Gå til innhold

operere nesen

fannyfab

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, ccccathrine skrev:

Ja, ikke sant! Hadde bare vært godt å fått det unnagjort egentlig. Har også for en stund tilbake siden tenkt på brystoperasjon pga små pupper, men nå er jeg ikke så nøye på at puppene er litt små haha. Men puppene er jo ikke noe som akkurat synes like godt som en nese, for den utgjør jo endel av utseendet.

Jeg bor ganske langt unna, så må nok regne med reise og div ja..Så bandasjen fjernes etter en uke? Så altså, så lenge jeg er i Oslo feks en uke etter operasjonen så trenger jeg ikke komme tilbake, eller? Haha, jeg er så syykt nervøs for tiden etter operasjonen. Har egentlig vært flink med å takle smerter, men jeg skal ikke snakke, for det blir sikkert et helvette:( Hvordan var det å ta ut de tamponggreiene? 

Ja det er sant! Silikon er på den måten ikke like stort som neseoperasjon, siden nesen vises så godt.

Bandasjen fjernes etter en uke ja! Og etter det har du et lite plaser som du må ha på ca en uke, men som du tar av selv. Så de ekstra hotellkostnadene kommer til å være verdt det om du heller blir en uke! Så slipper du all ekstra reisinga, og mye ekstra smerte og folk som stirrer osv. Fikk endel blikk på gardemoen når jeg hadde bandasjen i fjeset og var både gul, blå og rød og veeeldig hoven rundt øynene. Etter flyturen da vi skulle kjøre hjem måtte mamma holde hodet mitt oppe med den ene handa mens hun kjørte fordi jeg holdt på å sovne av hele tiden. Uff haha.. 

Men du trenger ikke dra tilbake noen ganger etter du har fjernet bandasjen nei. Det er vanlig å ha oppfølgingstime etter noen måneder til et år, men er ikke noe du må dra på da. 

Kan ikke pynte særlig på det, tampongene var dritekle å ta ut. Og hele den uken var en jævlig uke som jeg nå har glemt endel av. Gjorde ikke noe som helst tror jeg, bare satt oppreist i sengen og var høy på sterke smertestillende (som hjalp veldig mot den verste smerten/ubehaget). Måtte ha hjelp til det meste, og hadde heldigvis veldig støttende og hjelpende foreldre og venner. 

Men uansett om den uken ikke er noe særlig så er den overkommelig og veldig verdt det! Har alltid vært veldig dårlig på å takle smerter, så tror uken blir lettere for deg hehe:) Er jo folk som skriver at de ca ikke kjenner smerte i det heletatt også. 

Anonymkode: d96ec...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er sant! Silikon er på den måten ikke like stort som neseoperasjon, siden nesen vises så godt.

Bandasjen fjernes etter en uke ja! Og etter det har du et lite plaser som du må ha på ca en uke, men som du tar av selv. Så de ekstra hotellkostnadene kommer til å være verdt det om du heller blir en uke! Så slipper du all ekstra reisinga, og mye ekstra smerte og folk som stirrer osv. Fikk endel blikk på gardemoen når jeg hadde bandasjen i fjeset og var både gul, blå og rød og veeeldig hoven rundt øynene. Etter flyturen da vi skulle kjøre hjem måtte mamma holde hodet mitt oppe med den ene handa mens hun kjørte fordi jeg holdt på å sovne av hele tiden. Uff haha.. 

Men du trenger ikke dra tilbake noen ganger etter du har fjernet bandasjen nei. Det er vanlig å ha oppfølgingstime etter noen måneder til et år, men er ikke noe du må dra på da. 

Kan ikke pynte særlig på det, tampongene var dritekle å ta ut. Og hele den uken var en jævlig uke som jeg nå har glemt endel av. Gjorde ikke noe som helst tror jeg, bare satt oppreist i sengen og var høy på sterke smertestillende (som hjalp veldig mot den verste smerten/ubehaget). Måtte ha hjelp til det meste, og hadde heldigvis veldig støttende og hjelpende foreldre og venner. 

Men uansett om den uken ikke er noe særlig så er den overkommelig og veldig verdt det! Har alltid vært veldig dårlig på å takle smerter, så tror uken blir lettere for deg hehe:) Er jo folk som skriver at de ca ikke kjenner smerte i det heletatt også. 

Herlig. Gleder meg mer og mer nå haha!:-D Men gruer meg jo litt også, tror jeg er ENDA mer nervøs for selve operasjonen, og da mener jeg å sette inn sånn veneflon(?). Jeg har null problem med å sette sprøyter i leppene, men å ta det ellers derimot - da får jeg skikkelige nerver! 

Er det lenge man skal være i ro egentlig? For jeg er usikker på når jeg kommer til å ta det, tviler på at jeg gjør det i sommer, så blir nok rundt høst eller før jul, og jeg har jo studier da, men sånn sett tror jeg ikke det er skikkelig krise å være borte pga det kun er forelesninger som man ikke er nødt til å møte opp på. Men hvor lenge tar det før man er "normal" igjen? For jeg har mer lyst til å holde meg hjemme når jeg er hoven og blå enn å være rundt folk den tiden, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hva veneflon er haha.. Men du har ikke noe å bekymre deg for, for operasjonen er ikke noe skummelt siden du får narkose:) Det eneste skumle er det minuttet du ligger og venter på at narkosen skal virke inn.

Tror man hvertfall skal være i ro den første uka, og uka du går med plaster vil man jo helst ikke vise seg ute heller. Var fortsatt hoven etter jeg fikk av plasteret, og det var myye å venne seg til. Blir som å se et annet ansikt i starten! Noen dager etter jeg hadde tatt av plasteret var hevelsen gått endel mer ned, men var jo fortsatt bittelitt gul i ansiktet som jeg dekket med sminke. Husker ikke om jeg fortsatt var hoven i kjevene da (ser ut som en hamster etter operasjonen).  

Men totalt vil jeg regne 3 uker du kaanskje ikke vil/kan gjøre noe, bare for å være sikker. Så kan kanskje være lurt å revurdere å gjøre det i sommer eller når du har ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva veneflon er haha.. Men du har ikke noe å bekymre deg for, for operasjonen er ikke noe skummelt siden du får narkose:) Det eneste skumle er det minuttet du ligger og venter på at narkosen skal virke inn.

Tror man hvertfall skal være i ro den første uka, og uka du går med plaster vil man jo helst ikke vise seg ute heller. Var fortsatt hoven etter jeg fikk av plasteret, og det var myye å venne seg til. Blir som å se et annet ansikt i starten! Noen dager etter jeg hadde tatt av plasteret var hevelsen gått endel mer ned, men var jo fortsatt bittelitt gul i ansiktet som jeg dekket med sminke. Husker ikke om jeg fortsatt var hoven i kjevene da (ser ut som en hamster etter operasjonen).  

Men totalt vil jeg regne 3 uker du kaanskje ikke vil/kan gjøre noe, bare for å være sikker. Så kan kanskje være lurt å revurdere å gjøre det i sommer eller når du har ferie. 

Satser på at det går fint! Tuuusen takk for at du anbefalte klinikken du var på, er ganske sikker på at jeg blir å kontakte de!:) 

Haha, wæ, høres skummelt ut å tenke at man liksom blir så annerledes, og det blir man jo pga det er ansiktet det er snakk om. Ja, jeg må nok revurdere når jeg skal ta operasjonen haha. Men forhåpentligvis blir alt bare bra når jeg får gjort dette! Igjen, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde heller brukt de pengene på en Chanel-veske, eller en reise med mange opplevelser. Nesa di var fin!

Anonymkode: 301e7...28e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ccccathrine skrev:

Litt dårlig bilde, men det får duge haha:) Har også et lite hakk som kanskje synes der, men vet ikke om det er noe som også kan opereres?

570015e1927fe_Skjermbilde2016-04-02kl.20

Du har jo en kjempefin og søt nese. :)  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt hull  I hodet å operere en fin nese. Ts , du har åpenbart blitt helt besatt og "ser" kun nesen din 24/7.  Hånden på hjertet, nesen din er pen og passer fabelaktig til ansiktet ditt. Selv har jeg operert nesen to ganger av internasjonal topp kirurg pga grov vold.

Det tar lang tid før nesen nærmer seg normalen  ! År!  Min er tilnærmet slik den er men det kan kjapt bli mindre endringer man ikke  ønsker  !  Lang tid med redusert aktivitet og Kjipt å gå med hoven nese lenge, også etter fjernet bandasje osv. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg  1.gått til psykolog 2. Brukt pengene på reiser! -:)

Anonymkode: 98a74...887

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, ccccathrine skrev:

Satser på at det går fint! Tuuusen takk for at du anbefalte klinikken du var på, er ganske sikker på at jeg blir å kontakte de!:) 

Haha, wæ, høres skummelt ut å tenke at man liksom blir så annerledes, og det blir man jo pga det er ansiktet det er snakk om. Ja, jeg må nok revurdere når jeg skal ta operasjonen haha. Men forhåpentligvis blir alt bare bra når jeg får gjort dette! Igjen, tusen takk!

Så bra:)

Ja er litt skummelt, men som oftest annerledes på en bra måte! 

Om du husker det vil jeg gjerne høre oppdateringer, når du har bestemt klinikk osvosv:biggrin: Ble spent på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt hull  I hodet å operere en fin nese. Ts , du har åpenbart blitt helt besatt og "ser" kun nesen din 24/7.  Hånden på hjertet, nesen din er pen og passer fabelaktig til ansiktet ditt. Selv har jeg operert nesen to ganger av internasjonal topp kirurg pga grov vold.

Det tar lang tid før nesen nærmer seg normalen  ! År!  Min er tilnærmet slik den er men det kan kjapt bli mindre endringer man ikke  ønsker  !  Lang tid med redusert aktivitet og Kjipt å gå med hoven nese lenge, også etter fjernet bandasje osv. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg  1.gått til psykolog 2. Brukt pengene på reiser! -:)

Tar ikke flere år før nesen blir normal ved vanlig neseoperasjon, tull. Det meste av hovenheten går bort den første tiden, månedene etter kan det være litt hovent igjen, men det er så lite og ubetydelig at man ikke merker det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra:)

Ja er litt skummelt, men som oftest annerledes på en bra måte! 

Om du husker det vil jeg gjerne høre oppdateringer, når du har bestemt klinikk osvosv:biggrin: Ble spent på dine vegne!

Synes det er skremmende at du som en fremmed på nett skal anbefale ts å operere seg! Ok at du er fornøyd, men en operasjon innebærer alltid en risiko, og ts har en superfin nese! Nå har vi ikke sett hvordan din nese var, men skulle ikke forundre meg om at du hadde en fin nese di også FØR operasjonen. Helt greit at folk fikser på utseende hvis de virkelig føler de har et problem, men her viser ts bilder av en helt fin nese, og det er skremmende at det har blitt så vanlig å operere seg istedenfor å se innover i seg selv, for det er der sånne tanker starter. 

En nese sitter midt i fjeset og hva om ts blir misfornøyd? En nese kan endre et utseende totalt! De fleste har neser som passer ansiktet sitt. Det er ikke alle som kler en neste som er sånn eller sånn. 

Når ts nevner lengde som et problem, blir jeg skeptisk da de fleste vakre damer faktisk har litt lengde på nesa si. 

Sjekk ut filmdivaer som Greta Garbo og Hady Lamarr!

For å ta et eksempel å sammenligne med :

Synes Angelina Jolie sin nese er søt til henne ( liten og kort ), passer hennes ansikt, men synes nesene til de andre jeg nevnte gjør de vakrere nettopp fordi nesene viser mer karakter.

Anonymkode: 8b3de...a03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt i SRAAD-tråden, man er skapt med en nese som skal være asymmetrisk med ansiktet. Hun hadde en lengre nese. men kirurgen avkortet den for MYE og jeg mener operasjonen var mislykket så det holder og det er jeg tydeligvis ikke alene om!

Nå er ikke jeg kirurg, men gå for en som kan gjøre småjusteringer. Jeg synes nesen din ikke trenger operasjon, men om du bestemmer deg, gå til flere kirurger før du bestemmer deg og man ikke gå for den billigste løsningen. Denne beslutningen er livslang

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er skremmende at du som en fremmed på nett skal anbefale ts å operere seg! Ok at du er fornøyd, men en operasjon innebærer alltid en risiko, og ts har en superfin nese! Nå har vi ikke sett hvordan din nese var, men skulle ikke forundre meg om at du hadde en fin nese di også FØR operasjonen. Helt greit at folk fikser på utseende hvis de virkelig føler de har et problem, men her viser ts bilder av en helt fin nese, og det er skremmende at det har blitt så vanlig å operere seg istedenfor å se innover i seg selv, for det er der sånne tanker starter. 

En nese sitter midt i fjeset og hva om ts blir misfornøyd? En nese kan endre et utseende totalt! De fleste har neser som passer ansiktet sitt. Det er ikke alle som kler en neste som er sånn eller sånn. 

Når ts nevner lengde som et problem, blir jeg skeptisk da de fleste vakre damer faktisk har litt lengde på nesa si. 

Sjekk ut filmdivaer som Greta Garbo og Hady Lamarr!

For å ta et eksempel å sammenligne med :

Synes Angelina Jolie sin nese er søt til henne ( liten og kort ), passer hennes ansikt, men synes nesene til de andre jeg nevnte gjør de vakrere nettopp fordi nesene viser mer karakter.

Jeg har selv en veldig positiv erfaring, hvor hele livet mitt rett og slett ble bedre. Er mange som sier man ikke blir lykkeligere av å fikse på seg, men for meg i akkurat dette tilfelle ble jeg det.

Føler ikke jeg direkte anbefaler henne å operere seg, men ser ikke noe i veien med å være positiv til dette og dele mine erfaringer - og dermed hva jeg anbefaler ut ifra hva jeg gjorde og hva jeg ville gjort annerledes osv. Om du har lest tråden, ser du vel at ts uansett har bestemt seg for å gjøre det, og hun stiller spørsmål ut ifra det. Som jeg ser er jeg den som faktisk har kommet med svar til hva hun har spurt om.

Verken du eller jeg har rett til å si om hun trenger det eller ikke. Man kan mene forskjellig, og en nese som du synes er fin kan være en hun hater, MEN til sist er det hun som skal leve med seg selv. Så for henne spiller det sikkert ingen rolle om du synes hun har fin nese fra før og at du mener hun ikke har "ille" nok nese til å ha rett til å operere seg.

Folk har forskjellig syn på plastisk kirurgi, og jeg for min del synes det er helt greit, til en viss grad selvfølgelig. Er det noe man har komplekser for og virkelig vil forandre på, er det fint at man har muligheten til å gjøre med det. Folk som blir avhengige av plastisk kirurgi og legger seg under veldig mye og ofte blir noe annet, og de trenger nok profesjonell hjelp.

Og forresten, Angelina Jolie har også operert nesen;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes nesen din er kjempeflott. Dersom jeg hadde hatt et sånt utgangspunkt hadde jeg aldri vurdert neseplastikk. Jeg er ikke helt imot kosmetiske inngrep når det foreligger dyptveiende grunner til det, men i dette tilfelle må jeg være ærlig å si at det er galskap. 

Anonymkode: d2e57...4f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv en veldig positiv erfaring, hvor hele livet mitt rett og slett ble bedre. Er mange som sier man ikke blir lykkeligere av å fikse på seg, men for meg i akkurat dette tilfelle ble jeg det.

Føler ikke jeg direkte anbefaler henne å operere seg, men ser ikke noe i veien med å være positiv til dette og dele mine erfaringer - og dermed hva jeg anbefaler ut ifra hva jeg gjorde og hva jeg ville gjort annerledes osv. Om du har lest tråden, ser du vel at ts uansett har bestemt seg for å gjøre det, og hun stiller spørsmål ut ifra det. Som jeg ser er jeg den som faktisk har kommet med svar til hva hun har spurt om.

Verken du eller jeg har rett til å si om hun trenger det eller ikke. Man kan mene forskjellig, og en nese som du synes er fin kan være en hun hater, MEN til sist er det hun som skal leve med seg selv. Så for henne spiller det sikkert ingen rolle om du synes hun har fin nese fra før og at du mener hun ikke har "ille" nok nese til å ha rett til å operere seg.

Folk har forskjellig syn på plastisk kirurgi, og jeg for min del synes det er helt greit, til en viss grad selvfølgelig. Er det noe man har komplekser for og virkelig vil forandre på, er det fint at man har muligheten til å gjøre med det. Folk som blir avhengige av plastisk kirurgi og legger seg under veldig mye og ofte blir noe annet, og de trenger nok profesjonell hjelp.

Og forresten, Angelina Jolie har også operert nesen;)

Ok, jeg visste ikke at Angelina Jolie hadde operert nesen sin, men jeg synes , som jeg nevnte tidligere, at Angelina Jolie sin nese mangler karakter, sammenlignet med de to andre jeg nevnte som jeg synes er vakrere. Den blir for søt på en måte, mangler edge som ofte er med på å gjøre en person vakker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 4/3/2016 at 6.54, AnonymBruker skrev:

Tar ikke flere år før nesen blir normal ved vanlig neseoperasjon, tull. Det meste av hovenheten går bort den første tiden, månedene etter kan det være litt hovent igjen, men det er så lite og ubetydelig at man ikke merker det.

Jo, det kan definitivt ta år. Og det er absolutt risiko for at små endringer man ikke vil ha. Det resultatet kan dukke opp senere. Jeg syns ikke noe om å pushe frem operasjon på TS som åpenbart sliter med annet nesen. Den er helt normal fin og  selvopptatte fjollete troll skal ikke bygge opp under at hun skal kaste bort penger,  risiko osv på noe totalt meningsløst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 2.4.2016 at 20.57, ccccathrine skrev:

Litt dårlig bilde, men det får duge haha:) Har også et lite hakk som kanskje synes der, men vet ikke om det er noe som også kan opereres?

570015e1927fe_Skjermbilde2016-04-02kl.20

Du har da perfekt nese!

Min er stor og klumpete, og jeg hadde lenge komplekser.. 

nå er jeg 38 og egentlig fornøyd med utseende. Jeg passer på å bruke matt pudder, når nesen er blank vises ujevnhetene og at den er stor så mye bedre. 

Grunnen til at jeg aldri opererte, var at jeg ikke syntes det var verdt risikoen pga utseende. Og mange er plaget med smerter i ettertid, beinsmerter er det verste. Michael Jackson ble j o avhengig av morfin...

Og nesen din ser helt normal ut, da er det heller jeg som burde operert.. 

Anonymkode: b6eb9...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Den 3.4.2016 at 19.12, Miranda16 skrev:

Som jeg har sagt i SRAAD-tråden, man er skapt med en nese som skal være asymmetrisk med ansiktet. Hun hadde en lengre nese. men kirurgen avkortet den for MYE og jeg mener operasjonen var mislykket så det holder og det er jeg tydeligvis ikke alene om!

Nå er ikke jeg kirurg, men gå for en som kan gjøre småjusteringer. Jeg synes nesen din ikke trenger operasjon, men om du bestemmer deg, gå til flere kirurger før du bestemmer deg og man ikke gå for den billigste løsningen. Denne beslutningen er livslang

Jeg har sett en del korte opererte neser, det ser egentlig litt dumt ut spør du meg. Se f.eks. Sophie Elise..

Man er skapt med den nesen man skal ha. I enkelte slekter går det igjen lange neser (trolig fra stamfedre fra sør - Spania f.eks.)

Skal heller fokus på det du er fornøyd med, f.eks. øyne... De kan fremheves med god øyesminke, så blir de blikkfang i stedet for nesen.

Anonymkode: b6eb9...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan definitivt ta år. Og det er absolutt risiko for at små endringer man ikke vil ha. Det resultatet kan dukke opp senere. Jeg syns ikke noe om å pushe frem operasjon på TS som åpenbart sliter med annet nesen. Den er helt normal fin og  selvopptatte fjollete troll skal ikke bygge opp under at hun skal kaste bort penger,  risiko osv på noe totalt meningsløst.

Nå overdriver du kraftig. Det ferdige resultatet er å forvente innen et år. Det siste halvåret består gjerne av små, ubetydelige justeringer som man ikke legger merke til. Det er de første månedene man ser de største forandringene. Det er også svært lav risiko for komplikasjoner i forbindelse med neseplastikk. Risikoen ligger primært på hvor fornøyd man blir med resultatet. Så lenge man har gjort nøye research, har valg en kirurg som kjenner til sine begrensninger og ikke søker "den perfekte nese" ligger man nok godt an til å bli fornøyd med resultatet. 

Nå er ikke jeg den diskuterer med. Jeg oppfordrer absolutt ikke TS til å operere seg. Tvert imot har jeg rådet henne til det nøyaktige motsatte. Jeg synes likevel ikke det er noe særlig å blåse dette opp til noe verre enn det er. 

Anonymkode: d2e57...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å operere nesen, det er fast bestemt:-) Eneste jeg lurte på var om noen har erfaringer med div klinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Men bare husk at andre ting i ansiktet også kan forandre seg når du opererer nesen. Husker ei gjorde det pga en ulykke. Hun ble helt annerledes i fjeset, kjente henne nesten ikke igjen. Avstanden mellom haken og nesen var forandret, som igjen forandret uttrykket hun hadde i ansiktet. Hun ble rett og slett en annen, mistet også særpreget hun hadde. Hun ble veldig deprimert i lang tid etter operasjonen ( var moren som nærmest trasset gjennom operasjonen, hun var vel bare ca 17,18 år , det kunne gått seg til naturlig etter ulykken, men moren mente at hun måtte operere seg ) Tror hun lever ok med det idag, men tenk deg godt om ts. 

Angående Angelina Jolie: hun har ikke operert nesen. Typiske rykter fordi noen er superstjerner. Hun kler sin nese, men alle kler ikke hennes nese. De fleste har et ansikt som passer sin nese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...