: en liten porsjon kvelds klokken 18: en frukt jeg får ofte kommentarer om at jeg spiser hele tiden, men jeg er jo sulten så... jeg er 160 høy og 53 kg Anonymkode: 01dc8...459
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg får ofte kommentarer om at jeg spiser hele tiden Hvorfor omgås du idioter? Voksne mennesker som kommenterer hva eller hvordan andre spiser er kleint. Anonymkode: 34317...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #7 Skrevet 2. april 2016 Jeg har brukt "My FitnessPal". Der legger du inn høyde og vekt, og målet ditt. Du legger også inn matinntak + aktivitet. Da vil du, hvis du bruker den ærlig, se hva du trenger for å oppnå målet ditt, og hvordan hverdagen din samsvarer med dette. Den vil også kunne fortelle deg om du f eks spiser for lite karbohydrater og proteiner, noe som er viktig ved styrketrening. Sånn umiddelbart syns jeg det su spiser i dag virker litt enformig, og lite. En skive til frokost er ikke mye . Hvor er melken eller yoghurten (proteiner og karbohydrater som kroppen trenger for å starte dagen). Hva er "litt havregrøt" ? Og hvorfor havregrøt, hvorfor ikke et par grove skiver med ost, leverpostei,skinke,salat ,agurk,tomat,paprika. Du har lite grønnsaker og frukt (fem om dagen...) Kanskje du trenger profesjonell hjelp , slik at du får et kostholds- og treningsprogram som er tilpasset akkurat din situasjon. Anonymkode: d1d78...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #8 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor omgås du idioter? Voksne mennesker som kommenterer hva eller hvordan andre spiser er kleint. Anonymkode: 34317...4b2 De opplever det kanskje som kleint at jeg spiser minst 7 måltider om dagen, men så har jeg også energi til å stå på fra tidlig morgen til (tidlig) kveld 😉 Anonymkode: 01dc8...459
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #9 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De opplever det kanskje som kleint at jeg spiser minst 7 måltider om dagen Be de bli voksne. For noe tull. Anonymkode: 34317...4b2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #10 Skrevet 2. april 2016 Takk for svar! Ja, jeg burde fått hjelp til det. Men skammer meg sånn over det. Skal prøve å spise litt til. Det var en periode jeg jogga mye og spiste mer men gikk ikke ned i vekt. Altså klærne var like stram hehe. Det syntes jeg var veldig rart. Jeg er 163 cm høy. Vil helst ikke si vekt men ønsker å gå ned til 54—56 kilo. Er så kjedelig når man ikke går ned. Går kroppen på sparemodus kanske? Den appen skal jeg sjekke ut. Anonymkode: d7594...79d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #11 Skrevet 2. april 2016 For min del er det alt for lite mat. Jeg ville sultet ihjel for lenge siden. I løpet av en dag spiser jeg ca 3 brødskiver eller en stor porsjon yoghurt med havregryn til frokost. En frukt og en yoghurt/brødskive til lunsj. En ordentlig stor porsjon middag, og ett par brødskiver eller rester fra middag til kveldsmat. Spiser også et tonn med godteri, og har ikke gått opp i vekt. Ikke trener jeg heller. Er 160 og veier 61 kg. Anonymkode: 23c68...074
Rosewood Skrevet 2. april 2016 #12 Skrevet 2. april 2016 Jeg er litt av et rutinemenneske, så når det gjelder frokost og lunsj kan jeg spise det samme hver dag i en lang periode. Ikke det samme til både frokost og lunsj, men ja.. Nå for tiden spiser jeg havrefras med ekstra lett melk til frokost og en skål med noen spiseskjeer yoghurt naturell, noen spiseskjeer mager vaniljekesam, ca 30-40 gram nøttemusli fra vita hjertego og litt bringebær til lunsj. Til middag har jeg mye forskjellig. I dag hadde jeg en slags spicy thailand-inspirert suppe med kylling, nudler, diverse grønnsaker, chili, lime, ingefær, krydder og soyasaus oppi. Andre ting jeg har til middag er type indisk gryte laget med kokosmelk, yoghurt naturell, grønnsaker, kylling og ris, speltlompepizza, taco, kjøttboller (lagd av karbonadedeig) med ovnsstekte båtpoteter og dip lagd av mager kesam og krydder, biff, fisk... Ja.. Så har jeg litt frukt i mellom, epler eller appelsiner f.eks.
Anglofil Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Yvonne (mod) 1
Fremhevede innlegg