Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, i går var det 1 april, jeg går på ungdomsskolen og tok en spøk med mamma, jeg ringte og sa jeg var blitt gravid, hun trodde meg, og jeg avslørte det rett etter. Etter spøken følte jeg en veldig rar stemning mellom meg og mamma. Jeg føler hun ser på meg som en annen person, jeg er veldig innbilsk, men kan noen noen svare meg (dere som er mødre) hva dere ville tenkt etter en slik telefonsamtale/spøk?

Anonymkode: d9d50...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare for henne, men kanskje hun ser på deg som noe mer enn bare et barn nå når det faktisk gikk opp for henne at du er gammel nok til å virkelig bli gravid?

Ikke at hun er redd for at du skal bli det, men at hun fram til nå har levd litt i en boble om at du er vesla hennes eller noe sånt. Men så ble øynene hennes "plutselig" åpnet for at du faktisk er/kan være seksuelt aktiv og bli gravid?

Jeg vet ikke hva dere har snakket om ang. prevensjon, kjærester, sex og "sånne" ting, men kanskje hun ble redd for at dere ikke har pratet nok om det og er redd for at du skal oppleve noe som ikke er ønskelig? (Som f.eks graviditet når du er så ung som du fortsatt er?)

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Polly Ester skrev:

Kan ikke svare for henne, men kanskje hun ser på deg som noe mer enn bare et barn nå når det faktisk gikk opp for henne at du er gammel nok til å virkelig bli gravid?

Ikke at hun er redd for at du skal bli det, men at hun fram til nå har levd litt i en boble om at du er vesla hennes eller noe sånt. Men så ble øynene hennes "plutselig" åpnet for at du faktisk er/kan være seksuelt aktiv og bli gravid?

Jeg vet ikke hva dere har snakket om ang. prevensjon, kjærester, sex og "sånne" ting, men kanskje hun ble redd for at dere ikke har pratet nok om det og er redd for at du skal oppleve noe som ikke er ønskelig? (Som f.eks graviditet når du er så ung som du fortsatt er?)

Vi har et veldig anspent forhold når det gjelder sex, samliv og sånt (fra min side) Og det kan også kan kanskje også være grunnen. tusen takk for svar, jeg satt veldig pris på det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke tror det er en spøk.

Anonymkode: b5914...e43

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun ikke tror det er en spøk.

Jeg håper ikke det, etter spøken prøvde jeg å fram at dette var helt klart en spøk.. Jeg har aldri hatt en stor interesse for gutter (aldri hatt med en gutt hjem osv.) men man vet aldri, håper bare ikke at det er tilfellet..

Skrevet
Et øyeblikk siden, Emelytullekopp skrev:

Jeg håper ikke det, etter spøken prøvde jeg å fram at dette var helt klart en spøk.. Jeg har aldri hatt en stor interesse for gutter (aldri hatt med en gutt hjem osv.) men man vet aldri, håper bare ikke at det er tilfellet..

Jeg er i tillegg jomfru, noe jeg håper mamma vet..

Skrevet

Jeg ville blitt dritsur og følt meg lurt/forrådt pga de bekymringene og tankene som ville blitt vekket i meg.

Det der er IKKE en morsom spøk.

Aprilsnar er dessuten gammeldags og platt.

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, MapleSirup skrev:

Jeg ville blitt dritsur og følt meg lurt/forrådt pga de bekymringene og tankene som ville blitt vekket i meg.

Det der er IKKE en morsom spøk.

Aprilsnar er dessuten gammeldags og platt.

Spøken varte i 5 sekunder ca.

Skrevet
33 minutter siden, Emelytullekopp skrev:

Spøken varte i 5 sekunder ca.

Nei. Den følelsen man planter i andre pga en slik dumhet varer mye lenger enn 5 sekunder.

Det der er umodent, barnslig og dårlig gjort.

• Liker 5
Skrevet

Jo mere anstrengt forhold du og din mor har ang å snakke om sex og slikt, jo mere sitter en slik spøk i. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, MapleSirup skrev:

Nei. Den følelsen man planter i andre pga en slik dumhet varer mye lenger enn 5 sekunder.

Nå går TS på ungdomskolen da. Der er det normalt å være litt korttenkt uten å mene noe vondt med det.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Emelytullekopp skrev:

Jeg er i tillegg jomfru, noe jeg håper mamma vet..

Jeg synes at det hadde vært lurt om du snakker med din mor om dette.

Anonymkode: fad8d...6f8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå går TS på ungdomskolen da. Der er det normalt å være litt korttenkt uten å mene noe vondt med det.

Ja, det er klart.  Nå har hun jo også fått forskjellige synspunkter på det som kan forklare morens "oppførsel"

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, MapleSirup skrev:

Er jo lov å drite litt på draget en gang eller to med dårlige spøker som barn/ungdom uten at noen skal føle seg forrådt. Det er snakk om ei på ungdomsskolen her, ikke en dame på 30. Hvis moren har reagert som deg er det definitivt morens som har et problem. 

Ts: Det kan nok være at moren din har begynt å tenke litt og blitt litt bekymret, det går nok over om noen dager :) 

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, Poserose skrev:

Er jo lov å drite litt på draget en gang eller to med dårlige spøker som barn/ungdom uten at noen skal føle seg forrådt. Det er snakk om ei på ungdomsskolen her, ikke en dame på 30. Hvis moren har reagert som deg er det definitivt morens som har et problem. 

Ts: Det kan nok være at moren din har begynt å tenke litt og blitt litt bekymret, det går nok over om noen dager :) 

Det er jo fint å lære av sine feil og oppføre seg deretter da.

Å spøke om folks skrekk synes jeg ikke er morsomt... Jeg hevder ikke at det ikke er lov å gjøre feil. Jeg forteller hvordan jeg ville følt det.

En dame på 30 blir man ikke bekymret for.

Du er jo ikke tenåringsmor, så du får leve deg inn i det før du moraliserer om rett og gal reaksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Visse ting bør man ikke spøke om. Graviditet, bryllup, skilsmisse, navnebytte etc. Slike ting betyr ofte svært mye for ens nærmeste, og setter fort mange følelser i sving. Litt respekt bør man ha!

Anonymkode: 7ddff...b63

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lært.. Jeg viste ikke at det skulle ha så mye konsekvenser av denne spøken. Ja, jeg er 14, men her var jeg korttenkt. Jeg har bestemt meg for å prate med mamma om dette i kveld. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Visse ting bør man ikke spøke om. Graviditet, bryllup, skilsmisse, navnebytte etc. Slike ting betyr ofte svært mye for ens nærmeste, og setter fort mange følelser i sving. Litt respekt bør man ha!

Anonymkode: 7ddff...b63

Navnetbytte? Hva er galt med det?

Skrevet
6 minutter siden, Emelytullekopp skrev:

Jeg har lært.. Jeg viste ikke at det skulle ha så mye konsekvenser av denne spøken. Ja, jeg er 14, men her var jeg korttenkt. Jeg har bestemt meg for å prate med mamma om dette i kveld. 

Det er bra :) Det er like greit å snakke det ut og beklage det.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Emelytullekopp skrev:

Du er 14 år, du kan ikke vite alt men du lærer. Du høres ut som en flott datter som bryr seg om moren din :klem:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...