Gå til innhold

"Panikk" av rot!! Ly

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har merket at når jeg er hjemme hos noen som har et rotete hus så får jeg panikk over rotet, og klarer slettes ikke å slappe av. 

Likens, når jeg er på besøk hos min bror (av ulike grunner) har han et utrolig rotete hus uten noe fast system for hvor ting skal ligge, og det ligger ting på gulvet i stuen f.eks, og ja alt er generelt veldig rotete. Spesielt er kjøkkenet skikkelig uhuggelig og svært rotete og matrester blir liggende overalt. Han har aldri brydd seg om hvordan ting ser ut, og er som regel i sin egen lille spilleverden. Så når jeg kommer dit forventer han at jeg blir en slags hushjelp. Kjenner jeg får en panikk følelse av at det aldri blir slutt på rotet og at det ikke er noe system for ting. 

Jeg takler fint litt rot, og må ikke ha alt helt plettfrit hjemme hos oss. Det er så vanskelig, og vet ikke helt hva ut skal gjøre med det. Noen som har gode tips??

Anonymkode: a58bc...999

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er en dum ting at man får panikk eller blir stresset av rot. Spesielt siden du skrev at du tåler litt rot.

Personlig mener jeg at folk generelt burde bli flinkere til å rydde. Jeg kjenner det nesten kribler inni meg å vaske en do eller vask dersom den er skitten. Det tar jo max 2 minutter. Jeg forstår ikke at andre kan gå rundt med et brunt belegg i doen i flere måneder, uansett hvor mange barn de har og jobber 8 timer dagen. Samme med hele kjøkkenet dekket i skitten oppvask og ting som kanskje er myglet. Helt normalt å få angst av slik.

Tror ikke det er meningen at man skal lære seg å slappe av når det er veldig rotete.

Anonymkode: bada4...107

Skrevet

Får også helt panikk av masse rot og møkk. Er akkurat som deg TS, jeg takler fint vanlig hverdagsrot. Ingen OCD eller noe slikt. Men når det er tykt belegg med støv, brune doskåler, åpenbart skitne gulv og kaotisk rotete, da får jeg helt noia. 

Det er ikke vanskelig å ta med seg all oppvask til kjøkkenet, det tar ikke lang tid å stikke dobørsten nedi do en gang i blant, det er ikke så knapt med tid at man ikke kan sette av en dag nå og da til storrengjøring

AnonymBruker
Skrevet

Så "bra" flere er som meg, godt å vite at jeg ikke er den eneste! Skjønner ikke helt det med kjøkkenet og fat, mye enklere å sette det i oppvaskmaskinen med en gang enn å la maten stivne mens man stabler i vasken. Får vel bare prøve å bite det i meg. 

Tusen takk for svar!

Anonymkode: a58bc...999

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...